На Дніпропетровщині завершився перший етап програми «Комплексна психосоціальна допомога дітям, підліткам та родинам, які постраждали внаслідок військового конфлікту в Україні». Таке навчання за останні півроку пройшло майже 800 викладачів і психологів. Тепер вони надають допомогу дітям-переселенцям і родинам бійців АТО просто в школі. Про результати програми розказали тренери і координатори проекту під час прес-конференції в Дніпропетровській ОДА.

779 вчителів і психологів зі 156 шкіл області пройшли тренінги за спеціальною програмою. Участь у навчанні могли взяти усі заці.кавлені викладачі зі шкіл, що мають найбільшу кількість дітей-переселенців і наближені до зони АТО. За програмою їх навчали розпізнавати в дітей психологічні травми, знаходити індивідуальний підхід до дитини,  застосовувати ігрові методики для боротьби з дитячим стресом.  Цікаві вправи, арт-терапію та ігри проводили не лише з дітьми-переселенцями, але й з усім їх класом:

«Психологічні травми у дітей можна вилікувати підтримкою однолітків і дорослих, – розповідає провідний експерт проекту Тетяна Конрад, – ми прагнули допомогти вчителям знаходити індивідуальний підхід до дітей: комусь легше поговорити про свою проблему, комусь помалювати, комусь виліпити з глини… Основне завдання педагога – допомогти учневі пережити травму і більше до неї не повертатись».

Набуті на тренінгах знання вчителі тепер передають батькам учнів під час батьківських зборів і своїм колегам на педрадах. Фахівці і тренери проекту підготували для них книжки з методичними підказками та цікавими іграми.

У навчально-виховному об’єднанні № 113 вже говорять про перші результати від дії програми. У школі навчаються 15 переселенців, тому десяток вчителів закладу пішли на спеціальне навчання, аби допомогти дітям пристосуватись до нового середовища.

«Першокласник із нашої школи після переїзду до Дніпропетровська відмовлявся грати на флейті, хоча вдома дуже любив це заняття, – розповідає учасниця програми, директор закладу. – Після спілкування з класним керівником і вихователькою, які пройшли тренінг, хлопчик  знову став до інструмента. Свою композицію на 8 Березня він присвятив своїм рятівницям».

Підготовка вчителів за програмою розпочалась у листопаді 2015 року. Вона стала можлива завдяки співробітництву ЮНІСЕФ, Європейського Союзу, Києво-Могилянської академії та департаменту освіти і науки облдержадміністрації. У травні стартує другий етап проекту – тренери приїздитимуть до шкіл та надаватимуть допомогу вчителям і учням.

Інформація Департаменту освіти і науки
Дніпропетровської ОДА

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *