20 вересня 2016 року за участю заступника міністра освіти і науки Павла Хобзея в Київському національному університеті імені Тараса Шевченка відбувся семінар на тему «Туринський процес – 2016: затвердження та регіональний аналіз пріоритетних напрямків». Читайте також: ПТО реформуватимуть за підтримкою Європейського фонду освіти У семінарі взяли участь заступник керівника відділу Європейського фонду освіти Ар’єн Вос, спеціаліст ЄФО з питань політики та систем ПТО – керівник програм в Азербайджані та Україні Маргарета Нікольська, старший спеціаліст з питань політики та системи ПОН Міхайло Мілованович, директор департаменту професійної освіти МОН України Микола Кучинський, заступник директора департаменту професійної освіти Вікторія Карбишева, представники департаментів (управлінь) освіти і науки обласних державних адміністрацій. Павло Хобзей підкреслив важливість участі України в Туринському процесі -2016, де вперше здійснюється аналіз системи професійної освіти областей. «Сьогодні формується нова система професійної освіти, і коли йдеться про створення ради стейкхолдерів, дуже важливо мати аналіз стану системи в регіоні. Цей аналіз допоможе прийняти відповідне рішення», – розповів заступник Міністра. Читайте також: На базі Черкаського державного бізнес-коледжу відкриється Українсько-американський освітньо-культурний центр Отримані дані Туринського процесу допоможуть розібратися з низкою питань, що стали викликами у зв’язку з децентралізацією влади. Зокрема, це -фінансування професійно-технічних закладів, модернізація низки професій, що втратили свою актуальність на ринку праці. «Ініціатива Європейського фонду освіти є перспективною для професійної освіти України і ми надалі відкриті до співробітництва в рамках Туринського процесу», – додав Павло Хобзей. Заступник керівника відділу Європейського фонду освіти Ар’єн Вос наголосив, що серед країн-учасниць Туринського процесу Україна першою виконала великий обсяг роботи в сфері професійно-технічної освіти та зібрала інформацію з 24 регіонів та м. Києва. «Це перший крок до того, яким чином можна змінити, покращити систему та якість професійно-технічного навчання», –  зазначив міжнародний експерт. А також запевнив, що Європейський фонд освіти надалі підтримуватиме та надаватиме допомогу з розвитку професійно-технічної освіти в Україні. Читайте також: Лілія Гриневич закликала місцеві органи влади виконати їх обов’язок перед дітьми Директор департаменту професійної освіти МОН України Микола Кучинський повідомив, що звіт «Туринський процес – 2016» допоможе отримати цілісну картину стану та тенденцій розвитку професійно-технічної освіти, що підсилить ефективність управлінських рішень, особливо під час кардинальних змін. «Важливим результатом є набутий досвід проведення досліджень, що базуються на європейських методиках. Не менш важливою є можливість цілісно побачити рух, якісні зміни, які відбуваються в системі професійно-технічної освіти України, та реальні проблеми, що мають місце», – зазначив Микола Кучинський. Заступник директора департаменту професійної освіти МОН Вікторія Карбишева звернула увагу учасників семінару на особливості формату Туринського процесу у 2016 році, що передбачав підготовку національного та регіональних звітів. У процесі підготовки в усіх регіонах були сформовані робочі групи, складені графіки та в результаті підготовлено 25 регіональних звітів. Окрім того, була сформована робоча група для підготовки національного звіту «Туринський процес – 2016», до якої увійшли представники всіх зацікавлених сторін. «Участь регіонів у Туринському процесі відкрила нові можливості для спілкування представників областей між собою, обміну досвідом, взаємного обговорення загальних проблем і пошуку спільних рішень», – повідомила вона. Читайте також: Створення в Україні навчально-практичних центрів підвищить престиж робітничої професії Довідково Туринський процес започаткований Європейським фондом освіти у 2010 році та об’єднує 27 країн Європи. Мета Туринського процесу – аналіз професійної освіти в країнах-учасницях на основі зібраних статистичних даних, що дає змогу моніторити тенденції розвитку, розробляти прогнози, а також обмінюватися досвідом у сфері професійно-технічної освіти. Україна бере участь уже в четвертому раунді Туринського процесу. Інформація МОНУ

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу