Із 19 до 21 лютого в MANLAB.CAMP 14-16-річні учні з усієї країни навчалися у школі МИРотворчості.

Підлітки працювали за міжнародною програмою «Альтернатива насильству», що передбачала чотири різні блоки. Перший спрямований на командоутворення – школярі робили вправи на згуртування, удосконалювали комунікативні здібності, вчилися проявляти почуття і висловлювати думки в колективі, обговорювати свою ідею.

Другий блок був спрямований на формування вмінь протистояти чужому тиску. Учні випробували умови, коли хтось абсолютно залежав від них, розвивали здатність самостійно робити вибір і діяти відповідно до власних рішень. Результати закріплювали творчим завданням, малюючи «Будинок моєї душі». Так підлітки навчалися розуміти причини дискримінацій, підводне каміння і можливі наслідки цього процесу.

bc5k5916-23-2-17

Працюючи над третім блоком, миротворці-початківці зосереджували увагу на визначенні рамок. Інколи люди не можуть зрозуміти, де межа, яку переступати не варто, і, відповідно, не можуть задати її для інших щодо екологічного ставлення до власного простору. Тож школярів навчали, як правильно формувати особисті межі і під час спілкування дотримуватися чужих, розвивати навички контролю емоційного стану. Школярі освоїли практику використання методу вираження своїх почуттів у формі «Я-повідомлень»: коли все, що відбувається, треба транслювати через себе, акцентувати співрозмовникові не на тому, що він зробив неправильно, а що відчуває твоє Я з цього приводу.

dsc-0163-23-2-17

Четвертий блок вправ школи присвятили активізації внутрішніх ресурсів. Тренери давали можливість учасникам висловлювати свої думки так, щоб це сприяло зміцненню стосунків з оточенням і підвищувало їхню самооцінку. Молодь досліджувала свої сильні сторони, працюючи над зміцненням стосунків і підтримкою у групі.

Охочих потрапити у школу було чимало: 167 претендентів на одне місце, але обрали тільки 16. Така кількість пояснюється тим, що проект передбачає тренінги, а вони можуть бути ефективні лише тоді, коли проводяться у камерній атмосфері, де формується максимальне розуміння.

«По закінченні школи діти зможуть стати фасилітаторами. Це не тренери, бо тренерство – вчительська позиція щодо групи. Фасилітатор має займати підтримуючу і стимулюючу позицію до групи, має вміти створити такий простір, де хочеться почуватися вільно, висловлювати свою думку, не боячись осуду. Тут усе будується на довірі», – розповіла тренер школи Алла Сорока.

Метою проекту є зниження рівня насильства у навчальних закладах через освіту старшокласників, яка дає змогу засвоїти методи ненасильницької взаємодії. Тому важливо було обрати тих підлітків, у яких є бажання вчитися спілкуватися, налагоджувати стосунки, творчо підходити до вирішення конфліктів.

«Я почав більше розуміти однолітків, освоїв прийоми, завдяки яким тепер можу легко залагоджувати конфлікти або й взагалі уникати їх. Я почав чути інших по-новому – уважніше», – запевняє учень Горішньоплавнівської ЗОШ № 2 Полтавської області Владислав Мортіков.

Навчання для підлітків організували НЦ «МАНУ», Молодіжна ініціатива «Серце в долоньках» і БФ «Діти надії та любові». Школа МИРотворчості передбачає три етапи навчання. Наразі відбувся перший – знайомство з програмою. У квітні пройдуть ще два. Результатом проекту має стати те, що всі учасники оволодіють необхідними знаннями і техніками для того, щоб уже самим проводити тренінги і схоже навчання у своїх навчальних закладах, створюючи нові МИРотворчі осередки і будуючи демократичне суспільство, починаючи із шкільного середовища.

Інформує МОН України

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *