Днями до святкування Дня вишиванки столична школа № 9 Оболонського району взяла активну участь в акції «Вишиванка єднає українців». Школа замайоріла українськими барвами. А чи задумувалися ми, коли і як з`явився звичай носити довгі вишиті сорочки? Саме про це йшлося на відкритому музейному уроці «Українська вишиванка – погляд углиб століть». Вчитель історії Ірина Кліменко та співробітник Національного музею історії України, кандидат історичних наук Лариса Коцар  провели інтерактивний урок, присвячений історії української вишиванки. Читайте також: Питання євроінтеграції обговорили учні столичної ЗОШ № 9 з Послом Латвії Шестикласники дізналися, що вишивка бере свій початок з епохи пізнього неоліту (6 тис. років до н.е.), можливо, була поширена в племенах трипільської культури. Фактично, всі племена і народи, що колись пройшли по нашій землі, залишили свій слід у традиційній українській вишивці. Елементи орнаментів, використовуваних трипільцями, сарматами та скіфами, можна бачити у вишиванці і зараз. Слов’яни Київської Русі носили вишитий одяг і після Х століття (один із яскравих прикладів – Іпатіївський літопис 1252-го, в якому стверджується, що князь Данило Галицький під час однієї з високих зустрічей був одягнений в обшитий мережками кожух). Мало того, вишивання вважалося однією з найбільш шанованих професій: сестра Володимира Мономаха організувала в Андріївському монастирі Києва спеціальну школу. Молоді дівчата навчалися в ній шиттю сріблом і золотом. Цікаво, що, попри вплив з боку інших народів на культуру стародавньої Русі, вишивка залишилася практично недоторканою – творчий потенціал народу і повага до традицій були настільки сильні, що створили свій унікальний стиль. Багато давніх традицій вишивки дійшли до наших днів, деякі трохи змінилися. За довгу історію української вишивки народними майстринями було створено близько ста різних технік вишивання, що визначають особливості вишивки, надають їй оригінальності та самобутності. У кожному регіоні України воліють використовувати свої техніки, притаманні даній місцевості. Вони характеризують особливості місцевої вишивки, за якими можна дізнатися, в якій частині України були створені рушники чи вишиванки. Також діти дізнались про значення кольорів, орнаментів і візерунків. Цього святкового дня школярі змогли відчути подих століть і навіть приміряти ці сакральні речі. Одні змогли відчути себе в ролі стародавніх греків, другі – войовничих скіфів, а треті на мить стали русичами часів Київської Русі. Читайте також: На гостинах у київських князів побували шестикласники столичної ЗОШ № 9 Юлія Осіння, Освітній портал “Педагогічна преса”