На сьогодні в Донецькій області дистанційна освіта для дітей із непідконтрольних територій ведеться примітивним способом, на волонтерських основах. Але вже з вересня запустять спеціальну платформу і до роботи залучать вчителів, які отримуватимуть за це зарплату, про це в інтерв’ю УКРІНФОРМ розповіла директор департаменту освіти і науки Донецької ОДА Надія Оксенчук. «Саме життя нас змусило цим зайнятися, хоча це і сталося більш «кустарним» способом, на волонтерських засадах. У нас були вчителі, у яких є свої блоги, сторінки в інтернеті, там могли реєструватися діти й отримувати завдання, матеріали та роз’яснення онлайн», – зазначила вона. Надія Оксенчук повідомила, що наразі Інститут післядипломної педагогічної освіти займається тим, щоб запустити «вже сьогодні дистанційне навчання». Закуплено платформу, розроблено контент, відповідні методики і програми. Визначено п’ять шкіл, де працюватимуть підготовлені тарифіковані вчителі, які отримуватимуть заробітну плату. Ці п’ять пілотних шкіл зможуть охопити 2 500 дітей. Якщо буде необхідність, то кількість таких шкіл збільшать. «Весь процес буде врегульованим. Учні з окупованих районів навчатимуться, як і діти на контрольованій Україною території, весь матеріал буде оброблений. Буде журнал, ведення всіх записів. У групах буде близько 30-35 учнів. Тобто як справжня школа, тільки на відстані, дистанційна», – уточнила Надія Оксенчук. Читайте також: На розвиток освіти Донеччини буде виділено близько 600 мільйонів гривень Цю систему планують запустити вже з 1 вересня, Міністерство освіти і науки України працює в цьому напрямі. Надія Оксенчук додала, що, можливо, ця форма дистанційного навчання буде введена лише  для дітей із тимчасово окупованих територій. Але такий формат має безліч перспектив для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами, обдарованими дітьми – з підготовки до участі в олімпіадах, конкурсах, розробці проектів Малої академії наук і багато іншого. «Тому плануємо розвивати цей напрям роботи. Адже вищу освіту можна здобувати дистанційно, то чому б так само  не здобувати середню? Цей досвід є, його треба систематизувати, взяти найкраще і ввести в систему», – наголосила Надія Оксенчук. “На державному рівні ця форма навчання досі не закріплена. І тому після дистанційного навчання донині ніхто ще не видавав атестата про здобуття повної середньої освіти. Дитина все одно повинна була приїхати на цю територію через безліч блок-постів, здати всі підсумкові роботи й отримати атестат. Такого ще немає, щоб учень навчався дистанційно і не був змушений ще складати письмові іспити, контрольні роботи. Також не було як такого контролю над цим процесом, реальна робота вчителя все ж не була такою відчутною.” – розповідає пані Надія. Джерело: Укрінформ