Відома фраза філософа Сенеки – «Ми вчимося не для школи, а для життя» –  залишається актуальною й сьогодні. Саме для підвищення ефективності навчання, допомоги учням у набутті навичок, що дають змогу адаптуватися до вимог життя у сучасному суспільстві, розв’язувати життєві проблеми, а також для розвитку здатності приймати самостійні рішення у 2012 – 2013 навчальному році в загальноосвітніх навчальних закладах країни впроваджуватиметься курс за вибором для учнів 8, 9, 10 або 11-х класів «Корисні навички».

Оволодіння корисними навичками допоможе школяреві у спілкуванні з ровесниками та дорослими, сприятиме встановленню міжособистісних стосунків; забезпечить самостійність у прийнятті рішень та вирішенні щоденних побутових питань;  формуватиме вміння справлятися з емоціями та стресами.

Вивчення курсу має відбуватися за модулями, розробленими вчителями, методистами, районними (міськими) управліннями освіти. При доборі модуля для вивчення важливими чинниками є: зацікавленість більшої частини учнів класу; можливість залучення до участі у вивченні програми курсу батьків; використання тренінгового підходу та практична спрямованість тематики; можливість співпраці з місцевою громадою та оцінка ефективності вивченого.

Ідея впровадження курсу ґрунтується на кращому педагогічному досвіді. Наприклад, уже близько десяти років у школах міста Києва практикується викладання факультативного курсу «Київський вальс», у ряді навчальних закладів України – курсів за вибором: «Мовний етикет», «Основи ландшафтного дизайну», «Основи перукарської майстерності», «Здорове харчування», «Основи мистецтва макіяжу», «Виготовлення м’яких іграшок», «Ремонт та догляд за одягом», «Плетіння з бісеру», «Виконання електротехнічних робіт», «Вирощування квітів та догляд за ними», «Зберігання продуктів»  тощо. Для збереження народних традицій викладаються курси народознавчого спрямування: «Плетіння виробів з лози», «Петриківський розпис», «Опішнянська кераміка», «Традиції української національної кухні» тощо. Тобто і тематика, і зміст курсів можуть бути надзвичайно різноманітними. Основне – бажання дітей і практична спрямованість курсів.

Міністерство пропонує як зразок різні модулі, наприклад: «Культура споживання їжі. Етикет за столом», «Догляд за волоссям», «Технологія малярних робіт» тощо.

Головне – самостійний вибір дітей, можливості вчителів і активність батьків.

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *