Питання удосконалення правових та організаційних засад юридичної освіти обговорили учасники установчого засідання робочої групи з розроблення Концепції розвитку юридичної освіти в Україні, що відбулося в Міністерстві освіти і науки під головуванням першого заступника міністра Інни Совсун.

У засіданні взяли участь заступник Голови Верховної Ради України Оксана Сироїд, заступник міністра юстиції України Ганна Онищенко, перший заступник Генерального прокурора України Дмитро Сторожук, керівник Проекту USAID «Справедливе правосуддя» Девід Майкл Вон, національний Координатор проектів ОБСЄ в Україні Ірина Іванків, представники вищих навчальних закладів, громадських об’єднань.

За словами Інни Совсун, майбутні правники повинні отримати необхідну кваліфікацію, а також дотримуватися професійних цінностей, що відповідають запиту українського суспільства. Для цього є нагальна потреба в перегляді змісту, методики викладання та структури юридичної освіти.

«Удосконалення юридичної освіти – це не тільки питання реформи вищої освіти, а також реформа в розумінні підходу щодо того, якою має бути правова держава в Україні», – наголосила перший заступник міністра.

У новому Законі України «Про вищу освіту» зафіксована норма про автономію вищих навчальних закладів, відповідно до якої університети складають освітні програми та відіграють головну роль у формуванні змісту освіти. Одним із важливих завдань є розробка єдиних стандартів юридичної освіти, і над цим працює сформована науково-методична комісія з правознавства Науково-методичної ради Міністерства освіти і науки. «Сьогодні триває дискусія щодо структури юридичної освіти: чи це має бути бакалаврат і магістратура, чи – наскрізна підготовка магістрів з права», – пояснила Інна Совсун.

Перший заступник міністра нагадала, що міністерство разом із партнерами – Проектом USAID «Справедливе правосуддя» та ОБСЄ – цього року реалізує пілотний проект запровадження вступних випробувань для здобуття ступеня «магістр» на основі ступеня «бакалавр» за спеціальністю «Право» з використанням технологій ЗНО. «Цей проект забезпечить прозорість вступу, а також може бути використаний для формування кваліфікаційного іспиту юристів», – зазначила Інна Совсун.

Заступник міністра юстиції України Ганна Онищенко звернула увагу учасників засідання на проблеми у підготовці юристів. Зокрема, великий зв’язок змісту з радянською системою права, використання підручників та відкритих джерел російських авторів у підготовці правників, необхідність інституційних досліджень.

Читайте також: Які нововведення зроблять вступ-2016 більш справедливим, розповіла Лілія Гриневич

За словами заступника Голови Верховної Ради України Оксани Сироїд, зміст, методики викладання, структура юридичної освіти залежать від бачення, якими повинні стати представники майбутньої юридичної професії, якими навичками і вміннями вони будуть володіти, а також хто може бути правником. Для удосконалення і розвитку юридичної освіти потрібен контроль за її якістю, до здійснення якого необхідно залучити представників юридичних професій. Наступне питання, що потребує уваги, – це доступ до юридичної освіти. Зокрема, чи буде потрібен на ринку праці бакалавр права. На думку Оксани Сироїд, треба підготувати нові критерії доступу до наукової діяльності і продукту наукової діяльності у сфері права.

Слід зазначити, що робоча група, затверджена наказом МОН від 5 липня 2016 № 787,  розроблятиме Концепцію розвитку юридичної освіти в Україні та план її реалізації.

 Інформація МОНУ

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *