Сучасним школярам не вистачає знань із основ психології, автосправи, правознавства та практичної риторики. Це доводять останні дослідження Інституту соціології НАН та Інституту педагогіки АПН.

Невідомо, з якими саме почуттями нинішні старшокласники залишатимуть стіни рідних шкіл, але заявити, що «школа мені нічого не дала» вони точно не зможуть. Тому що набуті навички та отримані знання випускники оцінюють якщо не на «відмінно», то на «добре». При цьому найбільш позитивно оцінюється багаж знань, отриманих з… фізкультури, праці, зарубіжної літератури, медико-санітарної підготовки, географії, а також української мови та літератури. Проблемними є алгебра, геометрія, фізика, хімія, а також іноземна мова, яка отримала «четвірку з мінусом» (3,74 балів з 5 можливих). Це досить затребувана дисципліна серед сучасної молоді і, судячи з усього, школа не відповідає її запитам на якісне навчання.
Така оцінка суперечить рейтингу напрямів, за якими школярі хотіли б здобути вищу освіту. Так, природні і точні науки є лідерами серед переваг, в той час, як спорт і «трудові» спеціальності традиційно знаходяться в самому кінці переліку бажаних професій.
Поки фахівці сперечаються, якою має бути частка варіативного освіти, школярі впевнені, що предметів за вибором повинно бути більше. Насамперед, на думку одинадцятикласників, не
вистачає основ психології, автосправи, правознавства та практичної риторики. При цьому самі вчителі тяжіють до зменшення варіативної частині, що гарантує збереження рівня зарплат і зайнятості.

За матеріалами «Коментарі»

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу