З 1 вересня 11 шкіл Запорізької області стануть першими учасниками практичного пілотного науково-педагогічного експерименту з розвитку інклюзивного освітнього середовища. Ініціатором проекту виступила голова Благодійного Фонду Порошенка, дружина Президента України Марина Порошенко. Відповідний наказ Міносвіти № 836 було підписано міністром освіти і науки України Лілією Гриневич. Читайте також: 1 вересня стартує експериментальний пілотний проект з розвитку інклюзивної освіти Всеукраїнський науково-педагогічний експеримент «Розвиток інклюзивного освітнього середовища у Запорізькій області» буде проводитися за три етапи з липня 2016 до червня 2019 у школах, розташованих як у Запоріжжі, так і в інших містах і селищах області. Спеціально для цього у школах створені інклюзивні класи. У 2016-2017 навчальному році школи приймуть до першого класу десятки дітей з особливими освітніми потребами, вони навчатимуться спільно зі своїми однолітками. Проект також передбачає створення індивідуальних програм розвитку дітей, адаптованих навчальних планів, спільне викладання, тренінговий супровід, співпраця з батьками тощо. Після завершення третього етапу експерименту планується поширити його результати в усіх регіонах України. Читайте також: За ініціативи Марини Порошенко у столиці відбувся тренінг для освітян «Інклюзивна освіта – рівень свідомості нації” «Цей пілотний проект дуже важливий не тільки для Запорізької області, але й для країни загалом, адже після його завершення ми зможемо застосувати отриманий досвід у будь-якій області України. Важливо, що буде відпрацьовано питання формування баз даних про дітей з особливими освітніми потребами, апробовано прозорий механізм фінансування за принципом «гроші ходять за дитиною», а також ефективні моделі партнерства між інклюзивними та спеціальними навчальними закладами», – наголосила міністр освіти і науки України Лілія Гриневич. Ініціатори наголошують, що експеримент має на меті не лише гуманістичні і науково-пізнавальні результати, а насамперед результати практично-дидактичні. Окрім того, він сприятиме підвищенню доступності освіти в Україні. «Починаючи роботу над програмою впровадження інклюзійної освіти в Україні, ми зрозуміли, що, попри велику кількість змін у законодавчих і нормативно-правових актах щодо розвитку інклюзивної освіти в Україні, її практичне впровадження на сьогодні знаходиться на низькому рівні. Тому основною метою цього експерименту є напрацювання конкретних відпрацьованих інструкцій, завдяки яким кожен директор і педагогічний колектив загальноосвітніх навчальних закладів матимуть чіткий план дій зі створення умов для навчання дітей з особливими освітніми потребами. Ми всі зацікавлені у доступній, безпечній і привітній школі для наших дітей, що допомагатиме дітям розвиватися, набувати дійсно корисного соціального досвіду і пізнавати світ», – розповіла голова Благодійного Фонду Порошенка Марина Порошенко. Довідково: Сьогодні в Україні 6 809 132 дітей, у тому числі з порушеннями психофізичного розвитку – 702 680, із яких лише 40 755 навчаються в загальноосвітніх навчальних закладах (далі – ЗНЗ), більшість із них – за індивідуальною формою. Це означає, що більшість дітей з особливими освітніми потребами просто не мають доступу до навчання у шкільному колективі однолітків і змушені здобувати освіту вдома. Загальна кількість дітей у Запорізькій області – 289 866, серед них із порушеннями психофізичного розвитку – 35 349, серед яких діти з порушенням мовлення, затримкою психічного розвитку, порушенням опорно-рухового апарату, порушенням розумового розвитку, порушенням зору, аутизмом, порушенням слуху та іншими проблемами психічного розвитку. Станом на 24.06.2016 р. мережу ЗНЗ Запорізької області становлять 600 закладів із контингентом 159 383 учнів, із них у 4-х школах функціонують лише 9 інклюзивних класів, у яких навчаються 24 учні з особливими освітніми потребами. Інформує МОН України