Освітня система рухається до змішаного типу освіти, коли частина навчального процесу переходитиме в онлайн.

Про це в інтерв’ю сайту Політичної партії «Слуга народу» сказав голова Комітету Верховної Ради з питань освіти, науки та інновацій Сергій Бабак.

Якою буде освіта після карантину?

Як раніше вже, напевно, не буде. Ми йдемо до змішаного типу освіти: коли частина навчального процесу переходитиме в онлайн-режим. Що я маю на увазі?

По-перше, ми плануємо розвивати онлайн-школу й надалі. Повністю відзнімемо навчальний рік і залишимо всі уроки у вільному доступі на єдиній безкоштовній електронній платформі.

Такий ресурс стане чудовим інструментом підтримки для школярів, які пропустили навчання через відсутність. Достатньо дізнатися у вчителя тему уроку і, перебуваючи вдома з температурою, увімкнути комп’ютер і подивитись урок.

Не забувайте, що наш карантин – не вперше. Ще є сезонні карантини (наприклад, через грип) та ситуативні (вітрянка). Платформа допоможе і викладачам, які вийшли на заміну, і батькам, які хочуть ще раз із дитиною пройти будь-яку тему.

По-друге, ми створюємо інклюзивну онлайн-школу. Особисто для мене це дуже важливий момент. Усі діти, незалежно від можливостей, повинні мати рівний доступ до знань. Саме тому ми вже додаємо до відеоуроків титрування для дітей з порушенням слуху і сурдопереклад. Також розпочали робити уроки для дітей з порушенням зору – з тифлоперекладом.

По-третє, якщо є електронна подача документів до школи, є уроки в режимі онлайн, то чому б не зробити електронні щоденники? Паперова звітність як рудимент старої системи має зникнути і тим самим суттєво полегшити життя і вчителям, і дітям, а особливо батькам. Адже ви легко і в будь-який момент зможете подивитися успіхи вашої дитини і вчасно зреагувати, якщо їй потрібна допомога в навчанні.

Це буде ціла система з даними про уроки, успішність та відвідування дітей. Але вона матиме різні рівні доступу. Тобто не буде такого, що кожен зайшов і все про всіх дізнався. Батьки дивляться за своєю дитиною, дитина дивиться за своїми успіхами та успіхами свого класу, вчитель – за класами, в яких він викладає, а от директор – це єдина людина, яка зможе дивитися за успішністю всіх. Бо це її безпосередній обов’язок.

Підсумовуючи, хочу зауважити, що система освіти еволюціонує. Це відбувається на наших очах, і я радий, що ми маємо можливість долучитися до цих змін, які точно допоможуть зробити майбутнє наших дітей успішнішим. Час для цього настав.

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу

11 коментар до “Освітня система рухається до змішаного типу навчання”
  1. Це надзвичайно актуально – мати можливість доступу до дистанційної освіти! А те, що деякі батьки та вчителі пенсійного віку не готові до такої форми навчання, то як кажуть, це їх проблеми. У сучасних реаліях потрібно бути мобільним, динамічним, високоорганізованим, здатним до швидкого навчання, володіти компютерним технологіями. Тоя , як педагог, особисто “ЗА”

  2. Я не проти дистанційного навчання! Але е одне но. Потрібно щоб дітям теж було зручно займатися. В старшій школі це капец! Я не вчитель і не можу дитині роз’яснювати всі предмети, а вони проходять на різних платформах : зум, Гугл клас, вайбер, ролики на ютубі і ще куча інших. І кожен вчитель обирає що йому зручно, і не рідко декілька варіантів. Немає єдиної системи для занять. От нехай тоді оцінюють дітей по іншому, і зроблять єдину платформу та розклад для всіх занять.
    А в іншому випадку нема чого оцінювати дистанційне навчання!
    От у нас, викладач з укр мови написала що вона не буде перевіряти роботи і вони не будуть зараховані як що вони написані в зошиті. Пишіть у ворді. Я її розумію бо розібрати той почерк та ще й з фото це жесть, але і роботи з мови у ворді теж не розумію. Хотілось би щоб цей крик душі почули і доопрацювали цю систему раніше, ніж почнеться наступний навчальний рік!

  3. Не ноутбук! Планшет з відповідним забезпеченням! У вчителя так само!Не збирається ж наша бюрократія робити вайбер основним засобом навчання. І кабінети тут ні до чого. Яких 20 учнів. Такі системи, як miro, розраховані на одночасну роботу 5-ти учнів у безкоштовному варіанті. При тому, що для викладання точних дисциплін взагалі не підходять. При використанні zoom хто-небудь заходить на конференцію і хуліганить . А щоб проводити урок- конференцію, потрібно власне житло перетворити на клас, при тому, що апаратура повинна мати як мінімум відеокамеру. Словом, ще багато усього потрібно для віддаленої освіти. Це при тому, що в нас є цілі райони (наприклад, гірські), де така освіта це не примха, а необхідність.

  4. Система освіти буде еволюціонувати у таких випадках:
    1) коли у кожного учня, а особливо із багатодітних, буде свій ноутбук;
    2) коли у кожної дитині в класі буде на парті ноутбук;
    3) коли в кабінетах фізики, хімії, математики вчитель мав би демонстраційні матеріали до кожного уроку( ви на онлайн уроках маєте можливість показати експеримент і учень його просто бачить, але він має виконати цей експеримент сам);
    4)коли директор, дійсно, буде слідкувати тільки за успішністю учнів, а не займатися покрівлею, обладнанням їдальні, ремонтами і підготовкою школи до нового навчального року;5) коли будуть продуктивні комп’ютерні класи і лінгафонні
    кабінети;6) коли наповнюваність класів буде нормою в 20 учнів; 7) коли, в решті – решт,фінансування системи освіти буде відбуватися не за залишковим принципом!

  5. После начатой реформы образования думала, что наших детей ждёт безграмотность и деградация, но, почитав эту статью, поняла, что общество уже деградировало, кто-то в этом заинтересован.

  6. Вы там с ума сошли, что-ли, какая онлайн школа! За время карантина, у моего ребёнка снизилась внимательность и усидчивость, 2-ой класс, у меня времени не хватает для занятий с ним, всё пошло на деградацию. Когда ходили в школу, он нормально учился, а сейчас я не уверена за его результаты. На землю спуститесь.

  7. Я надзвичайно рада такій ідеї. От вам позитивний досвід з негативної ситуації! Уроки по телевізору дитина дивиться з задоволенням. Полюбилися і окремі вчителі — Юрій вчитель математики для 6-х класів просто супер!!! Мені як мамі набагато легше, не потрібно переглядати матеріал в підручниках і пояснювати, як було раніше при звичайних лікарняних.
    Більше того, як викладач в університеті, я створюю поступово дистанційні курси, які надалі допоможуть студентам, що вчаться за індивідуальним графіком. Електронні Гугл журнали і moodle- журнали з доступом до них студентів теж дуже їх мотивують. Короче, негативних моментів я не бачу, лише плюси. Головне наполегливо працювати.

  8. Успішними наших дітей не зробить онлайн освіта. Успішний це коли ти розумієш що твоя зарплата 800-1000 доларів і є можливість працювати…коли ти не думаєш як щвалити в Польщу бо там без вищої освіти заробиш у 7 разів більше ніж молодий вчитель, коли за 2 мвсяці роботи ти автомобіль купиш…
    Звісно будучи депутатом із зарплатами від Коломойського це важко зрозуміти

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *