У квітні цього року Мала академія наук спільно з БФ «Діти надії та любові», молодіжною ініціативою «Серце в долоньках» і Центром політичних студій та аналітики «Ейдос» розпочала Другу школу громадянської і волонтерської участі та патріотичного виховання «Агенти змін». Проект реалізовувався у три етапи, останній із яких закінчився 14 жовтня. Читайте також: Міжнародна виставка освіти в Україні запрошує студентів, абітурієнтів, педагогів  і керівників навчальних закладів Ця школа є унікальною і вперше реалізовується в нашій державі. Ідея створення належить виконавчому директору БФ «Діти надії та любові», керівнику молодіжної ініціативи «Серце в долоньках», співробітнику НЦ «МАНУ» Катерині Клюзко, яка і є координатором проекту. Наприкінці 2015 року пані Катерина для заснування цієї школи зібрала команду фахівців – професійного психолога Ольгу Дячок і експертів із проектного менеджменту та стратегічного розвитку, виконавчого директора центру «Ейдос» Ольгу Будник та її колегу, менеджера з організаційного розвитку Сергія Корнилюка. Основна ідея школи – це виховання в молоді громадянської свідомості за допомогою неформального інтерактивного навчання. Таке навчання передбачає формування практичних навичок і відповідальності у школярів шляхом обговорень і практичних вправ.

На заняттях учні розмовляли про цінності, мрії та проекти, розмірковували над їх реальним втіленням у суспільному житті. У результаті школярі мали запропонувати ініціативи, які вони хочуть реалізувати у своєму населеному пункті, і з червня по вересень уже розробляли їх. Спершу учнів було 48, але після другого етапу залишилося 22. До третього дійшли ті, які успішно завершили свої проекти. Читайте також: На EdEra викладено відео для вчителів до оновленої програми з англійської мови Власне, останній етап школи – це презентація учасниками своїх ініціатив у столиці перед тренерами, журналістами, представниками громадських організацій і тими, кому це цікаво. Директор НЦ «МАНУ» Оксен Лісовий радіє, що учні не чекають, доки хтось прийде і розв’яже за них їхні проблеми: Читайте також: На Волині відбувся чемпіонат із туризму серед школярів і студентів – Ми живемо у травмованому суспільстві – посттоталітарному, пострадянському. Більшість населення країни досі страждає на ті хвороби, які процвітали в радянському, колоніальному суспільстві. Одна з цих хвороб – нам хтось щось повинен. Приміром, влада повинна… Вони справді повинні, бо в них є посадові обов’язки, як у менеджерів, яких призначило суспільство. Але велика частина наших співгромадян, розуміючи, що вона призначила менеджера, перекладає на нього повноту відповідальності за все. На думку Оксена Лісового, важлива риса людей, які живуть у демократичному і розвиненому світі, – це те, що вони відповідають за все навколо себе: і «за призначення менеджера, і за аналіз його роботи, і за усунення тих дефектів, які кимось зроблені». Читайте також: Науковці ЖДТУ представили свої розробки на Міжнародній спецвиставці «Зброя та безпека» Агенти, як називають учасників школи організатори, вчаться брати на себе відповідальність, формувати команду і робити конкретні речі для свого оточення. Три 16-річні жительки Ірпеня, що на Київщині, – Віліна Товстенко, Дар’я Ігнатенко й Анастасія Коваль – на початку вересня провели в місті велозмагання для дітей віком 4-9 років «Just Rovers». Участь у перегонах взяли 85 юних спортсменів у трьох вікових категоріях. Як і на всіх змаганнях, переможці отримали медалі. Під час заходу також відбувався конкурс на найгарніший малюнок на асфальті і найбільш креативну фотографію в Instagram, учасників велопробігу та їхніх уболівальників розважали флешмобами й іграми. Слід зазначити, що ініціативу дівчат технічно і фінансово підтримали чотири місцеві депутати та мер. Репутацію юні активістки заслужили хорошу, бо їх запросили провести таке саме велозмагання в селищі Коцюбинському, що в Київській області, і ще раз порадувати мешканців Ірпеня. Варвара Кабаргіна, якій 15 років, любить англійську. Тому, коли обирала тему проекту, зрозуміла, в якому напрямі буде рухатися. У рамках Року англійської мови в Україні дівчина у своїй Кремінській школі-гімназії, що на Луганщині, для учнів 2-5-х класів створила English speaking club. Читайте також: У ЖНАЕУ презентували проект «Німецько-українська співпраця в галузі органічного сільського господарства» – Зараз, на жаль, є така проблема, що діти цього віку не дуже цікавляться іноземними мовами за межами своєї школи. Я хочу зробити все для того, щоб діти захопилися англійською, як я. Бо англійська як мова міжнародного спілкування відкриває двері не тільки в Європу, а й у весь світ, – переконана Варвара. В англійському клубі учні вивчають мову неформальними способами: бавляться в ігри, ставлять театральні постанови, вивчають скоромовки, вірші, танцюють флешмоби. Незабаром Варя та її подруга з Нью-Йорка Ліла проведуть скайп-урок, до якого долучаться і нью-йоркські школярі. У діяльності клубу вже взяли участь 140 учнів. Дізнатися історію Запоріжжя і зануритися в його культуру жителям міста запропонувала 16-річна Аня Ізмалкова. Для цього дівчина розробила квест, до якого долучилися 30 осіб. Під час заходу функціонувала фотозона, а бонусом до нього була дискотека. Спонукали дівчину реалізувати такий проект результати проведеного нею соцопитування: 52 % мешканців Запоріжжя погано знають історію міста. Софія Туголукова, якій чотирнадцять, вирішила популяризувати українську музику в Дніпрі. Дівчина з двома друзями-гітаристами створила гурт «Стиглі груші». Софія зізналася, що стати співачкою – її дитяча мрія, і дівчина дуже захопилася цією ідеєю під час другого етапу «Агентів змін». А любов до української пісні Софії прищепив дідусь, який часто з онукою співав «Несе Галя воду». «Стиглі груші» записали три пісні і змонтували кліп на пісню «Човен» музичного гурту «Один в каное», виступили в нічному клубі, на фестивалі в парку і ТК «Караван». Група має сторінки у соцмережах та YouTube-канал. А мешканка Костянтинівки Донецької області Софія Пилипенко у своєму місті запустила проект «Update Park» з реконструкції трьох занедбаних парків. Заручившись підтримкою волонтерського табору «Будуймо Україну разом», у парку «Хімік» Софії вдалося зрубати сухе дерево, яке перегороджувало значну частину парку, і прибрати територію. Цей парк є цінним для мешканців Костянтинівки, бо у ньому кілька поколінь побували на танцювальних вечорах. Тому важливо було й відремонтувати сцену. Активісти її розмалювали, замурували діру, зробили сходи і зрізали прогнилий піддашок, а також установили в парку лави. – Зараз парк «Хімік» активно використовується, бо ми дали йому життя і почали проводити кінопокази, танцювальні вечори. На День незалежності у нас тут був міні-фестиваль, – розповіла Софія. У парку «Цинковий» волонтери покосили траву і прибирали, а в парку «Металург» ще й пофарбували дитячий майданчик. За словами Каті Клюзко, з проектами всіх учасників можна буде ознайомитися на сторінці школи у Facebook. Під час третього етапу школярі вдосконалювали навички презентації проектів, ділилися думками щодо цінностей сучасної молодої людини, персонального лідерства і як не загубитися у світі можливостей, говорили про кохання та сім’ю. Допомогти розкрити ці теми організатори запросили знаних спікерів, зокрема архієпископа УГКЦ Любомира Гузара, лідера українського інді-поп-рок гурту «Крихітка» Кашу Сальцову та інших. А ще агенти знову ділилися своїми мріями для того, щоб не втратити запал після реалізованого проекту і продовжувати «чаклувати» у своїх містах. За інформацією МАНУ

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу