«Освіта – не заради освіти, а заради громадянина, який має скористатися всіма можливостями, щоб постійно розвиватися і здобувати щоразу вищі рівні освіти». На цьому наголосила міністр освіти і науки України Лілія Гриневич під час зустрічі з представниками приватних закладів освіти, що відбулася в Європейському університеті 18 жовтня 2016 року. Читайте також: Підписано Закон України щодо співпраці у Програмі наукових досліджень та навчання Євратом Міністр наголосила на значенні приватного сектору в системі вищої освіти, що є альтернативою державному та розширює свободу вибору вступникам. «Приватний сектор освіти першим може гнучкіше запроваджувати будь-які освітні інновації, реагувати на потреби своїх студентів», – зазначила Лілія Гриневич.

За словами Лілії Гриневич, сьогодні приватні заклади долають виклики, що постали перед вищою освітою у зв’язку з демографічним спадом. Тож міністерство в межах своїх повноважень і законодавчого поля підтримуватиме приватну освіту і ті заклади, що забезпечують якісну освіту. Так, у проекті закону «Про освіту», який уже проголосований парламентом у першому читанні, є поле для розвитку сектору приватної вищої освіти – освіта для дорослих. «Суспільство і ринок праці ставлять багато додаткових вимог до освіти. І саме система приватної освіти може виявитися найбільш гнучкою до цього», – додала міністр. Читайте також: Зимова Всесвітня Універсіада-2017: Оргкомітет затвердив види спорту та кількісний склад студентської збірної України Сьогодні Міністерство освіти і науки працює над створенням механізму для впровадження норми Закону України «Про вищу освіту» щодо спрямування державного замовлення в приватні вищі навчальні заклади за принципом «місце йде за вступником». «Цілком природно, коли дитина з належними результатами ЗНО з палітри вищих навчальних закладів може обрати приватний ВНЗ, а до обраного нею закладу підуть кошти на навчання цієї дитини», – зазначила Лілія Гриневич. Міністр повідомила про стан імплементації Закону України «Про вищу освіту». За словами Лілії Гриневич, впровадження нового закону ускладнюється цілою низкою проблем. По-перше, недостатньою нормативно-правовою базою, по-друге, суперечностями в законодавстві, що треба виправляти через внесення змін до цього закону. По-третє, процес імплементації ускладнюється опором академічного середовища. Наприклад, студенти мають право на вибірковість частини курсів, що також породжує не тільки конкуренцію між викладачами, а й зустрічає спротив тієї їх частини, які звикли мати свої гарантовані години і свої конкретні курси. Читайте також: МОН оприлюднило Умови прийому на навчання до ВНЗ України в 2017 році Лілія Гриневич закликала представників приватних вищих навчальних закладів відповідально ставитися до надання освітніх послуг, що, безсумнівно, впливає на репутацію приватної освіти. Міністр освіти і науки України дала доручення залучити представників приватних вищих навчальних закладів до складу робочої групи, що працює над розробкою концепції юридичної освіти. Інформація МОНУ

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу