На сайті  Ed-Era.com уже можна подивитися та прокоментувати нові “розвантажені” програми для початкової школи. Обговорення триватиме з 4 по 10 липня.  Зміни стались кардинальні: з математики виключили зазубрювання, українська мова позбулась застарілих слів, а літературне читання більше не оцінюватиметься  за швидкістю прочитаних знаків. Читайте також: АПН та педагогічні університети приєднаються до проекту з розвантаження програм Загалом зміни внесли в 14 програм для початкової школи. Усі оновлення – це пропозиції вчителів, експертів, викладачів і громадських активістів, що в рамках першого етапу роботи з розвантаження програм для початкової школи обговорювали необхідні зміни на інтерактивній онлайн-платформі Ed-Era.com. Без оновлення лишилися тільки програми з французької, німецької та іспанської мов, адже жоден із коментаторів не вніс пропозицій до них. Принципова зміна, що зачепила абсолютно всі програми, – відміна фіксованого обсягу годин на вивчення кожної теми в рамках предмету. Тепер час  на вивчення необхідного матеріалу  учитель визначатиме самостійно. Головний орієнтир – не вказівка програми, а індивідуальні особливості дітей у школі. Читайте також: МОН жодного рішення щодо продовження тривалості навчального року в школах не ухвалювало Найбільшу зацікавленість під час першого обговорення  на Ер-Ері привернуло оновлення програм з української мови, математики, природознавства та літературного читання. Робоча група врахувала кожен коментар, більшість поданих пропозицій уже включені до програм. Так, у програмі з української мови оголосили війну застарілим словам. В оновленому варіанті замість телеграми, агронома та комбайнера до переліку “словникових слів” увійдуть поняття приязний, врівноваженість, оптимізм, творчість, креативний тощо. На думку психологів, саме робота з такими словами сприятиме розвитку емоційного інтелекту у дітей, що вкрай важливо в початковій школі. Оновлена програма з математики – яскравий приклад  зміщення акцентів зі знаннєвих результатів на діяльнісні. Тепер замість того, щоб просто завчати математичні таблиці та визначення, головним завданням дитини стане вміння використовувати ці знання в реальних життєвих ситуаціях. Наприклад,  учням 1 – 2-х класів більше не треба буде завчати напам’ять таблиці додавання, віднімання тощо. Обговорення навчальної програми з літературного читання привернуло увагу до розвитку читацького інтересу в учнів. Найактивніше порушувалось питання визначення переліку творів, його осучаснення та проблема контролю техніки читання. Щоб вирішити ці проблеми, з програми вилучили авторів, чиї твори надто складні для дитини в початковій школі. Натомість список поповнили сучасними дитячими письменниками. Крім того, в небуття відходить оцінювання швидкості читання. За оновленою програмою пріоритетом вчителя має бути розуміння дитиною тексту, а не швидкість його промовляння. Програма з природознавства також виявилась надто важкою для маленьких дітей. Деякі теми для першокласників практично повністю дублювали теми з географії для старших класів.  Наприклад, за старою програмою діти в початковій школі вивчали склад ґрунту та умовні позначення на карті України. Тепер більше уваги приділятиметься формуванню у дітей повної картини світу. Наприклад, вивчатимуть, чому ґрунт важливий для природи та як люди використовують властивості води. Зазначене вище – лише короткий перелік змін. Усі новації можна побачити на сайті Ed-Era.com за посиланням. Інтерактивна платформа також дає змогу кожному в режимі реального часу висловлювати своє ставлення до новацій у програмах і робити власні пропозиції до них. “Дуже важливо, щоб усі охочі прокоментувати зміни, робили це на сайті Ed-Era.com, адже пропозиції щодо змін враховуватимуть лише в рамках цієї інтерактивної платформи”, – наголосила Іванна Коберник, менеджер проекту з розвантаження програм. Інформує МОН України  

Коментарі закриті.