На думку багатьох освітян, в Україні варто вже зараз ухвалити рішення про завершення поточного навчального року.

Про це у фейсбуці написав український освітній діяч, екскерівник Українського центру оцінювання якості освіти  Ігор Лікарчук.

Зі слів Ігоря Лікарчука, педагоги загралися в дистанційну освіту в школі.

Читайте також: Помилки Всеукраїнської школи онлайн ще будуть, ймовірно багато

«Шоу занадто затяглося. Воно вже стає не цікавим. І спустошливим. Думаю, що було б правильно уже ЗАРАЗ прийняти рішення про завершення поточного навчального року. Усі формальності типу «виконання навчальних програм», «річні оцінки» тощо – несуттєві. Іх можна вирішити, як кажуть, «розчерком пера». Тим, хто буде мати бажання працювати над засвоєнням навчального матеріалу дистанційно – вчителі завжди підуть назустріч. А для тих, хто вчитися не хоче, – продовження шоу не допоможе. Давайте не робити вигляд, що «все хорошо, прекрасная маркиза»…. У складні часи потрібно мати мужність та відповідальність приймати не прості рішення», – йдеться в дописі.

Раніше Ігор Лікарчук висловлювався щодо забезпечення вчителів ноутбуками, електронними навчальними матеріалами та швидкісним інтернетом.

Уже майже місяць заклади загальної середньої освіти працюють в режимі дистанційної освіти. Карантин карантином, але освітянський віз продовжує помаленьку котитися. Ну не так, як по автобану, а швидше так, як Кайдаші їздили до Біївців на оглядини Меланки, але все-таки якийсь рух є.

І от під час цієї їзди стало абсолютно очевидним, що вона можлива і без п’ятого колеса до отого освітянського воза. Маю на увазі існуючі органи управління освітою.

Що вони зробили для того, щоб цей освітянський віз в умовах організації дистанційної освіти все-таки котився?

Забезпечили учителів казенними ноутбуками з ліцензованим програмним забезпеченням чи сучасними смартфонами, котрі здатні у повному обсязі забезпечувати потреби успішної та продуктивної цифрової освіти? Не забезпечили.

Забезпечили вчителя необхідним цифровим навчальним контентом? Не забезпечили.

Забезпечили учнів і вчителів високошвидкісним Інтернетом та оплатили його доступ хоча б педагогам, котрі 16 годин на добу працюють в мережі у режимі дистанційного навчання? Ні, вони цього не зробили.

Натомість вони почали вимагати додаткові плани роботи від учителя, не передбачені чинними нормативними документами звіти про дистанційне навчання, організували вивчення стану «проведення та результативності» дистанційного навчання.

Тобто як завжди: для організації дистанційного навчання зусиль не доклали, але у контролерів-міліціонерів гратися продовжують. То і виникає запитання: «Чи потрібне таке п’яте колесо до воза?»

Однозначна моя відповідь така: «Не потрібна. І стан карантину під час епідемії ще раз це довів. Не було б щастя, так нещастя допомогло».

P.S. Пишу цей пост, а із одного районного центру Київщини зателефонував колишній завідуючий районним відділом освіти. Дуже високопрофесійний фахівець. Та і розповів, що у їхньому райцентрі тепер два відділи освіти та два методкабінети. Один – районної державної адміністрації, а інший – ОТГ. І обидва не встигають, образно кажучи, вмоститися однією д….ю на один унітаз. Адже ні кількість закладів освіти, ні кількість педагогів, ні кількість здобувачів освіти у райцентрі й районі не збільшилася… Навпаки – значно зменшилася. Але ж командувати хочеться…

 

Читайте також: В Україні організували опитування батьків щодо онлайн-навчання дітей

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу

44 коментар до “Навчальний рік треба завершити зараз, – Ігор Лікарчук”
  1. Обома руками за. Навчанням і вихованням дітей- цілковито займаються батьки. Вчителі ж, в кращому випадку- скеровують, якщо поталанить, то і в доступній формі можуть донести матеріал, ну, це вже коли педагогіка- покликання, а не формальність.Вважаю, що школа це рудиментарна установа. Дистанційне навчання – саме те, що потрібно. Всеукраїнське. А приміщення шкіл, та кошти, які на них виділяють, можна застосувати набагато раціональніше. Наприклад: на оборону, на охорону здоров’я.

  2. Вы правы. С одной стороны, ничем не обеспечили, требуют отчетов и хотят платить 2-3 з/п. а с другой стороны, классный руководитель моего сына за месяц карантина ни разу не позвонила и не интересовалась получаем ли мы задания и имеем ли к ним доступ. Программ “О-школа” не работает, но именно в ней могли бы и задания сообщать и оценки выставлять, вместо этого по вайберам все общаются. Вот разбился телефон у сына и нет заданий. Никому и дела нет. Говорят, что это только я должна беспокоится. За что классный руководитель деньги получает?Кроме того, скрываются контакты всех преподавателей, кроме троих. А как же без обратной связи? Это секретные агенты? Как собирать деньги на подарки-то тут все оперативно, а как просто в курсе держать и помощь оказать-нет. Все образование(не только дистанционное) свелось к тому, что первую половину урока разбираем домашнее задание, а вторую половину задаем новое. За качество никто не отвечает( больший процент из класса предметв не знает,но педагоги не переживают. Не понял? Пусть родители объясняют или нанимайте репертиторов), учебники составлены бездарно, классный руководитель несет не воспитательную функцию, а карательную. Приветствуется подлость, наушничество. подставы.

  3. Ігор Лікарчук – радянська людина. «Раньше думай о Родине, а потом о себе»! Бюджет страдає. У травні закінчить школу. Три місяці до вересня, два відпустка. Один за свій рахунок. Скільки грошей зекономити можна. Скільки ВКРАСТИ! Я звертаюсь до тих вчителів, що не бажають працювати «безкоштовно» на карантині. Зарплатня вам іде. Погана, нечасто, но іде. Нехай держава за пільгові кредити забезпечить вчителів комп’ютерами. Задарма не треба, «даром» розбещує. Підвищуйте панове свій рівень. Так, ККП-КПД дуже низькій. Скільки учнів бажають вчитися? Десять? Двадцять зі ста? Більше! Ми не повинні їх втрачати. Економічно невигідно? Давайте менше сірників запалювати. Писять у душі, економити воду. Заощадимо на школі, щоб потім будувати в’язниці. Такі натовпи старшокласників будуть мати месяцы офіційних канікул. Хоч чимось, хоч як то їх треба зайняти.

    1. 100% вірно, Лікарчук озвучив те, що давно відомо вчителям, особливо сільським. Ніхто не заперечує необхідність дистанційного навчальння, але це майбутнє на найближчі роки, а сьогодні ситуація така, що треба дійсно приймати відповідальні рішення. Тільки я щось сумніваюся, що “там” дослухаються, дуже вже велика армія чиновників та ділків біля освіти годуються з освіти, знаю це з особистого досвіду роботи.

  4. Школа взагали непотрибни Вси уроки мають Бути онлайн ,як сьогодни одни на всю Украину Отримаемо великий фонд економии зарплат Непотрибно буде утримувати штат директоров,управлинь освити,проводили ремонти шкил и т.д.

  5. У меня 6 учеников в разных классах.Нам не хватает гаджетов,чтобы выполнить все домашние задания.Включаем компьютер в 7.30 и до 24 выполняем дом.зад.Кроме этого надо посмотреть местное и Киевское телевидение.Интернет часто зависает и выкидывает с платформы.Просто ужас.Сумашедший дом.

  6. Все це правда і дуже розумний висновок! Люблю розумні виступи і критичні замітки цієї поважної людини Молодець!

  7. я згоден що навчальний рік треба завершувати 31 травня .Дистаційне навчання лише для учнів 11 ккласів для підготовки до здачі зно

  8. Зі всією повагою до дописувача цієї інформації хочу сказати, що вона не об’єднує у важку годину пандемії, а дає поштовх для нових розбратів. Давайте про щось таке, як “п’яте колесо” говорити тоді, коди “виїдемо на твердий шлях”. Бо в дорозі, вам кожен автомобіліст скаже, п’яте колесо не є зайве

  9. Да. Оскар. Но в жизни…Методкабинет: архаизм, рудимент. Прошла сама (за свой счет) курсы АИР(Киев) – в аттестации не вспомнили. Мужьям (которые не уходят) учительниц надо ставить памятники у входа в школу! Или создавать Аллеи Славы.

    1. Які розумні слова!!!! Тільки наврядчи вони дозволять залишити себе без кормушок. Там же ціла армія “керівників” сидить.

  10. Не тільки згоден але і палко підтримую цю пропозицію!!! Ніякого дистанційного навчання, на жаль, у нас немає…. А є “щось” із “чогось” зліплене для того, щоб імітувати бурхливу діяльність. Функціонери (всіх рівнів!!!) активно на цьому піаряться прикриваючи свою непрофесійність.

  11. Мало того… їм цей карантин на користь точно не пішов… Жодного правильно вивченого документа, тисячі недорахованих заробітніх плат за цей дистанційно-карантинний період… Повністю підтримую! Особливо у Колиндянській громаді, що на Тернопільщині! Третій рік поспіль начальниця (некомпетентна у своїй справі) жодного проєкту на всі 100 НЕ раалізувала. Виконує (точніше НЕ виконує) роботу начальника, методиста, бухгалтера… Не володіє інформацією… Самостійно ніяких рішень не може прийняти… А премії то ОГО-ГО! Навіщо таке п’яте колесо до воза?

    1. Багато читаю, оскільки з дистанційним навчанням виникає багато запитань. По- перше, почнемо з початкової школи. Якщо дитині у другому класі можуть батьки допомогти з домашніми завданнями, то в 9 на це потрібен кваліфікований спеціаліст. По- друге, обсяги домашньої роботи, які потрібно виконати. Якщо в звичайних умовах в класі вчитель пояснює тему, то в домашніх потрібно і вивчити тему і виконати завдання, що в два рази збільшує час на виконання. По- третє, навіть за умови транслювання відео уроків , чи можна вчителю онлайн задати питання, які виникають…. а таких питань багато… По- четверте, що робити, якщо в селах нема інтернету чи відсутні канали, по яких транслюють уроки саме Вашої дитини?? По- п’яте, наскільки ” домашнє завдання актуально виконувати усно” в умовах карантину….По-шосте, що робити, якщо дитина дійсно захворіла?? І чи вона зможе сама наздогнати матеріал за всіма предметами??? І так можна продовжувати… по- сьоме, по-восьме і т.д. Отже, нехай кожен зробить висновки індивідуально , наскільки ефективно закінчиться цей навчальний семестр? Який буде рівень знань учнів???

  12. Цілком згодна з усіма попередніми висловленнями, але (зверніть увагу!) усі коментарі анонімні. Отже, позиція сучасного українського вчителя така: перевантажений, заляканий (аби не викливати гнів адміністрації та не втратити роботу) і безвідмовний. Чиновники – це трутні, мета яких зрозуміла: загнати вчителя в контрольоване стійло.
    Мене як філолога обурює зміст програми з української літератури для 10-11 класів! Хто, за яким правом і за чим замовленням визначає твори літератури, які мають прочитати учні? Знову – чиновники і далеко не патріоти.

      1. Такого низького культурного рівня заява, що навіть дивно, що це освітянин звернувся до читачів!!! Ми свідомо вже кілька років отримуємо дистанційну освіту, нічого складного і неможливого в цьому процесі немає. “Хто хоче вчитися, сам вивчить, хто не хоче….” досить цікава позиція, як для освітянина, одразу ж постає питання про проф.адекватність!!! А те що вчителям потрібно освоїти простір інтернет ресурсів, на краще, стануть хоч трохи блище до своїх учнів))))

        1. Пані Наталія, “блище”(ближче) до своїх учнів з такою грамотністю, звісно, стати можна. А от здорового глузду Вам бракує

  13. Згідна з деякими тезами. Ну, до прикладу, -не забезпечили, контролювати будуть((.. А стосовно ДН маю свою думку та результати бачу. Звісно, якийсь відсоток учнів завжди не працює і не вчиться. Тепер їх стало дуже помітно. А діти, які розуміють важливість навчання, або, хочаб, їх батьки, читають, роблять завдання, на meeting допитуються і консультуються. Стратегічно рішення про зак.навч.року має прийняти розуміюча команда аналітиків. А не”розчерком пера”.. Це моя думка.

  14. Багато хто з дiтей i вчителiв серйозно ставляться до онлайн-навчання. Проте й чимала кiлькiсть таких, котpi не мають техн iчних можливостей для дистанцiйного навчання. Я думаю, що вчителi й радi були не “гратися” в дистанцiйне навчання, проте бояться, що втратять зарплатню.

    1. Я – вчитель,що самостійно оплатив інтернет, а тому у сьогоднішніій святково-недільний день сиджу і вивіряю, оцінюю роботи учнів,з розв’язками та помилками.Про яку об’єктивність іде мова?Адміністрації шкіл пішли у відпустки,інспектори (ЯК ІДЕ МОВА З ОТРИМАННЯМ ОЗДОРОВЧИХ), а ми маємо щоденно навчати, писати звіти для тих, хто відпочивши почне перевіряти чи ж не дарма їмо хліб. А ДЕ ж метод роз,’,яснення як узгодити нашу роботу з телешколою,як об’єктивно оцінити за другий семестр?є

  15. Спасибо, что опубликовали ! Очень хорошо сказано, что надо иметь мужество и ответственность для принятия серьёзных решений….. а к нас высшие органы просто “спихивают” ответственность на обычных учителей.

  16. Дякую! Хай Ваші золоті аргументи почують! Ви не уявляєте: нас колоте від тих листів з управління! Хочеться, щоб надіслали лист зі словами підтримки, не залякували, а навпаки б підтримали освітян! А в листі вказано , що після карантину будуть перевіряти спочатку директор, а потім управління!

  17. Аналогічна ситуація у всіх регіонах України. Вчителі більше уваги повинні звертати на підготовку учнів і байдуже, яким методом це буде зроблено. А методцентри (без яких взагалі можна обійтися) лише загружають педагогів зайвою роботою, яка нікому не потрібна. Я дуже з вами погоджуюсь, що зараз усі лише хочуть керувати. Як кажуть: ” На одного пана три Івана”.

  18. В мене дитина навчається в 4 класі,але даже після закінчення карантину,як планують в червні,я в школу не пущу мені здоров’я дитини важливіше ,ніж 32 дитини буде сидіти в одному класі,тим більше я не впевнена що короновірус закінчиться!Хоч і дитина вчиться на відмінно.

    1. Потрібно поставити шкільні автобуси і повернути дітей у малокомплектні школи.Так буде безпечніше для дітей, тому, що ніхто тих автобусів дезинфікувати не буде.

  19. Нарешті адекватна реакція в освітянському середовищі.1000% істина. Дякую за чесність у цей непростий час.

    1. Слід вже давно розвивати дистанційне навчання. І не тільки із-за медичних причин.

    2. Катиться с горки ,без усилий- всегда было и есть легко. И что то новое у нас воспринимают в штыки. Критикантством заниматься – легко. Так что открою секрет – детям нравится. А это главное. Школы для них. Вы знали?????

    1. Там, при владі, усі такі. Знань “0” із ” – “, а командних амбіцій – в протилежний бік.

      1. Дуже чесно і правильно! Цілком підтримую! Було б дуже доцільно призначити таку людину міністром освіти.Бо це людина, яка розуміє і підтримує вчителів. А то зараз розвелося дуже багато бажаючих керувати і перевіряти. ?На одного раба три прораба.?Складається враження, що вчителі,?багато з них з великим педстажем, вищими освітами ,категоріями та званнями?- безвідповідальні, недобросовісні, не вміють працювати і т. д. і т. п. А цей постійний тотальний контроль і невиправдане завантаження вчителя зайвою документацією, інформацією, понадурочною неоплачуваною роботою тільки заважає працювати, виснажує вчителя фізично і морально, принижує його гідність.Як же фінни змогли відмовитися від усіх контролюючих органів та перевірок, і вчителі та учні співпрацюють без зайвих стресів? Бо вони хочуть виховати ЩАСЛИВУ особистість, мати щасливе суспільство, щасливу державу. А як же може виховати заляканий, засмиканий вчитель щасливу, творчу особистість?! Тому я теж за те, щоб ліквідувати всі контролюючі органи і дати РЕАЛЬНУ АКАДЕМІЧНУ СОБОДУ вчителю, не на словах, а на ділі. Дати просто спокійно працювати!!!

      2. Дуже чесно і правильно! Цілком підтримую! Було б дуже доцільно призначити таку людину міністром освіти.Бо це людина, яка розуміє і підтримує вчителів. А то зараз розвелося дуже багато бажаючих керувати і перевіряти. ?На одного раба три прораба.?Складається враження, що вчителі,?багато з них з великим педстажем, вищими освітами ,категоріями та званнями?- безвідповідальні, недобросовісні, не вміють працювати і т. д. і т. п. А цей постійний тотальний контроль і невиправдане завантаження вчителя зайвою документацією, інформацією, понадурочною неоплачуваною роботою тільки заважає працювати, виснажує вчителя фізично і морально, принижує його гідність.Як же фінни змогли відмовитися від усіх контролюючих органів та перевірок, і вчителі та учні співпрацюють без зайвих стресів? Бо вони хочуть виховати ЩАСЛИВУ особистість, мати щасливе суспільство, щасливу державу. А як же може виховати заляканий, засмиканий вчитель щасливу, творчу особистість?! Тому я теж за те, щоб ліквідувати всі контролюючі органи і дати РЕАЛЬНУ АКАДЕМІЧНУ СВОБОДУ вчителю, не на словах, а на ділі. Дати просто спокійно працювати!!!

    2. У нас учителя дистанционно бесплатно не хотят вести уроки а как репетиторы все сразу могут.Два учителя причем пенсионного возраста ведут уроки онлайн в молодые не могу и не знают От лицимерия тош6ит

      1. Все правильно, бо ніякої дистанційної освіти не існує. Вчителі накидали завдань ,типу від стор. такої до стор. такої , і все ,а ви діти вчіться як хочете.

  20. Спасибо, за честный ответ. Никакие дамочки новые, быстросделанные , не могут и не смогут навести порядок.А за НУШ с ковриками и гавнюшками нужно выгонять всех. На …Спасибо

    1. Читаю і сльози на очах….те , що влаштовують районні управління освiтянам- це ні що інше, як систематичний буллінг освітян

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *