6 червня 2016 року в м. Варшаві (Республіка Польща) відбулася міжнародна конференція за участю європейських експертів стосовно пріоритетних напрямків розвитку освіти ХХІ століття.

У конференції взяв участь директор департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки України Юрій Кононенко.

Учасники заходу розглянули питання розвитку освіти, зокрема роль віртуального простору в освітньому середовищі, креативне навчальне середовище в практичному вимірі, перехід від культури навчання до культури пізнання тощо.

Особливий інтерес у міжнародних експертів викликала інформація Юрія Кононенка щодо кроків, які здійснює міністерство для адаптації дітей з окупованого Криму, непідконтрольних українській владі територій Донецької та Луганської областей.

За його словами, міністерство в березні – квітні 2014 року розробило та затвердило спеціальні нормативні акти та інструкції, якими були окреслені правила роботи обласних органів управління освітою та наукою, а також навчальних закладів, у зв’язку з російською агресією. Цими документами було визначено, що дітей можуть приймати до садків і шкіл без документів, лише за наявності медичної довідки.

faczuuafua-(2)Зважаючи на те, що існує черга до дошкільних навчальних закладів, Міністерство освіти і науки запровадило принцип «позитивної дискримінації» прийому до дошкільних навчальних закладів, згідно з яким діти переміщених родин приймалися до закладів першочергово. Цей принцип підтримали всі місцеві органи влади, а проектна потужність навчальних закладів дала змогу прийняти всіх тимчасово переміщених осіб.

Окрім того, МОН значно спростило порядок відновлення втрачених документів про освіту, особливий порядок закінчення школи та вступу до університетів для дітей, які проживають на непідконтрольній українській владі частині Донбасу. Оскільки визнаються документи про освіту тільки державного українського зразка, Міністерством запроваджено принцип освітньої декларації та визнаються знання учнів. При цьому МОН висловлює вдячність усім школам, а зокрема вчителям, які проявили свою соціальну відповідальність, адже основне навантаження лягло на них.

Саме в навчальних закладах було створено доброзичливу, толерантну атмосферу в дитячих колективах, щоб діти зміцнили своє переконання, що вони живуть у єдиній, дружній країні.

Допомогла наявність у кожній школі психологів і соціальних педагогів, які пройшли спеціальні тренінги з роботи з вимушеними переселенцями. У дитячих садках і школах широко використовується метод арт-терапії, залучаються волонтери.

Міжнародні експерти наголосили на важливості досвіду України та можливості використання його іншими країнами.

Інформує прес-служба МОНУ

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *