«Ми готові до обговорення імплементації статті 7 Закону «Про освіту», віддали її на експертизу Венеційській комісії, але є межа, якою ми не поступимося – ми маємо навчити дітей вільно володіти українською, і це не може бути лімітовано жодними порадами». Про це заявила міністр освіти і науки України Лілія Гриневич у межах круглого столу за участі представників польської меншини та шкіл з польською мовою навчання на тему: «Питання мови в Законі України «Про освіту».

Вона підкреслила, що мовна стаття Закону «Про освіту» є дуже загальною та потребує більшої деталізації в наступних документах.

«Наприклад, питання викликає слово «може» у 4 пункті статті закону, яка дає право вивчати предмети рідною мовою, якщо вона належить до мов ЄС. Може – це не гарантія. Така думка лунає. Однак потрібно розуміти, що ці норми виписані для усього спектру освіти – від дошкільної до вищої освіти. В університетах – може, у шкільній – певні гарантії будуть виписані в Законі «Про загальну середню освіту», – пояснила Міністр.

Представники польських шкіл наголосили, що у процесі імплементації потрібно враховувати специфіку кожної школи, або ж має існувати законодавчий коридор, який давав би можливість врахувати цю специфіку.

«У нашій школі навчаються представники дуже різних національностей – окрім українців також корейці, австрійці, поляки та інші. У нас навчаються українською, польською та російською. І всі наші діти на високому рівні володіють щонайменше трьома мовами. Для нас важливо мати свободу для вивчення предметів різними мовами», – підкреслила директор школи Світлана Долгова.

Інші представники шкіл з польською мовою навчання також зазначили, що під час вивчення української треба враховувати особливості кожної меншини.

«Ви неодноразово говорили, що до вивчення української мови для дітей з різних мов меншин треба підходити по-різному. У польських школах не потрібно давати полегшений курс – діти просто бавляться в мовний курс. Я стверджую, що наші діти можуть вчити українську практично за програмами українських шкіл», – додала Віра Шашньова, заступник директора школи.

Лілія Гриневич розповіла, що МОН зараз активно працює над новими програмами та підручниками української мови. Вона закликала представників шкіл-практиків, які сьогодні навчають дітей, долучитися до цього процесу.

Повідомляє прес-служба МОН України

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *