Одним з найважливіших завдань сучасної освіти є підготовка учнівської молоді до професійного самовизначення. Сьогодні випускникам шкіл важко визначитися з майбутньою професією. Про профорієнтаційну програму для старшокласників «Абітурієнт», що має допомогти учню обрати подальшу життєву траєкторію, розповіли у Міністерстві освіти і науки України 9 вересня 2016 року.

«Необхідно розвивати профорієнтаційний напрямок роботи у школах та шукати інноваційні підходи розв’язання цього питання. Як свідчать соціологічні дослідження 78 % одинадцятикласників не знають, ким хочуть стати, а 91 % громадян України загалом працює не у тій сфері», – зазначив радник Міністра освіти і науки Олександр Чубатенко.

Програма комплексної профорієнтаційної діагностики підлітків та старшокласників «Абітурієнт», що розроблена компанією Клевердіа, спрямована на виявлення професійних інтересів та схильностей учнів старших класів і має допомогти їм свідомо визначити саме ту професію, в якій вони зможуть самореалізуватись та стати професіоналами найвищого рівня кваліфікації.

За словами  розробника Наталії Бєльської, в основі методики програми «Абітурієнт» – науково (математично) обґрунтований достовірний прогноз професійної успішності особистості за різними видами діяльності. Отримані дані не потребують додаткового аналізу та присутності психолога.

Системність підходу у визначені профорієнтації учня реалізується через тристороннє дослідження особистості – з трьох психодіагностичних тестів, що досліджують: 1) інтереси, схильності, цінності; 2) рівень розумового розвитку (IQ), структуру здібностей, ступінь засвоєння шкільної навчальної програми; 3) персональні особливості, характер.

За результатами опитувань, які проводила компанія Cleverdia серед українських школярів, близько 38 % учнів у старших класах уже визначилися з обранням професії, 24 % – не знають ким стати і 38% – вагаються між декількома варіантами. При цьому половина старшокласників вважає, що знає особливості професії, яку вони планують обрати, але більшість точно хоче знати більше і вважає важливою будь-яку додаткову інформацію.

Понад 80 % учнів старшої школи вважають для себе найкращою професією ту,  до  якої у них є здібності і хочуть дізнатися, які саме здібності допоможуть їм стати успішними у роботі, і яка саме робота максимально їм підходить.

Тому основними завданнями профорієнтації, на думку розробників програми «Абітурієнт», є проведення діагностики (виявлення схильностей, інтересів та здібностей дитини до різноманітних видів професійної діяльності), складання  прогнозу (визначення ступеня й успішності дитини в тих або інших видах професій ще до етапу включення її в професійну діяльність) та надання допомоги у створенні «власного проекту» (тобто в плануванні дитиною свого трудового шляху, побудові кар’єри, духовному розвитку особистості та реалізації творчих ресурсів).

Читайте також: Проект Умов вступу 2017 року готовий – далі з ним працюватиме робоча група, – Олег Шаров

Планується, що протягом вересня – жовтня цього року в апробації програми «Абітурієнт» за власним бажанням зможуть взяти участь учні 11-х класів 12 загальноосвітніх навчальних закладів м. Києва та Київської області, а також ЗНЗ м. Черкаси. «Результати апробації будуть проаналізовані та винесені на розгляд Науково-методичної ради з питань освіти міністерства для прийняття рішення щодо подальшого застосування програми «Абітурієнт» у загальноосвітніх навчальних закладах України», – повідомив директор департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН Юрій Кононенко.

Інформація МОНУ

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *