Керівники українських коледжів протягом шести тижнів вивчали досвід американських колег. Це стало можливим завдяки програмі «Адміністрування в системі коледжів у США». 

Візит української делегації відбувався в рамках грантової програми Державного департаменту США Community College Administrator Program with Ukraine. До участі в програмі були запрошені 12 керівників різнопрофільних коледжів з усіх куточків України, завідувач сектору доуніверситетської освіти Міністерства освіти і науки України Євген Карпенко.

Програмою візиту було передбачене проведення тижневого адміністративного діалогу, в роботі якого взяли участь головний консультант секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти Алла Луцька, завідувач сектору військової та спеціальної освіти Міністерства освіти і науки України Світлана Кретович і перший віце-президент Національної академії педагогічних наук України Володимир Луговий.

Під час візиту директори українських коледжів мали змогу відвідати коледжі штату Флорида, а також ознайомитися з освітньою діяльністю лідерів рейтингу закладів США – Санта-Фе-коледжу в місті Гейнсвілл, комьюніті-коледжу в Таллахассі, Флоридського державного коледжу в Джексонвіллі, одного з найбільших коледжів США – Маямі Дейд коледжу, Бровард-коледжу у Форт-Лодердейлі тощо. Основне навчання проводилось на базі Державного Університету Флориди та Коледжу Санта-Фе, які були визначені Державним департаментом США координаторами програми.

Учасники Програми мали можливість ознайомитись з системою освіти у ком’юніті-коледжах штату, зустрітися з політиками, викладачами та студентами з метою ознайомлення з функціонуванням ком’юніті-коледжів у штаті Флорида.

Директори українських коледжів вивчали досвід роботи ком’юніті-коледжів Флориди, адже українські вищі навчальні заклади І-ІІ р. а. і американські ком’юніті-коледжі мають чимало спільного.

Ком’юніті-коледжі у США є популярними серед  вступників. Навчання у ком’юніті-коледжах здійснюється за дворічною програмою. Випускникам ком’юніті-коледжів присвоюється ступінь асоціата (associate degree), що дає можливість працювати на молодших посадах, або продовжити навчання в університеті. Можливість продовжити навчання в університеті за скороченим терміном (два роки в коледжі + два роки в університеті) є однією з головних переваг ком’юніті-коледжів.

Ком’юніті-коледжі готують фахівців для регіону, у якому вони розташовані, здебільшого це місто та округ. Студенти коледжів часто навчаються за різними формами навчання (денна, вечірня, дистанційна форми) і мають можливість працювати протягом дня.

Особливу зацікавленість української делегації викликали питання щодо управління, фінансування, доступу до вищої освіти та співпраці з роботодавцями та громадою у ком’юніті-коледжах Флориди.

Програма «Адміністрування в системі коледжів у США (доуніверситетська освіта)» була корисною не лише для представників української освіти, а також і для американських колег. Під час обговорення питань щодо освіти американські колеги учасники програми ознайомились із системою сучасної освіти в Україні та напрямами її реформування. Це був справжній обмін досвідом щодо розвитку освіти в ком’юніті-коледжах Флориди та коледжах України.

Підсумком участі директорів українських коледжів у програмі «Адміністрування в системі коледжів у США» стало досягнення домовленостей про співпрацю з американськими закладами за різними напрямами. Окрім того, керівники українських закладів ознайомилися зі шляхами надання якісних освітніх послуг.

 

Слід зазначити, що  основними завданнями програми «Адміністрування в системі коледжів у США» є:

дослідження аспектів функціонування коледжів у процесі реформування освіти України;
обмін досвідом щодо становлення й управління системою коледжів з різними перспективами;
започаткування співробітництва між українськими вищими навчальними закладами І-ІІ р. а. та американськими ком’юніті-коледжами;
вивчення досвіду розширення можливостей для вирішення питання ефективного управління коледжами;
вдосконалення процесу розробки безперервного планування, управління програмами, прийняття рішень у коледжах України, згідно з вимогами сьогодення й майбутнього;
вивчення системи вищої освіти США та поширення досвіду процесу управління й адміністрування американськими коледжами;
показати унікальні можливості системи ком’юніті-коледжів США.

 Інформує МОН України