Сьогодні нам треба переорієнтувати навчання у школі на освоєння знань, умінь та ставлень, які потрібні сучасній людині для життя. На цьому наголосила міністр освіти і науки України Лілія Гриневич під час робочої зустрічі з освітянами Волині.

«Українська школа має заохочувати дітей до навчання, робити їх успішними, а не закомплексовувати», – наголосила міністр. За словами Лілії Гриневич, важливо не дати дитині втратити інтерес до навчання. Для цього слід переглянути зміст освіти, який часто переобтяжений великою кількістю інформації. Не менш важливим також є оновлення методів навчання. Міністерство освіти і науки вже оновило програми початкової школи та змінює методичні рекомендації для вчителів. Відповідні рішення будуть ухвалені колегією Міністерства освіти і науки України на початку серпня.

Лілія Гриневич зазначила, що успіх запровадження оновлених програм значною мірою залежить від розуміння та підтримки вчителями цих змін. Міністр закликала освітян на серпневих конференціях у регіонах організувати засідання методичних об’єднань вчителів початкової школи й обговорити оновлені програми та методичні рекомендації до них.

Наприклад, відповідно до нових рекомендацій першачки писатимуть олівцем замість ручки. «Це дасть змогу дітям не боятися власних помилок, адже ручкою потрібно закреслювати чи виправляти. А це часто призводить до психологічних травм у дітей, особливо коли доводиться виривати сторінку з зошита й переписувати ще раз», – пояснила Лілія Гриневич.

Окрім того, в програмі для початкової школи з англійської мови першокласники не відтворюватимуть графічне зображення слів, а більше уваги приділятимуть розвитку усного мовлення.

Відповідаючи на запитання освітян із Волині, міністр зазначила, що втілення запроваджених змін залежатиме значною мірою від професіональної підготовки та вмотивованості освітян. Одним із способів підвищення мотивації була названа добровільна сертифікація, за результатом якої вчителі зможуть отримати надбавку до заробітної плати. Сертифікація у вигляді зовнішнього тестування є добровільною та існуватиме разом зі старою формою підвищення кваліфікації – атестацією. «Ми розглядаємо вчителів, які пройдуть сертифікацію, як агентів змін, які розуміють, про що реформа і можуть поділитися цим досвідом зі своїми колегами», – зауважила міністр.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *