До 2018 року мають бути готові стандарти та програми для нової української школи. Про це заявила міністр освіти і науки України Лілія Гриневич під час відкриття україно-польського експертного семінару «Нова Українська Школа» 23 червня у Варшаві. Читайте також: Нова українська школа даватиме освіту для життя «На 2018 рік мають бути готові не тільки стандарти, а й розроблені та апробовані нові шкільні програми. Ми зіткнулись із кризою змісту в сучасній українській школі, де учні здобувають лише суму певних знань. Тоді як у всьому світі головними в освітньому процесі стають цінності та компетентності. Спираючись на кращі світові практики, зважаючи на європейський вибір України та факти агресії з боку сусідньої Росії, а також беручи до уваги виклики, пов’язані з інформаційною епохою, ми маємо чітко визначити нові стандарти для нашої середньої освіти, зокрема базові цінності, компетентності і ядро знань для нової української школи», – зазначила Лілія Гриневич під час виступу на експертному семінарі. Читайте також: Освітяни Львівщини та Азербайджану обговорили актуальні питання сучасної освіти  Експерти погодилися, що сьогодні не всі з півмільйона українських вчителів готові до швидких змін, однак цей шлях треба пройти і вже зараз пропонувати освітянам нові методики, нові підходи та принципово іншу якість роботи з учнями. Міністр освіти і науки України відзначила, що наразі в парламенті України вже знаходиться проект закону, який законодавчо закріплює базові положення реформування загальної середньої освіти. «Базовий законопроект «Про освіту», що очікує у Верховній Раді України на розгляд, містить мету освіти, яка віддзеркалює рух до суспільства сталого розвитку та європейський вибір України. Зокрема в проекті прописано 8 компетентностей, узгоджених в ЄС, а також ми додали ще ті, які потрібні саме українцям», – зауважила Лілія Гриневич. Довідково:  Рекомендація Європейського Парламенту та Ради ЄС “Про основні компетенції для навчання протягом усього життя” від 18 грудня 2006 року  містить перелік  восьми основних компетенцій: Спілкування рідною мовою; Спілкування іноземними мовами; Знання математики та  загальні  знання  у  сфері  науки  і техніки; Навички роботи з цифровими носіями;  Навчання заради здобуття знань; Соціальні та громадянські навички;  Ініціативність та практичність; Обізнаність та самовираження у сфері культури. Інформує МОН України