Міністерство освіти і науки України звертає увагу на недопущення перевантаження учнів початкових класів загальноосвітніх навчальних закладів і шкіл-дитячих садків надмірним обсягом домашніх завдань. Читайте також: Проблеми реформування системи освіти. Соціологічне дослідження Обсяг домашніх завдань визначається згідно з Державними санітарними правилами і нормами влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу (ДСанПІН 5.5.2.008-01). Так, у 1-му класі домашні завдання не задають. У 2-4 класах обсяг домашніх завдань з усіх предметів має бути таким, щоб витрати часу на виконання не перевищували: у 2-му класі – 45 хвилин; у 3-му класі – 1 години 10 хвилин; 4-му класі – 1 години 30 хвилин. Читайте також: Чи поменшало роботи в освітян? Результати анкетування Акцентуємо увагу на правильному дозуванні домашнього завдання. Учителі мають спланувати роботу такого обсягу і змісту, щоб учні не відчували перевантаження. Для цього слід враховувати зайнятість учнів з інших предметів у цей день, темп і ритм роботи учнів, стан їхнього здоров’я. Завдання не повинні перевищувати обсяг пропонованої домашньої роботи.  Недопустимим є перевантаження учнів завданнями, що містяться в додаткових посібниках, зошитах із друкованою основою: зафарбовування малюнків, складання схем, таблиць, виконання додаткових завдань і вправ, написання домашніх творів тощо. Читайте також: Ох, уже ці домашні завдання, або Чому дитина не хоче робити уроки Центром науково-освітніх інновацій та моніторингу було проведено дослідження, у якому брали участь учні та батьки 4-х класів. Серед учнів, які брали участь у дослідженні, 55 % – хлопчики, 45 % – дівчатка. Серед опитаних батьків переважають жінки (88 %), чоловіки становлять лише 12 %. За даними проведеного дослідження лише 42 % батьків зазначили, що їхні діти виконують домашнє завдання швидко і якісно. Заважають, на думку опитаних, готуватися до уроків такі чинники: лінь, відсутність бажання. Сприятиме якісному виконанню домашніх завдань, на думку 46 % батьків, підвищення у дітей рівня знань із навчальних предметів. 52 % батьків і 38 % учнів 4-х класів вважають, що задають багато домашніх завдань. Найважче учням 4-х класів виконувати домашні завдання з іноземної мови. На другому місці – математика. Інформує прес-служба ЦНОІМ