Доволі часто студенти скаржаться на викладачів: оцінки знижують незаслужено, лекції читають нудно і сухо, пояснюють незрозуміло тощо. А чи існує ідеальний педагог? Що ж важливо для студентів? Зовнішність, стать і вік Якщо це і має значення у визначенні позиції стосовно викладача, то не основне. Навіть дуже симпатичний лектор, молодий хлопець або дівчина, не зможе втримати уваги студентів більше однієї лекції, якщо не зуміє зацікавити своїм предметом. Товариськість Важливе вміння порозумітись із будь-якою людиною, тобто викладач повинен бути хорошим психологом. Буває, що викладачі, колишні студенти, краще знаходять спільну мову з учнями, аніж дипломовані фахівці. Якщо педагог любить людей – сім’ю, родичів, друзів і знайомих, – то для нього не буде проблемою ставитися із доброзичливістю, теплом і розумінням і до учнів. Ерудованість Начитаність і різнобічні знання педагога мають вражати й водночас надихати студентів на отримання більшої кількості інформації загалом і з певного предмета зокрема. Дуже цікаво слухати лекторів, які дають величезну кількість різноманітних прикладів, розповідають про різні ситуації, що відбувалися у зв’язку з тими подіями або людьми, про що йдеться під час заняття. Форма подачі матеріалу Це має вирішальне значення при розумінні та запам’ятовуванні. Кожен викладач повинен бути прекрасним оратором. Можна знову ж таки зазначити, що красномовство – це талант. У когось він є, а у когось – ні, але згадаймо Демосфена. Він хотів говорити добре, тож багато працював над собою, і до наших днів його знають як прекрасного оратора. Зокрема важливі для лектора дикція і гучний спокійний голос. Щоб атмосфера в аудиторії під час занять була більш довірливою і невимушеною, потрібен зв’язок між студентом і викладачем, здебільшого він досягається при невеликих паузах під час лекції, коли студент відпочиває від постійного нотування інформації, а лектор розповідає щось цікаве або смішне, таким чином аудиторія може зробити висновок про важливість почуття гумору педагога. Чого викладач хоче навчити студента Усі лекції пам’ятати все життя неможливо. Необхідно навчити не просто отримувати знання готовими, а вміти самому добувати необхідну інформацію та відсіювати непотрібну. Тож, ймовірно, не завжди важливо, що саме знає студент, а яку систему знань він має і чи зможе самостійно отримувати інформацію та правильно її трактувати. Підбиваючи підсумки, можна сказати, що викладач повинен бути насамперед цікавою особистістю. Тож головними якостями викладача є комунікабельність, ерудиція, професіоналізм у своїй справі, красномовство (вільне володіння словом, логіка, дикція, почуття гумору і т.д.) та постійна робота над собою. Викладач повинен бути цікавою особистістю, тоді і його предмет стане захопливою наукою, а не рутинним начитуванням. За матеріалами: Yoki

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу