Нещодавно в Національному еколого-натуралістичному центрі учнівської молоді МОН України відбувся ювілейний п’ятий випуск Всеукраїнської школи методиста закладу позашкільної освіти.
Протягом 2017 року в Національному еколого-натуралістичному центрі працювала Всеукраїнська школа методиста закладу позашкільної освіти, учасниками якої стали педагоги із різних регіонів України.
За час навчання для слухачів було прочитано цикл лекцій з теорії та практики управління аналітико-експертною діяльністю у сфері методичної служби, проведено тренінги з таких питань: «Розробка критеріїв ефективності методичної діяльності позашкільного закладу», «Інтерпретація результатів аналітико-експертного дослідження», «Використання методів математичної статистики для обробки кількісної інформації», «Технологія прийняття рішень на основі аналітико-експертної інформації».
У рамках дистанційного навчання проведено вебінар на тему «Наукові основи застосування критеріального підходу до оцінювання освітніх явищ і процесів».
Як результат роботи школи розроблена модель методичних та управлінських компетенцій методиста, посадові інструкції та модель критеріїв оцінювання діяльності методичних служб у сфері позашкільної освіти. По закінченню навчання у Всеукраїнській школі методиста позашкільного навчального закладу слухачі отримали свідоцтва державного зразка.
Школа працює за авторською методикою Боднар Оксани Степанівни, доктора педагогічних наук, доцента кафедри педагогіки та менеджменту освіти Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка
Пріоритетними завданнями школи є:
- Розробити навчальні матеріали для підготовки експертів з науково-методичної діяльності.
- Підвищити рівень фахових компетенцій методистів сфери позашкільної освіти та сприяти становленню їх високого професійного статусу.
- Сформувати правила взаємодії в команді слухачів Школи методиста для оперативного вирішення проблемних питань роботи.
- Визначити зміст та тренінгові технології опрацювання блоків навчальної програми з основ науково-методичної діяльності сфери позашкільної освіти.
- Сформувати єдине смислове понятійне поле учасників Школи (в контексті понять сучасного освітнього і методичного менеджменту, терміни, які незнайомі учасникам семінарів, але широко застосовуються у сфері наукового менеджменту).
- Ознайомити слухачів із загальними положеннями сучасного освітнього та методичного менеджменту, з методикою експертного оцінювання діяльності педагогічних працівників та освітньої діяльності позашкільних навчальних закладів.
- Навчити користуватись сучасним інструментарієм оцінювання; формувати практичні навички оцінювання різних аспектів освітньої діяльності закладу.
Модель курсів за формою проведення – очна-дистанційна.
За п’ять років роботи школи підвищили свій фаховий рівень біля 100 методистів закладів позашкільної освіти із різних регіонів України.
Повідомляє прес-служба Національного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді МОН України