У Харкові відбулася фінальна гра українсько-німецького проекту «Молодь дебатує», в якому використовується німецька дебатна методика «Jugend debattiert». Темою вирішальної гри стало близьке старшокласникам питання «Чи варто впроваджувати 12-річну освіту в Україні з 2018 року?». Читайте також: Бюджетні закони: як в освіті? Першим переможцем в історії дебатів «Jugend debattiert» українською став Едуард Білоусов із Дніпра. У фіналі з ним грали Вікторія Баслик із Мелітополя, Анастасія Ратєєва з Дніпра та Максим Шапаренко з Лозової. Загалом участь у проекті взяли 113 учнів і учениць 8 шкіл із чотирьох областей – Харківської, Дніпропетровської, Запорізької та Миколаївської. У планах організаторів – розширення проекту на інші школи, як у вже задіяних, так і в нових регіонах України. Згідно з правилами «Jugend debattiert», у дебатах беруть участь чотири людини – двоє представляють сторону PRO, двоє – CONTRA. Теми задані заздалегідь, але яку позицію – «за» або «проти» – їм треба буде представляти, учасники дізнаються лише за півгодини до початку. Переможцем стає той, хто дав можливість усім приєднатися до обговорення, сприяв продуктивній дискусії, максимально «просунув обговорення», надаючи можливість глибоко і різнобічно висвітлити проблему. Читайте також: Майже 700 майбутніх абітурієнтів завітало до Запорізького медичного університету Цю методику створив студент Ансгар Кемманн 15 років тому. Зараз у ФРН «Jugend debattiert» стала повсюдною, на загальнонімецькі фінали приходять перші особи держави, а учасники гри, як правило, досягають успіху в бізнесі, політиці, суспільній діяльності. В Україні, як і в багатьох інших країнах, ця методика використовувалася у тих школах, де вивчається німецька мова. Сьогодні проект із використання методики в Україні українською мовою підтримує МЗС Німеччини. «Ми вдячні творцеві унікальної методики «Jugend debattiert» пану Кемманну за те, що він погодився – уперше – використовувати його методику за межами німецькомовного середовища. Для молодих українців особливо важливо вміти дискутувати рідною мовою», – сказала, виступаючи перед фіналістами проекту, депутат Бундестагу 17-го скликання, експерт із питань демократизації в Україні, експерт з питань зовнішніх зв’язків ЄС Віола фон Крамон. Читайте також: До шкіл вирушають понад 23 тисячі комп’ютерів з ліцензійним ПЗ Як обіцяє співорганізатор проекту, радник міністра освіти і науки, натхненник руху EdCamp Ukraine Олександр Елькін, аргументи, висловлені учасниками на фінальній грі (її темою, нагадаємо, стала необхідність впровадження 12-річного навчання в середніх школах), будуть враховані на робочих зустрічах у подальшому процесі шкільної реформи. Перед дебатами і після них відбулося традиційне голосування залу щодо обговорюваної теми. Якщо до початку гри більшість залу висловилася проти – CONTRA – переходу на «12-річку», то після завершення дебатів багато хто змінив свою думку. Читайте також: Ми можемо створювати якісну навчальну літературу, – Лілія Гриневич на презентації Хрестоматії сучасної дитячої літератури «Я радий, що переміг у проекті, хоча головною моєю метою була не перемога, а досвід у підготовці аргументів для обох сторін, у телевізійному виступі, – зізнався учень Дніпровського міського юридичного ліцею Едуард Білоусов. – Напевно, в цьому і є секрет успіху в дебатах, коли ти думаєш не про те, щоб перемогти за будь-яку ціну, а про те, як краще розібратися в темі». Учасники дебатів вирушили до своїх міст із твердим наміром продовжити традиції «Молодь дебатує» в школах і університетах. Через кілька років, упевнені організатори, вони стануть людьми, рішення яких допомагатимуть змінювати країну. Читайте також: Країна 168, або Як у київській школі інклюзивну освіту впровадили Проект реалізований у партнерстві EdCamp Ukraine і Sonnenberg Kreise e.V. і проводиться в Україні за програмою сприяння громадянському суспільству за фінансової підтримки Міністерства закордонних справ ФРН і методичної підтримки «Jugend debattiert». Інформація МОНУ

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу