Експерти Європейського фонду освіти (ЄФО) нададуть МОН рекомендації щодо фінансування й управління в сфері професійної  освіти, на підставі досвіду країн Європейського Союзу.

Про це в ході засідання робочої групи щодо обговорення проекту закону України “Про професійну освіту” зазначила  Марі Дорлін, фахівець з питань управління та фінансування в галузі професійної освіти і навчання ЄФО.

Фінансування – це завжди складне питання, його логіка має ґрунтуватися на тих реаліях, що зараз існують, та результатах, яких ви хочете досягти. Однак, очевидно, що фінансування професійної освіти не можна покладати повністю на регіони, адже  в таких питаннях, як формування кадрів, держава теж має власний інтерес”,  – додав старший фахівець із систем кваліфікацій ЄФО Ар’єн Дей.

Також він зазначив, що дуже важливо на законодавчому рівні забезпечити гнучкість формування змісту професійної освіти, зберігши при цьому високі стандарти навчання. Не менш важливо, на думку експерта, забезпечити вплив на зміст освіти для всіх зацікавлених сторін, зокрема роботодавців, адже кадри готуються саме для них.

Професійна освіта   – це цілісний підхід до розвитку особистості, що повинен забезпечити громадянам можливість вдосконалювати свої навички впродовж усього життя”, – зазначила керівник проектів Європейського фонду освіти в Україні  Маргарета Ніколовська.

МОН і ЄФО планують провести ще низку зустрічей, у рамках яких експерти зможуть надати додаткові пропозиції до проекту закону “Про професійну освіту”.

Нагадаємо, що модернізація професійно-технічної освіти – один із пріоритетних напрямів роботи для МОН у 2016 році. Так, у пропозиціях до нового проекту закону «Про професійну освіту», було закладено ідею фінансування професійно-технічної освіти з декількох джерел. Зокрема субвенція на здобуття загальної середньої освіти, державне замовлення на гостродефіцитні спеціальності національного значення, а також регіональне замовлення (для потреб регіонального ринку праці) та галузеве замовлення (від міністерств, відомств, або бізнесу).

Пріоритетом Європейського фонду освіти є  розвиток професійної освіти в різних країнах світу. У 2010 році ЄФО започаткував Туринський процес для модернізації, прогнозування тенденцій та обміну досвідом  у галузі професійної освіти, що є аналогом Болонського процесу у сфері вищої освіти. Сьогодні учасниками Туринського процесу є 27 країн, зокрема й Україна.

Інформує МОН України

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *