Найбільші платники податків в Україні погодилися з необхідністю терміново реформувати професійно-технічну освіту та співпрацювати з державою в цьому напрямі. Водночас великий бізнес наразі не готовий додатково фінансувати мережу ПТО. Про це йшлося під час спільної зустрічі роботодавців, освітян, представників місцевої влади, міністра освіти і науки України Лілії Гриневич і міністра фінансів України Олександра Данилюка 10 червня в приміщенні Мінфіну. Читайте також: Онлайн! 14 червня о 14:30 – засідання Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти «Головне досягнення нашої зустрічі – це відкриття фахового та конструктивного діалогу про майбутнє профтехосвіти з усіма зацікавленими сторонами. Важливо, що всі – і бізнес, і громади, і держава, і члени колективів професійно-технічних навчальних закладів – розуміють, що систему треба реформувати. Питання не тільки в оптимізації мережі, але в зміні логіки підготовки фахівців робітничих спеціальностей. Ми маємо максимально наблизитися до ринкового регулювання, коли потреба ринку визначає замовлення, однак водночас важливо мислити стратегічно – зберегти мережу та готувати фахівців на перспективу», – розповіла Лілія Гриневич за підсумками зустрічі. Міністр також зазначила, що вселяє надію той факт, що роботодавці готові долучитися до створення сучасної і конкурентної системи. Багато з них уже вкладають великі кошти і мають прямі договори з професійно-технічними закладами про підготовку робітників. Утім, представники бізнесу засвідчили, що ще не готові до нових видів фінансового навантаження. Читайте також: Євроклуб Сєвєродонецького ВПУ навів мости дружби та взаємопорозуміння «Налагодження сучасної системи підготовки професійних кадрів, рівень яких не потребуватиме додаткових видатків на перенавчання чи підвищення кваліфікації, лежить у площині інтересів роботодавців. Участь роботодавців у співфінансуванні ПТУ може стати оптимальним рішенням для розв’язання проблем фінансування профтехосвіти. Ми цілком усвідомлюємо, що держава має зробити крок назустріч тим підприємствам, які долучаться до такої ініціативи», – зазначив міністр фінансів України Олександр Данилюк. Після жвавої полеміки роботодавців щодо питань нових стандартів професійно-технічної освіти міністр освіти і науки запевнила, що міністерство цілком готове на базі професійних стандартів від роботодавців затвердити сучасні освітні стандарти та всіляко сприяти розвиткові конкурентоздатної професійно-технічної освіти. Читайте також: Загиблим при визволенні міста присвячується… Працівники Слов’янського коледжу НАУ видали книжку «Пам’ять жива» Своїми баченням шляху виведення української системи професійно-технічної освіти із кризи також поділилися європейські експерти. «Треба знайти такі методи взаємодії між урядом і бізнесом, щоб розвивалася не тільки економіка, але й громадяни. Мій 14-річний досвід роботи в проектах із реформування профтехосвіти показав, що діалог держави, бізнесу та представників сфери професійно-технічної освіти – це безперервний процес. Ця комунікація дуже важлива для злагоджених і суспільно корисних дій, тому вона має стати постійною. Наприклад, у Німеччині подібна співпраця добре налагоджена, і 85% викладачів ПТО інтегровані у виробництво – люди викладають паралельно із роботою на підприємствах», – розповіла під час зустрічі керівник проектів Європейського фонду освіти в Україні Маргарета Ніколовська. Читайте також: Економічна освіта допоможе фахівцю бути успішним в умовах розвитку вітчизняної економіки Окрім питань оптимізації мережі, оновлення змісту освіти та шляхів налагодження державно-приватного партнерства, обговорювалося питання фінансування профтехосвіти. «Принциповим питанням для нас у рамках професійно-технічної підготовки фахівці є збереження державного фінансування загальної середньої освіти. Це є конституційним зобов’язанням держави і воно має бути виконане. Інша річ, що професійно-технічний компонент навчання може дофінансовуватися за рахунок державних програм, регіонального замовлення (від областей і міст) або галузевого замовлення (установ, підприємств, компаній)», – наголосила міністр освіти і науки України Лілія Гриневич. Читайте також: Студент Львівського автомобільно-дорожнього коледжу переміг у змаганнях від Тойоти Початок відповідних перетворень наразі можливий лише на основі чіткого бачення регіонального замовлення. Наразі саме для цього обласні державні адміністрації подають Міносвіти регіональні плани розвитку професійно-технічної освіти, на підставі яких буде очевидна загальна картина по Україні. Після цього ухвалюватимуть рішення щодо оптимізації мережі та зняття дублювання спеціальностей. До діалогу щодо долі профтехосвіти долучилися представники Асоціації міст України, Федерації роботодавців України, Федерації металургів України, Всеукраїнської асоціації пекарів, Партнерства у легкій промисловості України, Конфедерації будівельників України, Союзу хіміків України, Української асоціації логістики, Асоціації «Укрводоканалекологія», ТОВ «ДТЕК», ВГО «Металургпром», ДП «Укрпошта», НМЦ «Агроосвіта» та інші.