Кабінет Міністрів України доручив центральним органам виконавчої влади розглянути пропозиції Міністерства фінансів України, викладені у листі №07010-04-3/19654 від 31.07.2019 року.

 

Крім пропозицій у сферах вищої освіти та науки, цей документ містить алгоритм дій, спрямованих на значну економію коштів у сфері загальної середньої освіти, необхідність у чому виникла, у тому числі, через рішення Уряду про підвищення заробітних плат учителів.

Міністерство фінансів пропонує:

  • підвищення заробітної плати вчителів здійснювати лише з одночасним скороченням їх чисельності;
  • МОН спільно з облдержадміністраціями розробити плани-графіки оптимізації малокомплектних шкіл у розрізі кожного регіону;
  • припинення з 01 січня 2020 року фінансування з освітньої субвенції шкіл (крім початкових) з кількістю учнів менше 40 та фінансування освітнього процесу в 10-11 (12)х класах, де менше 20 учнів;
  • підвищення навчального навантаження на вчителя з 18 до 20 годин;
  • підвищення розрахункової наповнюваності класів під час розрахунку освітньої субвенції для районів та ОТГ на 2 пункти;
  • перегляд діючих умов оплати праці педагогічних працівників з метою оптимізації підвищень посадових окладів, надбавок та доплат;
  • перегляд підходів до створення мережі опорних шкіл, розвиток мережі опорних шкіл шляхом фінансових стимулів, зокрема спрямування капітальних видатків, у першу чергу, на ці школи, і за умови виконання процесу оптимізації;
  • обов’язковий вихід учителів на пенсію по досягненні пенсійного віку або укладання контрактів.

Асоціація міст України, підтримуючи необхідність розумної оптимізації мережі та підвищення соціального статусу вчителів, вважає слушним прокоментувати окремі пропозиції Мінфіну:


? Наслідком припинення з 01 січня 2020 року фінансування з освітньої субвенції шкіл (крім початкових) з кількістю учнів менше 40 та фінансування освітнього процесу в 10-11 (12)х класах, де менше 20 учнів, стане їх утримання за кошти місцевих бюджетів. Звертаємо увагу, що бюджетний рік не збігається з навчальним роком. Зважаючи на це, оптимізацію мережі у разі необхідності слід робити планово у літній канікулярний період. Таким чином, озвучена за місяць до початку 2019/2020 навчального року пропозиція Мінфіну прямо веде до закриття шкіл, скорочення педагогічних працівників та зриву освітнього процесу у закладах освіти.
 
?  Підвищення навчального навантаження на вчителя з 18 до 20 годин суперечить Закону України «Про загальну середню освіту», у абзаці другому частини першої статті 25 якого йдеться: «Педагогічне навантаження вчителя включає 18 навчальних годин протягом навчального тижня, що становлять тарифну ставку». Така позиція міністерства потребує відповідної компенсації вчителям із державного бюджету понаднормового робочого часу і не може аргументуватись загальним підвищенням заробітної плати.
* За інформацією Профспілки працівників освіти і науки України це призведе до скорочення 44 тисяч вчителів.
 
? Підвищення розрахункової наповнюваності класів під час розрахунку освітньої субвенції для районів та ОТГ на 2 пункти у формулі розподілу освітньої субвенції, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2017 року № 1088, призведе до необхідності повторної оптимізації мережі закладів освіти, до невиконання норм наповнюваності класів, що, в свою чергу, поглибить й до того складну ситуацію із наявністю дефіциту освітньої субвенції, зокрема у бюджетах ОТГ.
 
? Скорочення чисельності педагогічних працівників та обов’язковий вихід учителів на пенсію по досягненні пенсійного віку або укладання контрактів має відбуватись згідно з статтями 36, 42, 492 Кодексу законів про працю України. Недотримання чинного законодавства призведе до численних судових позовів та пов’язаних із цим, у тому числі з необхідністю оплачувати час вимушеного прогулу, спричиненого незаконним звільненням, фінансових втрат місцевих бюджетів.
 
? Перегляд діючих умов оплати праці педагогічних працівників з метою оптимізації підвищень посадових окладів, надбавок та доплат слід розуміти так: забезпечення виконання рішення Уряду про підвищення оплати праці вчителів без відповідного ресурсу з державного бюджету буде виконане шляхом зменшення до мінімуму гарантованих законодавством України надбавок та доплат, у тому числі й позбавлення педагогічних працівників щорічної винагороди за сумлінну працю, зразкове виконання покладених на них обов’язків.
 
Таким чином, Міністерство фінансів України бере на себе повну політичну відповідальність за закриття закладів загальної середньої освіти та значне скорочення вчителів шкіл.
Асоціація міст України наголошує, що делеговані державою повноваження мають бути повністю забезпечені з Державного бюджету України, а гарантування учням конституційного права на загальну середню освіту не має ставитись у залежність від спроможності бюджетів громад.

 

Аналітичний центр АМУ

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу

27 коментар до “Мінфін бере на себе політичну відповідальність за закриття шкіл та скорочення вчителів?”
  1. А почему в заголовке написано: «Мінфін бере на себе політичну відповідальність за закриття шкіл». Політичну відповідальність бере тільки президент Зеленський. А Мінфін — це виконавча гілка влади.

  2. Я хочу запитати де учаться діти наших мужновладців Одна надія була на президента і той покинув село на прізволяще Слава Украіні пане президенти Якщо дитина закінчуе 9клас іпіде на три місяці у другу школу як цим дітям дальше Ні діди незнають вчетелів ні вчетилі дітей ДАЙТЕ ВІДПОВІДЬ МУЖНОВЛАДЦІ ВИ ПРАВИЛЬНО ЧИНЕТИ З НАШИМИ ДІТЬМИ

  3. Уважаемая , Ольга. Я окончила школу в 1980 году. В моём 10 классе было 42 ученика, все сдали 7 экзаменов и потом половина учеников сдали 4 экзамена при поступлении в вуз и поступили, выдержав конкурсы по 8-10 человек на одно место. Просто требования к ученикам были высокие при обучении, все учились и старались. Так что количество учеников не зависит для получения сильных знаний.Мои одноклассники поступили в разные вузы. Приведу вузы моих подруг – Новосибирский медицинский институт (лечебный факультет), Днепропетровский государственный университет, МГУ, Пятигорский институт иностранных языков (факультет испанского и английского), Орловский педагогический институт, Черновицкий государственный университет, Криворожский горно-рудный институт, Киевский институт народного хозяйства.

  4. Знущання з дітей в першу чергу!як це ви собі бачите 45км діти в першому класі повинні їхати до школи?а автобуси , ?а запчастини,?а розгортання доріг зимою!?розумієте з боку як дивитися то в когось клепки немає, !цеж бредятіна яку просовує не спеціаліст в даномі питанні!ви розвалите те що і так хитке!вчителі ті хто вирвався з “обійм“ школи не хотять туди повертатися!в польщі домашньє завдання відмінили, вчитель має право три рази на рік брати відпустку коли йому заманеться!піклування держави за вчителя!В Україні бездарі рабами хочуть зробити не тільки вчителів, а дітей і молодь!!шановні підніміть свої жирні зади та проїдьте по селам миколаївської, кіровоградської ,областей!подивіться що ви робите???як ви піклуєтесь про людей! Але як міністер робить кучу помилок в двох словах , то що з вас можна хтіти більше ніж аналізів!!

  5. Взагалі звання вчителя, наставника передбачає більш високі ніж середні рівні інтелекту та знань. Виявилося, що в нас це не так і цей рівень дуже вже наближений до плінтусу. Бо повірити в те, що євреї мільярдер та мільйонер щиро заклопотані рівнем освіти в Україні та витрачають мільйони доларів на фільми, шоу, брехню та іншу теледжинсу тільки для того, щоб отримати право платити кожному вчителю по 4000$… Так, він не лох, і вони таки зробили їх разом. Тільки їх – це вас, справжніх лохів або як каже старий мудрий єврей батько бубочки – біомасу. Шкода, що в цю біомасу потрапили ті, попередники яких віками несли світоч знань народу України.

  6. А ще перевірити вчителів.Не всі погані.але ж є поодинокі випадки.Коли вчитель говорить: я прийшов просто отримати зарплату,а не вчити,або діти більше знають,ніж вчитель.Якщо вчитель не доносить відповідних знань.і просто батьки змушені йти до репетиторів,то навіщо такі вчителі у школі???Зарплата вчителя має відповідати його кваліфікації,знанням,вмінню працювати з дітьми.

  7. Талантливо! Всех разогнали. Лишь учителя держались за свои места “хлебные”. Теперь, наконец, нашли способ и их уничтожить. Да-да, уничтожить, потому что те, кто проработал около 30-ти лет, уже никому нигде не нужен.

  8. Правильно Коломойський робить – треба ще більше зебілів, які голосуватимуть за кіношного тамаду))) Багато вчителів голосували за беніного клоуна повівшись на 4000$)))

  9. Слава Україні! Дождались, сталось те, про що “мріяли” – “зелені”добють и вчителя, и освіту, а школу закопають

      1. Согласна с Вами полностью.Крайне низкий уровень знаний современных учителей. Учитель должен так преподнести тему урока, чтобы слушали каждое слово, а не мямлить , а затем за деньги загонять на платные уроки.

  10. Для того, щоб фінансувати найнеобхідніші галузі, медицинську та освітню, які реформували до смішного та болючого хаотичного стану, бо кожна мітла по своєму мете, але кожна в різні боки, потрібно зовсім небагато… Дружньою народною силою скоротити кількість ” мітл” під ” цирковими куполом” верховної ради, що треба було зробити давно, і підписати всеукраїнську петицію про скорочення кількості місць у цій ” годівничці”. Не за те билися та помирали наші предки, щоб зараз безсоромно продали нашу родючу землю, а самі повтікали закордон. Не за те колись бажали бути писемними та начитаними всі: від малого до великого, щоб зараз довести освіту до того стану, що є зараз, коли йдучи такою реформою ми отримаємо не людину розумну, практичну, обізнану, а живу істоту первісного суспільства в кращому разі. Тож давайте зробимо новорічний подарунок нашим верхам!

  11. Да в стране абсурд, один учитель в Киеве или больших городах учит 40 учеников в классе, а другой в селах учит 5 учеников. Но зарплата у них одинакова . При этом учителю в городе нужно еще заплатить чтобы добратся до работы, а это если 3 вида транспорта примерно если в Киеве, а это минус 1000 грн. с зарплаты. Нужно надбавки давать к зарплате за количество учеников и платный проезд нужно не забывать.И эта проблема не только в образовании.

    1. А то, что обучение в городских школах давно не бесплатно и на каждый праздник вам дарят дорогие подарки и деньгами берете? Сельский же педагог не удостаивается даже цветов с клумбы.

      1. Подарити квіти чи подарунок це особиста повага до вчителя чи міського чи сільського, а знаючи як відносяться учні і батьки до вчителя у цей час коли всім все дозволено то це все ” мелоч”

      2. Мені хочеться добавити, що в сільській школі вчителі усе необхідне купляють за власні кошти, (я зараз не про папір для друку)більш того, скидаються на учнів, щоб купити щось дітям. Ось так, шановні.

    2. Переходьте працювати у сільську школу.Там навантаження менше , продукти всі свої і їхати не треба!!!!!!!!!!!!!!

    3. а коли вчитель з іншошо села і 10км туди і назад?Ви про це подумали і нема ні автобусів ні тролейбусів?

    4. А ничего, что к нам в сельскую школу едут учителя из города, и стоимость проезда в 2,5 раза выше, чем по городу. А ничего, что количество учеников в сельских школах в разных классах разное. И в 2020 году в 10-11 классах может не быть 20 учеников, а в 2021 году их будет 50? А ничего, если ребенок серьезно настроен идти в ВЫШУ, а ему “обламывают крылья”, потому что, есть большая вероятность того, что в 10 класс не наберут 20 учеников? Что делать ребенку и его родителям? Искать школу в городе? А добираться? Это просто ужасные решения!!! Я в шоке!!! И я не знаю, как объяснить ребенку, что его образование под угрозой?!

  12. Дуже ” ефективно”. Відчули реформу на собі… Тепер у 10-11 класах буде навчатися 31 учень. Математику здаватимуть випускники у 2021 році обов’язково. Як вони в такій кількості мають підготуватись до того ЗНО?.. Мені шкода, в даному випадку, не лише учнів, а й вчителя,який після кожної контрольної чи самостійної буде сліпати над 31 зошитом,за ті самі гроші,що і його колега якому пощастило навчати 20 учнів.

    1. Я пропрацювала вчителем математики 6 років. Але вже 5-й рік за кордоном. Не вистачило здоров’я вчити в міській школі по 34 учні в класі, а також робити всю роботу на компі задарма, бо я ж молодий спеціаліст без сім’ї ( так ,таке є ) . А коли після декрету пішла у сільську школу і добиралася по 32 км в школу і по 32 км назад додому, чотири рази на тиждень( з яких 15-км туди і назад пішки чи попуткою) , то не вистарчило терпіння і того ж здоров’я . Правда в класах було по 3,5 чи 8 учнів. Якщо міські вчителі заздрять тому, то можу дати адресу тої школи- їдьте та працюйте.

  13. Не раджу нікому йти вчитись на вчителя. Нащо вони нам? Бачите – так багато,що скорочують, зарплати мізерні. Ваші підвищення – лише пил у очі, а насправді все сумно….

    1. А як же діючий Закон України про загальну середню освіту? Там чітко у перші частині 14 статті вказано,що кількість учнів у класі має бути не більше 30!!! Дисонанс. Чи в нашій країні вирішили,що занадто якісна освіта? От і внесли “покращення”…

      1. А 4 тис зелені вже платять вчителям????????????? А то ж багато тільки на ту бзду і повелося(((((((

  14. Действительно талантливый министр финансов, напоминает ещё одну талантливую иностранку, которая пыталась ввести “очень эффективное и с учётом международного опыта” 9-летнее школьное образование. В обосновании к бюджету было много о том, как это прекрасно – учиться 9 лет в школе.

Залишити відповідь до Ольга Скасувати відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *