На численні запити вчителів МОН підготувало роз’яснення стосовно деяких пунктів Орієнтовних вимог до оцінювання навчальних досягнень учнів 1-4 класів. З ними можна ознайомитись у листі Міністерства освіти і науки України №1/9-464 від 06 вересня 2016 року. Читайте також: МОН оприлюднило оновлені навчальні програми для 1- 4 класів “У вчителів виникали запитання, як працювати зі змінами до Орієнтовних вимог оцінювання в 1-4 класах. Запитання були технічними, наприклад, як заповнювати класний журнал чи як правильно спілкуватися з батьками про оцінки їхніх дітей. Тому ми написали цього листа, в якому дали роз’яснення, якими можуть послуговуватись педагоги при організації своєї роботи ”, – зазначила головний спеціаліст департаменту загальної середньої освіти МОН Алевтина Лотоцька. Так, “зар.” (зараховано) рекомендується ставити в журналі за предмети, що оцінюються вербально – «Інформатика», «Музичне мистецтво», «Образотворче мистецтво», інтегрований курс «Мистецтво», «Основи здоров’я», «Фізична культура», «Я у світі» та «Трудове навчання», а також другокласникам у школах, де вербальне оцінювання всіх предметів введено педагогічною радою. Колонку для оцінювання ведення зошитів у класному журналі МОН радить прибрати взагалі, адже за новими Орієнтовними вимогами ведення зошитів не оцінюється. У методичних рекомендаціях наголошується, що оцінка учня – це конфіденційна інформація. Це нововведення  також викликало запитання вчителів, тому в листі МОН пояснює, який формат спілкування між батьками, вчителями та учнями можна використовувати, щоб максимально задовольнити цю вимогу. Зокрема, на уроці вчитель може висловити вербальну оцінку учня – усно похвалити його або тактовно вказати на помилку. Важливо також доброзичливо і детально пояснити, в чому помилився учень, порадити йому, як виправити ситуацію. Натомість оцінка в балах (що відповідає озвученій учителем на уроці вербальній оцінці) ставиться в щоденник на перерві або після уроку. Інформація у балах також не озвучується на батьківських зборах. Вчитель, за запитом батьків, може надати оцінки індивідуально для кожної родини в письмовому вигляді або озвучити їх в особистій бесіді з батьками. Школам необхідно відмовитись від оприлюднення рейтингів навчальних досягнень учнів одного класу або класів на паралелі. Інформація про успішність учнів класу може використовуватись вчителями виключно для методичної роботи з метою підвищення ефективності навчального процесу. У листі Міністерства також звертають увагу на те, що учитель може самостійно прийняти рішення про вибір кольору ручки для перевірок і оцінювання письмових робіт та фіксації у щоденниках або обговорити це питання з учнями, батьками і прийняти спільне рішення. Зараз Міністерство працює над підготовкою проекту наказу «Про затвердження Змін до Інструкції щодо заповнення Класного журналу для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів», який буде подано на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України та в якому будуть враховані рекомендації щодо заповнення Класного журналу. Довідково: з ключовими тезами нових орієнтовних вимог до оцінювання навчальних досягнень учнів 1-4 класів та методичних рекомендацій до оновлених програм початкової школи можна ознайомитись на сайті МОН. Також 4 серпня Колегією МОН були схвалені 13 оновлених навчальних програм початкової школи (1-4 класи). Інформує МОН України