Якою має бути нова школа і яка роль вчителя у майбутній школі, обговорили представники Міністерства освіти і науки, Британської Ради в Україні, педагогічних університетів під час презентації спільного проекту «Шкільний вчитель нового покоління».

У заході взяли участь заступник міністра освіти і науки Павло Хобзей, директор навчального центру та екзаменаційних служб Британської Ради в Україні Пол Кім, заступник директора Британської Ради в Україні Наталя Василюк, представники Міністерства освіти і науки України, вищих навчальних закладів, які беруть участь у проекті «Шкільний вчитель нового покоління».

Заступник міністра освіти і науки Павло Хобзей повідомив, що сьогодні міністерство працює над створенням нової української школи, з новим змістом, із новими цілями. Водночас успіх цієї реформи значною мірою залежить від вчителя, його фахової підготовки. «Без зміни цінностей, без зміни ставлення вчителя до наших учнів ми не змінимо школи», – наголосив Павло Хобзей.

Сьогодні особливої уваги потребує ланка в системі вищої освіти – підготовка вчителя. За словами заступника міністра, університети мають академічну автономію, що дає їм можливість запроваджувати програми, не чекати певної вказівки зверху. Вищі навчальні заклади можуть використати в підготовці вчителів допомогу і напрацювання міжнародних організацій. Саме тому проект «Шкільний вчитель нового покоління», напрацьований практиками і міжнародними експертами Британської Ради, має вирішити питання здобуття педагогічного фаху та підготовки нового вчителя, який здатний вирішувати завдання школи.

Директор навчального центру Британської Ради в Україні Пол Кім зазначив, що проект «Шкільний вчитель нового покоління» – це один із кроків викладання англійської мови в Україні. Викладачі розробили типову програму підготовки вчителів англійської мови «Методика навчання англійської мови». «Метою цієї нової програми – є підготовка студентів, які хочуть стати вчителями англійської мови, таким чином, щоб від самого початку свого навчання вони керувалися комунікативним підходом, що дає можливість використовувати більше часу на практику іноземної мови, а не аудиторної теорії», – пояснив Пол Кім.

Окрім того, програма містить навички ХХІ століття, які надають можливості послуговуватися англійською мовою в житті. На думку директора навчального центру Британської Ради, зміни не відбудуться швидко, але дуже важливо, що від самого початку учасники проекту залишилися відданими принципам цієї реформи та працювали заради змін.

Як розповіла один із авторів проекту, викладач Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського Олена Змієвська, програма додипломної підготовки вчителя англійської мови складається з шести модулів. Це той шлях, який студенти мають пройти від учнів, які вивчають мову, до вчителів, які її навчають.

У 2016/2017 навчальному році до цього програмного курсу долучаться 11 університетів:

  • Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського;
  • Державний вищий навчальний заклад «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника»;
  • Житомирський державний університет імені Івана Франка;
  • Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького;
  • Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова;
  • Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя;
  • Рівненський державний гуманітарний університет;
  • Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини;
  • Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди;
  • Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича.

Ці вищі навчальні заклади продовжать пілотний проект у 2018 – 2019 роках для забезпечення безперервного досвіду. За впровадженням програми буде здійснюватися моніторинг, за результатами якого всім університетам, що готують учителів англійської мови, пропонуватимуть долучитися до програми.

Інформує МОН України

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *