Українські школярі – вихованці Національного центру «Мала академія наук України», мають можливість стажуватися у провідній європейській лабораторії «XLAB», розташованій у Геттінгені (Федеративна Республіка Німеччина). Читайте також: ОНЛАЙН. 21 жовтня о 10:00 – вибори голови Нацагентства із забезпечення якості вищої освіти Це місто є одним із центрів німецької науки: в ньому розташовані п’ять науково-дослідних інститутів імені Макса Планка, один із найпрестижніших та найстаріших університетів Європи – Геттінгенський університет імені Георга Августа, де викладав український біолог Ілля Мечников. Лабораторія «XLAB» пропонує кілька практичних експериментів і курсів, які вдало доповнюють шкільну програму з біології, хімії, фізики, інформатики та наук про Землю. Тут викладають кваліфіковані педагоги-вчені, лабораторія має надсучасне обладнання. Читайте також: Студенти-медики обов’язково проходитимуть військову підготовку

Мала академія наук України пропонує своїм вихованцям поглибити знання з певних напрямів біології та хімії. Цьогоріч це були молекулярна біологія і нейрофізіологія; на кожен напрям відводилося по три дні. Власне навчання проходило з 9 по 16 жовтня. Читайте також: НАУ разом з іспанцями вироблятиме багатоцільові двомоторні конвертоплани Потрапити на стажування до Німеччини мали змогу тільки призери ІІІ етапу конкурсу-захисту у відділенні хімії та біології. Школярі заповнювали анкети, де, зокрема, зазначали напрям наукового дослідження, рівень володіння англійською і аргументували мотивацію участі в стажуванні. Після розгляду анкет претенденти ще мали пройти співбесіду англійською мовою. Навчання в лабораторії організовано так, що теоретичні знання безпосередньо поєднуються з практичними. Заняття в «XLAB» – це 80 % практики. «З перших днів перебування в Німеччині ми були неабияк вражені рівнем та підходом до навчання в «XLAB». Хоча час навчання був досить тривалим – з дев’ятої ранку до п’ятої вечора, проте минав дуже швидко», – зазначив учасник школи Ілля Кузик із Чернівців. На заняттях із молекулярної біології школярі вчилися виділяти з біологічних зразків ДНК, очищали її і «розмножували» за допомогою полімеразної ланцюгової реакції. Ці сучасні молекулярно-біологічні методи використовували для виготовлення генетично модифікованих бактерій. На заняттях із нейрофізіології учасники опановували мікроелектродну техніку для реєстрації електричної напруги на мембранах клітин і нервових імпульсів, за допомогою яких нервові клітини спілкуються між собою в головному мозку, а також дізналися, як працюють зорові клітини у сарани. Читайте також: Студенти-медики обов’язково проходитимуть військову підготовку «Раніше молекулярну біологію і нейрофізіологію я могла вивчати лише зі сторінок книжок і наукових статей. Саме в «XLAB» я вперше змогла почати вивчати ці науки під зовсім іншим кутом. «XLAB» – це неймовірний досвід для мене як для науковця», – переконана учасниця школи, волинянка Олена Моренко. Відчула себе справжнім науковцем і киянка Маргарита-Аня Мартем’янова. У цій поїздці вона отримала різноплановий досвід, оскільки, крім навчання, спілкувалася з багатьма людьми. Студенти, про яких згадує Маргарита-Аня, – це Олександр Ягенський, аспірант одного з інститутів Геттінгена, і випускник КНУ імені Тараса Шевченка Василь Микитюк, який навчається на магістратурі у Геттінгенському університеті імені Георга-Августа. Відвідали учасники школи і німецький центр дослідження приматів, на базі якого науковці вивчають деякі людські захворювання, залучаючи приматів як модельні організми. У центрі приматології школярам розповіли, для чого центр був створений, які програми в ньому здійснюються. Учасники школи розповідають про неймовірні прогулянки Геттінгеном – містом, яке, на думку українських школярів, просто “пахне” наукою. За інформацією НЦ «МАНУ»

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу