«В Україні за час незалежності було витрачено багато коштів на різні освітні проекти. В їх межах було вироблено цікаві продукти, але після завершення проектів ці продукти не використовуються і знає про них лише обмежене коло вчителів», – про це зазначила міністр освіти і науки України Лілія Гриневич під час свого виступу на форумі «Цифрове перетворення освіти» сьогодні, 7 лютого 2017 року.

«Наша ідея – зібрати найкращі напрацювання і запровадити їх для використання в обов’язковій програмі. Не як окремі предмети, а щоб вони пронизували інші предмети і через них формували відповідні компетентності, зокрема й цифрову. Важливо, щоб ми не тільки говорили, але й діяли. Ми відкрили майданчик для публічного обговорення і роботи над удосконаленням програм. Влітку це була робота над програмами початкової школи, зараз на черзі – базова. Якщо ви знаєте про цікаві матеріали, які таким чином можна адаптувати до використання в школах – пропонуйте, ми завжди відкриті до таких пропозицій», – закликала міністр освітянську спільноту.

Як і влітку 2016 року, коли відбувалося оновлення програм для початкової школи, увесь процес оновлення програм базової школи буде прозорим і відкритим для громадськості. Обговорення проходитиме у кілька етапів. Після кожного з них на обговорення виставлятиметься оновлений документ, а також порівняльні таблиці, де вказуватимуться пропозиції, що були враховані, а також пропозиції, що враховані не були, з усіма відповідними обґрунтуваннями.

У своєму виступі Лілія Гриневич також наголосила, що саме цифрові технології є інструментом, що зможе зробити успішними наших дітей.

«Ми постійно шукаємо вчителів, які вчаться, які мають відкритий розум і натхнення. Жодні наші концепції, хоч як би гарно ми їх прописали, жодні закони, які ми можемо проголосувати у Верховній Раді, не спрацюють для кожної української дитини, якщо не зміниться вчитель, який безпосередньо працює з цією дитиною. Я вважаю, що такі спільноти – це точки розвитку для нашої освіти й країни загалом. І я вдячна вам за те, що ви вчитесь, що ви нестандартно мислите, що ви прагнете чогось нового – це дуже важлива риса саме для вчителя”, – додала міністр освіти і науки України.

Зараз МОН шукає рішення та ресурси, що допоможуть покращити доступ школярів по всій Україні до новітніх технологій.

«Ми цього року поставили в навчальні заклади 23 тисячі комп’ютерів із ліцензійним програмним забезпеченням. Це програмне забезпечення дає можливість відстежувати, як використовується комп’ютер. Зокрема, чи підключений комп’ютер до якісного Інтернету. Знаєте, скільки комп’ютерів реально працюють в Мережі? 20 відсотків. Зрозуміло, що ці комп’ютери, як правило, пішли в сільські школи, але це показує реальний стан справ, а не те, що нам показують на папері», – наголосила Лілія Гриневич.

Вона наголосила: у більшості країн, де всі школи мають широкосмуговий доступ до Інтернету, до процесу підключення долучився соціально відповідальний бізнес.

«Наприклад, коли заходили з 3g, потім з 4g мобільні оператори, вони брали на себе підключення на певних територіях навчальних закладів. На жаль, нам ще не вдалося дійти до такого рівня соціальної відповідальності бізнесу», – розказала міністр.

Довідково: Форум «Цифрове перетворення освіти» проходить уже другий рік поспіль і присвячений питанням безпечного використання Інтернету, а також використанню новітніх технологій у навчальному процесі.

Проводить форум спільнота «Навчаємося з Google» (Google Educator Group in Ukraine), що націлена на підсилення професійного спілкування педагогів і взаємодопомоги в питаннях ІТ та педагогіки.

Google Educator Groups – це добровільні об’єднання вчителів по всьому світу. Українська спільнота налічує 3 тисячі 950 учасників, організована у 2015 році з метою спілкування та взаємопідтримки в питаннях ІТ і педагогіки.

За час існування ініціаторами GEG проведено 6 літніх шкіл, 9 конкурсів, 22 тренінги для педагогів, розроблено та ведеться дистанційний навчальний курс, навчено понад 1000 педагогів.

За інформацією прес-служби МОН

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *