03-04 липня 2019 року Державною службою якості освіти України спільно з Посольством Франції в Україні проведено семінар «Система оцінювання якості освіти у Франції».
У заході брали участь співробітники Державної служби якості освіти України та її територіальних органів, Міністерства освіти і науки України, представники Посольства Франції в Україні, Українського центру оцінювання якості освіти України, Державна освітня установа «Навчально-методичний центр з питань якості освіти», освітні експерти й громадськість.
Семінар відкрив Руслан ГУРАК, Голова Державної служби якості освіти України. Він висловив вдячність Посольству Франції в Україні за те, що підтримало пропозицію Служби ознайомити українських освітян з діяльністю французьких шкіл та інспекцій, за можливість обмінятися досвідом, почути один одного і втілити в життя найкращі європейські практики та стандарти, наблизити Україну до ЄС.
Наталi БЕРАС, радник з питань культури та співробітництва Посольства Франції в Україні, подякувала за плідну співпрацю між Україною та Францією у сфері освіти, науки та культури. У своєму виступі радниця відзначила те, що уряди України й Франції мають спільне розуміння необхідності зміни парадигми шкільного навчання від набуття знань до набуття компетентностей. Також вона наголосила на важливості ролі вчителя у реформуванні освіти — вчителя, який має гарантовану педагогічну свободу.
Володимир БУГРОВ, проректор з науково-педагогічної роботи Київського національного університету імені Тараса Шевченка, подякував Державній службі якості освіти України за партнерство, наголосивши: що якіснішою буде шкільна освіта, то кращих вступників отримають заклади вищої освіти.
Протягом двох днів учасники семінару детально дізналися про особливості функціонування системи освіти Франції. Із доповідями виступили:
- Фабріс ПЕТО, Аташе з питань співробітництва в галузі французької мови Посольства Франції в Україні;
- Tьєррі УЄЛЬ, інспектор початкової школи (країни Континентальної Європи) з резиденцією в Берліні;
- Гі ШЕРКІ, регіональний інспектор мовних дисциплін учбового округу Гренобля;
- Дезі ОДДОН, директорка Французького ліцею ім. Анни Київської;
- Флоріан КОССА, завідувач початкових класів Французького ліцею ім. Анни Київської.
Важливим у ході семінару стало обговорення актуальних проблем в освіті та шляхів їх вирішення, ознайомлення з презентаціями:
- «Освітня система Франції»;
- «Пілотування та національна політика у сфері оцінювання системи освіти»;
- «Пілотування та оцінювання закладів початкової освіти»;
- «Логіка і принципи, за якими відбувається оцінювання (атестація) вчителів у Франції»;
- «Оцінювання вчителів: від інспектування до управління кар’єрою»;
- «Проект розвитку закладу освіти, укладання контрактів закладами загальної середньої освіти (для середніх та старших класів)».
Французькі колеги дізналися про особливості системи забезпечення якості освіти в Україні з доповідей:
- «Формування системи забезпечення якості освіти» (Юрій ВЕРГУН, директор департаменту інституційного аудиту Державної служби якості освіти України);
- «Деякі питання сертифікації педагогічних працівників» (Іван ЮРІЙЧУК, директор департаменту акредитації та моніторингу Державної служби якості освіти України).
Виходячи з багаторічного досвіду, представники обох країн дійшли спільної думки, що якість освіти будується на трьох умовах:
- привабливість професії вчителя;
- постійна робота над удосконаленням педагогічної практики;
- підтримка шкіл та здобувачів освіти.
Державна служба якості освіти України висловлює щиру вдячність Посольству Франції в Україні за співробітництво, організацію семінару, обмін досвідом у сфері освіти, з питань забезпечення якості освіти.




Додатково — презентації та інші документи учасників семінару:
03.07.2019 |
«Освітня система Франції», Фабріс Пето |
«Організаційна структура Міністерства національної освіти», Тьєррі Уєль |
«Інстанції, які проводять оцінювання, їхні функції», Тьєррі Уєль |
«Консультаційні та дорадчі структури», Тьєррі Уєль |
«Національна оцінка результатів ліцеїв у Франції», Тьєррі Уєль |
«Формування системи забезпечення якості освіти», Юрій Вергун |
04.07.2019 |
«Пілотування та функціонування округу першого рівня», Тьєррі Уєль |
«Пілотування та інструменти оцінювання», Дезі Оддон |
«Деякі питання сертифікації педагогічних працівників», Іван Юрійчук |
Зразки документів (у перекладі з французької мови): |
· Перелік компетенцій вчителів та інших фахівців освітньої сфери |
· Пам’ятка для проведення професійної співбесіди з вчителями, вихователями та психологами національної системи освіти Франції |
· Звіт про проведення професійної співбесіди — ситуація з навчанням |
· Звіт про проведення професійної співбесіди — ситуація з навчанням (Рівень оцінки) |