“У 2015 році Естонія отримала дуже високі результати у  міжнародному дослідженні PISA, зайнявши за напрямком Science (інтегрований курс природничих дисциплін) третє місце у світі. З огляду на це, при підготовці реформи середньої освіти, МОН щиро зацікавлене в естонському досвіді реформування змісту освіти”, – на цьому наголосила міністр освіти і науки України Лілія Гриневич під час зустрічі з Послом Естонської Республіки в Україні Гертом Антсу.

Міністр зауважила, що підвищення якості викладання та вивчення  природничих дисциплін – це важливий пріоритет МОН. У бюджеті на 2017 рік закладено 300 млн на оснащення природничих кабінетів в опорних школах, створюються нові стимули для талановитої молоді навчатися на педагогічних спеціальностях математично-природничого циклу. Зокрема, йдеться про підвищення стипендій при навчанні на окремих спеціальностях, де мінімальна стипендія становить1400 грн, а підвищена – 2036 грн.

“Оновлення змісту освіту – важливий виклик для нас. Ви вже цей шлях пройшли і зробили це більш ніж успішно. Зараз ми починаємо створювати нові освітні стандарти, крім того, нам треба буде змінювати мережу шкіл при створенні старшої профільної школи. На цьому шляху є свої пастки, і з вашою допомогою ми зможемо їх оминути”, – додала Лілія Гриневич.

Керівник шкільної мережі Міністерства освіти і науки Естонії Калле Кюттіс, що також був на зустрічі, зазначив, що дійсно Естонія досягнула значних результатів, але зараз реформа ще не дійшла кінця. Він наголосив, що всі такі зміни неминуче наражаються на спротивом, тому політично це є дуже складно.

“При реорганізації мережі ми зіштовхнулися зі значним спротивом місцевої влади, тому єдиним виходом у нашому випадку було будувати нові, сучасні старші школи-гімназії і приваблювати дітей до них. Це вдалося, таким чином, школи, де діти навчалися як у базовій, так і в старшій, поступово реорганізовуються в базові школи” – поінформував Калле Кюттіс.

Посол Естонської Республіки Герт Антсу зазначив, що  сьогоднішній міністр освіти і науки Естонії  Майліс Репс знає багато про Україну і позитивно налаштована щодо співпраці.

Можливо, міністрам обох країн вдасться поспілкуватися в телефонному режимі і більш докладно обговорити подробиці подальшої співпраці.

Також сьогодні в Міністерстві освіти і науки України проходив семінар «Досвід Естонії – на допомогу реформам професійної освіти в Україні, Волинська область». На заході обговорювали ключові фактори естонського успіху в PISA, реформи в професійно-технічній освіті, інтеграцію дітей з особливими освітніми потребами, а також розглядали досвід Естонського освітнього проекту, що проходив у Волинській області.

Довідково

У 2016 році за ініціативи естонської сторони була розпочата співпраця освітян Волині з Фондом INNOVE (Естонія) в рамках проекту «Обмін естонським досвідом для підтримки розвитку професійної освіти і навчання в Україні – Західноукраїнському регіоні».

Міжнародна програма з оцінювання освітніх досягнень учнів (англ. Programme for International Student Assessment, PISA) — міжнародне дослідження, координоване ОЕСР. Його метою є отримання порівнюваних даних про рівень знань і вміння їх застосовувати на практиці учнів, вік яких 15 років, із метою підвищення якості викладання і організації систем освіти. У 2018 році участь у дослідженні вперше має взяти Україна.

У дослідженні PISA вивчаються знання та уміння дітей 15 років за трьома  основними напрямами: читання і інтерпретація (англ. reading literacy), математика (англ. mathematical literacy) і знання в галузі природничих наук (англ. scientific literacy).

У 2015 році Естонська Республіка посіла в рейтингах за результатами дослідження: 9 місце в світі з математики, 3 місце зі знань дітей у галузі природничих наук і 6 місце за результатами з читання.

Інформація МОНУ

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *