В Україні традиційно навчають читати з 5-6 років. Але сьогодні в суспільстві помітно зросла зацікавленість методами раннього розвитку дитини. Тим паче, що й психологи та педагоги виявили закономірність: що раніше дитина починає читати, то краще вона встигає з усіх шкільних предметів.

У ДНЗ № 7 Снігурівської міської ради, що в Миколаївській області, діти навчаються за методикою навчання читання бельгійського лікаря, психолога Жана Овіда Декролі. Для неї притаманні ігри, в процесі яких дитина має використовувати всі свої органи чуття: слух, зір, нюх, смак, дотик, вона впливає не тільки на процес навчання, а й на психічний розвиток дошкільника загалом.

«Важливість моєї роботи – це наповнення середовища, в якому перебувають діти, матеріалами, що сприяли б вивченню нових і повторенню вже відомих слів. Ознайомлення дітей із літерами та складами супроводжується ілюстративним матеріалом, використання якого дає змогу паралельно апелювати до обох півкуль головного мозку, а отже, органічно поєднати логічне й асоціативно-образне мислення дитини у сприйнятті нового», – впевнена вихователь дошкільного закладу Наталія Огородник.

Методика Жана Овіда Декролі сприяє розвитку мовлення, збагаченню словникового запасу та легко підводить до вивчення літер і звуків. Важливим у системі навчання раннього читання є використання дидактичних прийомів: формування правильної постави, висока рухлива активність. Основні дидактичні принципи роботи: доступність, систематичність, послідовність, наочність, свідомість та активність, індивідуальний підхід в умовах колективного навчання, якість засвоєння матеріалу, заохочення та зацікавлення.

Безперечно, що ця методика має своїх прихильників і критиків, однак ніхто не сумнівається в тому, що вона працює, бо дітям подобається навчатися, а батьки бачать результат.

Наталія Огородник,
вихователь ДНЗ №7 м. Снігурівка Миколаївської області

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *