25 навчально-практичних центрів із професій «Тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва», «Монтажник санітарно-технічних систем та устаткування», «Швачка. Кравець. Закрійник» будуть створені на базі професійно-технічних навчальних закладів у різних регіонах країни. Про це повідомив заступник міністра освіти і науки Павло Хобзей під час наради заступників директорів департаментів освіти і науки обласних та Київської міської державних адміністрацій із питань професійно-технічної освіти. Читайте також: Конкурс професійної майстерності «WorldSkills Ukraine» приверне увагу молоді до робітничих професій «Створення навчально-практичних центрів – це інвестиція в якість підготовки робітничих кадрів, що задовольнить потреби роботодавців у висококваліфікованих працівниках», – наголосив Павло Хобзей. На створення таких центрів уряд уже виділив 50 млн гривень. Зокрема, на створення кожного із дев’яти навчально-практичних центрів із професії «Монтажник санітарно-технічних систем та устаткування» буде надано 630 тис. грн. Шість навчально-практичних центрів із цієї спеціальності вже створені за підтримки українсько-швейцарського проекту державно-приватного партнерства. Кожне із професійно-технічних училищ, при якому діятиме навчальний центр із професії «Швачка. Кравець. Закрійник», отримає 330 тис. грн. На два центри із професії «Тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва», що будуть функціонувати в Херсонській і Дніпропетровській областях, виділять 38 млн гривень.

Виділені кошти підуть на закупівлю сучасного обладнання для майстерень навчальних центрів, орієнтовний перелік якого підготував департамент професійної освіти МОН України спільно з Мінагрополітики, представниками роботодавців та професійно-технічних навчальних закладів. «Обладнання – це інструмент для успішного забезпечення навчального процесу, перелік якого відповідає державним стандартам з цих професій. Професійно-технічним навчальним закладам слід приділити значну увагу змісту підготовки учнів, дорослих, підвищенню кваліфікації майстрів виробничого навчання тощо», – додав директор департаменту професійної освіти МОН України Микола Кучинський. Читайте також: Позиція МОН – розширити застосування української мови в системі освіти України, – Лілія Гриневич Професійно-технічні навчальні заклади, де будуть розташовані навчально-практичні центри, обиралися на основі пропозицій департаментів освіти і науки обласних державних адміністрацій. Микола Кучинський зазначив, що професійна освіта – один із пріоритетів плану дій уряду на 2016 рік. Важливу роль для виконання цього плану відіграє створення регіональних рад професійної освіти, що повинні запрацювати до кінця цього року в кожній області. «Регіональні ради – громадсько-державне управління галуззю, єдиний механізм, що регулює потреби місцевих ринків праці», – наголосив директор департаменту. Він закликав поквапитися з питанням створення рад у Донецькій, Харківській, Черкаській областях, адже ради погоджують плани розвитку професійної освіти регіону. Плани передбачають упорядкування мережі професійно-технічних навчальних закладів та враховують її оптимізацію у 2016 році, приєднання ВНЗ І – ІІ рівнів акредитації у 2017 році, що вирішать перейти до професійної освіти, а також новий якісний стан мережі у 2018 року, коли будуть передбачені професії загальнодержавного значення. Читайте також: Кооперативний вернісаж – 2016 продемонстрував таланти львівських студентів Окрім того, порушувалися питання щодо передачі ПТНЗ із державної до комунальної власності, що передбачено Законом України «Про передачу об’єктів права державної та комунальної власності». При цьому керівникам обласних департаментів освіти слід звернути увагу на особливості передачі майна професійно-технічних навчальних закладів, що знаходяться в структурі університетів. Без згоди університетів відокремлення і зміна власності неможливі. Інформація МОНУ

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу