Нещодавно група нейрологів з Імперського коледжу Лондона виявила, що власники чорного пояса з карате (найвищий рівень майстерності), як правило, мають специфічні зміни в мікроструктурі деяких частин мозку. Причому в людей, які не займаються цим видом спорту, таких змін не спостерігалося. Про результати дослідження вчені розповіли в статті журналу Cerebral Cortex. «Якщо група добре тренованих людей демонструє найкраще володіння якою-небудь навичкою, відмінності в структурі білої речовини порівняно з новачками можуть відображати «тонке настроювання» зв’язків між певними областями мозку», – йдеться в статті. Усі учасники експерименту мали високий рівень майстерності й займалися карате в середньому близько 14 років. За допомогою тривимірної заповільненої зйомки науковці фіксували рухи каратистів у момент, коли вони наносять удари. Те саме робили й учасники контрольної групи з 12 чоловіків того самого віку, які до цього не займалися карате. Аналіз відзнятого матеріалу показав, що каратисти значно краще контролюють і координують рухи кінцівок, утім, це не дивно. Однак це наштовхнуло вчених на томографічне дослідження мозку учасників двох груп. Так було виявлено  значні розходження між групами в зонах мозку, що координують довільні рухи. За матеріалами bagnet.org