Інноваційне виробництво та високотехнологічний бізнес, які є основними двигунами сучасної економіки, не розвиватимуться в Україні без належного рівня математичної та природничої освіти. Про це йшлося під час засідання Асоціації ректорів вищих технічних навчальних закладів України, що відбулося 7 липня на базі Національного гірничого університету у Дніпрі. Читайте також: Уряд збільшив обсяг держзамовлення для вишів на 12,3 % У засіданні взяли участь міністр освіти і науки Лілія Гриневич, ректори і представники понад 25 ВНЗ  України, керівники великих промислових підприємств і компаній України. У тому числі: голова асоціації ректорів ВТНЗ України, ректор НТУУ «КПІ» М. З. Згуровський, ректор Державного ВНЗ «НГУ» Г.Г. Півняк,  президент Союзу наукових та інженерних об’єднань України доц. М.М. Кірюхін, директор Центру європейської акредитації інженерних програм в Україні  Б.І. Дуда, ректор НУ «Львівська політехніка» Ю. Я. Бобало, керівники великих промислових підприємств і компаній України. На заході обговорювали питання щодо розширення співпраці між бізнесом, освітою і наукою; підвищення якості технічної освіти в Україні; забезпечення потреб держави фахівцями технічного і природничого профілю; принципів формування державного замовлення, стану підготовки до європейської акредитації інженерних програм в Україні; принципів удосконалення ЗНО; вдосконалення системи присудження ступенів та отримання вчених звань. https://pedpresa.com.ua/wp-content/uploads/2016/07/Grynevych-L.M.-Dnepr.mp4 «Ми всі розуміємо, що наша країна матиме майбутнє, якщо розвиватиме високотехнологічну інноваційну економіку. Тому, якщо ми не виведемо на новий рівень інженерно-технічну та природничу освіту, ми не зможемо рухатися далі. Аналізуючи загальні процеси в освіті, можу констатувати спад інтересу до вивчення математичних та природничих дисциплін у середній школі, що потім негативно позначається на інженерно-технічній та природничій освіті у вищій школі. Це дуже небезпечно, оскільки технічні виші є джерелом для оновлення кадрів високотехнологічного бізнесу. Ми спільно повинні знайти точки росту, рецепти, моделі, щоб вийти з цієї кризи», – зазначила міністр освіти і науки України Лілія Гриневич. Керівники кращих українських технічних університетів докладно розповіли про своє бачення перспектив розвитку України. «Ми маємо сформулювати завдання для країни – подвоїти ВВП до 450 млрд доларів на рік, водночас зберігаючи стабільність суспільної та культурної систем. Для досягнення таких результатів країна має перейти на високотехнологічний шлях розвитку. Це можна зробити тільки, якщо активізувати головні кластери економіки, що є найбільш конкурентними. Сьогодні такими кластерами для України, за даними Світового центру даних з геоінформатики та сталого розвитку, є: аграрний сектор, військово-промисловий комплекс, створення нових речовин та матеріалів, ІТ, нова енергетика, високотехнологічне машинобудування, науки про людину, транзитна інфраструктура, туризм. Очевидно, що без визнання стратегічного значення технічної та природничо-математичної освіти розвивати ці кластери буде просто нікому», – зокрема зауважив голова Асоціації ректорів ВТНЗ України, ректор Національного технічного університету «Київський політехнічний інститут» Михайло Згуровський. Учасники засідання зазначили, що подолання кризових явищ у технічній та природничій освіті потребує посилення співпраці з інноваційним бізнесом. Також у ході засідання обговорювали проблеми забезпечення потреб держави фахівцями технічного і природничого профілю, принципи формування державного замовлення, стан підготовки до європейської акредитації інженерних програм в Україні, принципи вдосконалення ЗНО, розширення співпраці між бізнесом, освітою і наукою тощо. Довідково Асоціація ректорів вищих технічних навчальних закладів України створена в червні 1999 року на установчій конференції як загальноукраїнська громадська організація, що об’єднує на добровільних засадах ректорів, керівників трудових колективів інших профільних організацій і покликана сприяти розвитку технічної освіти в традиційних інженерних галузях та захищати пріоритети освіти. Інформація МОНУ

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу