Українські культурно-освітні центри відіграють важливу роль, підтримуючи зв’язок закордонних українських громад із батьківщиною, тому дуже важливо, щоб у Португалії було врегульовано їх юридичний статус. Про це зазначила міністр освіти і науки України Лілія Гриневич на зустрічі з представниками українських громадських організацій у Португалії та керівниками українських культурно-освітніх центрів. Читайте також: Україна зацікавлена зберегти зв’язок закордонних українців з батьківщиною через освіту, – Лілія Гриневич Зустріч проходила в рамках робочої поїздки Лілії Гриневич до Португалії, де вона також виступила з доповіддю на тему “Українське шкільництво за кордоном” у рамках форуму, що був присвячений розвитку суспільного життя новітніх українських мігрантів у Європі. Урегулювання питань щодо юридичного статусу – дійсно важливе для якісного функціонування українських культурно-освітніх центрів. Наразі вони функціонують при українських громадських організаціях тому, з юридичного погляду, можуть вважатися неналежним чином оформленими.

Також у рамках обговорення порушувалося питання розвитку та поширення української мови в Україні та в середовищі українських громад. Зокрема, представники українських громадських організацій у Португалії зауважили, що навіть після переїзду з батьківщини діти продовжують спілкуватися російською, а не українською мовою в середовищі громади. Читайте також: Роль ідей Василя Сухомлинського в сучасній школі обговорили в УДПУ імені Павла Тичини Міністр наголосила, що наразі існує лише один вид навчальних програм для українських дітей за кордоном. Ці програми передбачають ґрунтовну підготовку дітей для їхнього подальшого вступу до українських вишів. Але зараз цього механізму недостатньо – треба розробити навчальні програми, що були б орієнтовані на всіх українських дітей за кордоном і без додаткового навантаження давали  дітям українську культурну компоненту. “Якщо українські діти не планують вступати до українського університету, тоді найбільше завдання для нас – зберегти їхню українську ідентичність і в іншомовному середовищі дати потрібний їм український освітній компонент. Це охоплюватиме знання з української мови, історії України, культури України. Це завдання, що мусить бути вирішене найближчим часом,” – пояснила Лілія Гриневич. Читайте також: Жива бібліотека. Іноземні студенти ДНУ ім. О. Гончара розповіли про свої країни Вона також наголосила, що, попри всі побоювання, динаміка використання української мови в освітянській сфері покращується. У зустрічі з представниками українських громадських організацій у Португалії та керівниками українських культурно-освітніх центрів також взяли участь Надзвичайний і Повноважний Посол  України в Португальській Республіці Інна Огнівець, начальник УЗУЕД МЗС України Лариса Дір та представник Світового Конгресу Українців Галина Сенчук. Інформація МОНУ

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу