МОН має вже розроблену концепцію, політичну волю та гроші на матеріальне забезпечення для впровадження Національної електронної освітньої платформи, проте не вистачає ресурсу на початкову експертну підтримку та супровід проекту на початкових етапах реалізації. За допомогою у вирішенні такого виклику звернулася Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич до Посла Канади в Україні Романа Ващука під час зустрічі з ним.

«Новий Закон «Про освіту» вперше визначив, що українські школярі можуть забезпечуватися не лише паперовими, а й електронними підручниками. Національна платформа у майбутньому має стати не просто місцем, де розміщуються навчальні матеріали, а й засобом комунікації між вчителями, батьками та учнями. Найперше, звісно, йдеться про півмільйона вчителів, яких об’єднуватиме платформа, де вони зможуть ділитися досвідом щодо впровадження реформи. Як ви бачите, ми вже маємо концепцію платформи та ясне бачення того, як вона має бути спроектована. Більш того, у бюджеті на 2018 рік у нас зарезервовані кошти як на саму електронну платформу – 54,6 млн грн, так і на контент, тобто на електронні підручники – 40,9 млн грн. Однак ресурсів на приваблення якісних спеціалістів, які день за днем займалися б супроводом проекту, оцінили технічне завдання та стратегічний план його впровадження, системно вивчили підходи до використання відкритих ліцензій для електронних підручників – скільки це реально коштуватиме, та супроводжували б проект на першому етапі впровадження, ми не маємо», – розповіла Лілія Гриневич.

Вона підкреслила, що МОН також веде переговори з іншими партнерами, які попередньо готові підтримати проект у довгостроковій перспективі, однак підготовка співпраці з ними займе від 9 місяців до року.

«Ми дуже вдячні за готовність наших партнерів нас підтримувати, і ми потребуємо їхньої допомоги, однак на цей короткий термін нам потрібен також супровід. Ми сподіваємось, що Канада, яка завжди була і залишається надійним партнером України, зможе нас підтримати», – зазначила Міністр.

Ліля Гриневич також ще раз наголосила, що технічне забезпечення – обладнання пілотних шкіл, у яких апробуватиметься платформа,  засобами для використання платформи, закупівля самих електронних підручників – Україна готова здійснити самостійно. Ці закупівлі здійснюватимуться саме на гроші, передбачені відповідними бюджетними програмами.

«Ми бачимо, що ви прийшли добре підготувавшись та вже маючи попередні ґрунтовні напрацювання. Це свідчить на користь проекту. Ми розуміємо вашу ситуацію, а також терміновість, у якій потрібно працювати. Ми маємо розглянути наші можливості та ваш проект докладніше. Щойно ми матимемо розуміння щодо своїх можливостей – одразу повідомимо вам», – відповів  Посол Канади в Україні.

Він також додав, що хотів би обговорити підтримку Канадської програми стажування, що пропонується для українських студентів інженерних та ІТ спеціальностей. Наразі за цією програмою навчається 35 студентів. Вона фінансується на 40% українсько-канадською фундацією імені Тараса Шевченка, а також на 60% канадською програмою MITACS.

Пропозиція Посла полягала у тому, щоб Міністерство освіти і науки України підтримало цю програму та підписало меморандум на 2018-2020 роки, який передбачав би організаційну підтримку програми стажування зі сторони МОН. Також йшлося про те, щоб Міністерство сприяло у пошуку коштів на 40% фінансування програми, що зараз покривається фундацією Шевченка, або у IT спільноти України, або у держбюджеті з 2021 року.

«Організаційно ми готові підтримати програму. Більш того, цього року ми це робили й без меморандуму. Зокрема, були надіслані відповідні листи в усі університети, студенти яких отримали можливості для стажування, для того, аби вони безперешкодно могли його пройти. Ми вже неодноразово наголошували у переговорах з представниками програми, що для відповідних організаційних рішень потребуємо постійного зворотного зв’язку та співпраці з їхнього боку. Зокрема, щоб передбачити гроші у бюджеті на програму, нам потрібна міжурядова угода між Канадою та Україною. Так сформоване наше законодавство. Окрім того, аби це фінансування було виділене бодай навіть у 2021 році, нам потрібно передбачити це у середньостроковому бюджетному плануванні Уряду, тобто над цим потрібно працювати вже зараз», – повідомила генеральний директор директорату стратегічного планування та євроінтеграції МОН Ганна Новосад.

Міністр додала, що МОН відкрите до співпраці, а також подякувала за підтримку Канади у інших проектах МОН, зокрема щодо дебюрократизації освіти.

За повідомленням прес-служби Міністерства освіти і науки України

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *