До 2018 року мають бути готові стандарти та програми для нової української школи. Про це заявила міністр освіти і науки України Лілія Гриневич під час відкриття україно-польського експертного семінару «Нова Українська Школа» 23 червня у Варшаві.

«На 2018 рік мають бути готові не тільки стандарти, а й розроблені та апробовані нові шкільні програми. Ми зіткнулись із кризою змісту в сучасній українській школі, де учні здобувають лише суму певних знань. Тоді як у всьому світі головними в освітньому процесі стають цінності та компетентності. Спираючись на кращі світові практики, зважаючи на європейський вибір України та факти агресії з боку сусідньої Росії, а також беручи до уваги виклики, пов’язані з інформаційною епохою, ми маємо чітко визначити нові стандарти для нашої середньої освіти, зокрема базові цінності, компетентності і ядро знань для нової української школи», – зазначила Лілія Гриневич під час виступу на експертному семінарі.

dsc-0135-23.06.2016

Експерти погодилися, що сьогодні не всі з півмільйона українських вчителів готові до швидких змін, однак цей шлях треба пройти і вже зараз пропонувати освітянам нові методики, нові підходи та принципово іншу якість роботи з учнями.

Міністр освіти і науки України відзначила, що наразі в парламенті України вже знаходиться проект закону, який законодавчо закріплює базові положення реформування загальної середньої освіти.

«Базовий законопроект «Про освіту», що очікує у Верховній Раді України на розгляд, містить мету освіти, яка віддзеркалює рух до суспільства сталого розвитку та європейський вибір України. Зокрема в проекті прописано 8 компетентностей, узгоджених в ЄС, а також ми додали ще ті, які потрібні саме українцям», – зауважила Лілія Гриневич.

Довідково:  Рекомендація Європейського Парламенту та Ради ЄС “Про основні компетенції для навчання протягом усього життя” від 18 грудня 2006 року  містить перелік  восьми основних компетенцій:

  1. Спілкування рідною мовою;
  2. Спілкування іноземними мовами;
  3. Знання математики та  загальні  знання  у  сфері  науки  і техніки;
  4. Навички роботи з цифровими носіями;
  5.  Навчання заради здобуття знань;
  6. Соціальні та громадянські навички;
  7.  Ініціативність та практичність;
  8. Обізнаність та самовираження у сфері культури.

Інформує МОН України

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *