0 509
Регламент відновлення роботи освіти міста Києва 15 Липня, 2020 Педагогічна Преса

Через поширення нового коронавірусу COVID-19, спричиненого SARSCoV-2, його швидким розповсюдженням у світі, відсутністю колективного імунітету в людства та ефективних засобів профілактики (вакцинація) та лікування, Всесвітня організація охорони здоров’я 11 березня 2020 року оголосила пандемію коронавірусу в світі.

Вірус уперше був ідентифікований під час розслідування спалаху в м. Ухань, Китай, у грудні 2019 року.

Незважаючи на заходи із запобігання поширення коронавірусу, що ґрунтуються на рекомендаціях Всесвітньої організації охорони здоров’я, за 4,5 місяці пандемія охопила 118 країн світу. Станом на ранок 12 квітня 2020 року в світі виявлено понад 1,7 млн інфікованих СOVID-19. Кількість летальних випадків досягла 103 тис.

У зв’язку з вищезазначеним та відповідно до статті 29 Закону України «Про захист населення від інфекційних захворювань», тимчасових рекомендацій ВООЗ, постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 № 211 «Про запобігання поширенню на території України коронавірусу СОVID-19”, з урахуванням рішень Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій й рішення Постійної комісії КМДА з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій (протокол№9 від 11.03.2020
№ 09-30) і з метою запобігання на території України коронавірусної інфекції, 12 березня був тимчасово обмежений освітній процес та забезпечено дистанційне навчання в закладах дошкільної, позашкільної та загальної середньої освіти І, ІІ, ІІІ ступенів, спеціалізованих закладах освіти (мистецькі, спортивні школи тощо) в закладах професійної та вищої освіти, розміщених на території міста Києва.


Виходячи з поточної інформації щодо поширення вірусу в Україні, з метою запобігання повторних спалахів інфекції, забезпечення стабільного та впорядкованого відновлення освітнього процесу в закладах освіти, підтримання безпеки санітарного стану навчальних приміщень та забезпечення здоров’я і безпеки учасників освітнього процесу Київською міською державною адміністрацією розроблено Регламент відновлення освітнього процесу у закладах освіти м. Києва та режиму їх роботи після зняття карантинних обмежень (далі – Регламент).


Зазначений документ розроблений на підставі діючих законодавчих та нормативних актів (перелік додається) з урахуванням практичного досвіду країн, які першими зіштовхнулися із поширенням коронавірусу COVID-19 і зараз демонструють прогрес у подоланні наслідків епідемії, зокрема, рекомендацій Республіки Корея, Китайської Народної Республіки та інших.
Цей Регламент спрямований на уникнення рецидивів інфекційних спалахів, виконання санітарно-епідемічних вимог (у тому числі в житлових та нежитлових приміщеннях), забезпечення безпечного перебування усіх учасників освітнього процесу в закладах освіти усіх типів і форм власності.

Підготовка до відновлення освітнього процесу в приміщеннях закладів освіти

РОЗПОДІЛ ОБОВ’ЯЗКІВ ПО ЗАБЕЗПЕЧЕННЮ УМОВ ДЛЯ ВІДНОВЛЕННЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ М. КИЄВА

Керівник закладу освіти комунальної форми власності:

  • видає наказ про підготовку до відновлення роботи закладу освіти після зняття карантинних обмежень, яким призначає відповідальних осіб за виконання усіх заходів, передбачених цим Регламентом, та розподіляє обов’язки між ними;
  • призначає особу, відповідальну за встановлення системи екстреної комунікації з поліклініками, лікарнями і медичними центрами діагностичного обстеження у випадку виявлення осіб із симптомами вірусного захворювання та забезпечення порядку відсторонення їх від занять або роботи;
  • проводить (до повернення вихованців/учнів/студентів) навчання та тренування для всіх працівників закладу з метою освоєння та володіння усіма необхідними навиками по запобіганню розповсюдженню інфекції та визначає конкретні обов’язки та вимоги до роботи кожного;
  • проводить (комісійно) аналіз даних уніфікованих опитувальників (додаток 2, 5), отриманих від працівників та батьків учнів/вихованців, або осіб, які їх замінюють, щодо даних про осіб, які були у контакті з хворими на вірусні захворювання або перебувають/ перехворіли самі/ хворіють на часі, а також тих, які вважаються здоровими;
  • визначає коло працівників, які першими повертаються до закладу освіти та розпочинають підготовчу роботу по відновленню його діяльності;
  • подає заявку з розрахунку відповідно до формули (додаток 3) на миючі, дезінфікуючі засоби, спецодяг, господарський інвентар, захисні маски (респіратори), рукавички, засоби особистої гігієни тощо;
  • перевіряє (комісійно) стан готовності приміщень: медичних кабінетів, ізоляторів, туалетних кімнат, харчоблоків, їдалень, виробничих майстерень, спортивних залів (площадок) тощо;
  • на підставі аналізу та висновків медичної сестри поетапно (комісійно) формує списки вихованців/учнів/студентів, які можуть відвідувати заклад;
  • визначає та залучає до роботи педагогічних працівників, які за станом здоров’я можуть працювати з дітьми;
  • організовує систему щоденного контролю за станом здоров’я усіх працівників та вихованців/учнів/студентів;
  • запускає систему щоденної батьківської перевірки стану здоров’я дитини з обов’язковим повідомленням вихователя/класного керівника/ майстра виробничого навчання групи/класу за два тижні до встановленого нормативним документом початку (відновлення) освітнього процесу;
  • формує (комісійно) списки дітей/студентів/працівників закладу, що належать до групи ризику, для запровадження щоденного моніторингу стану здоров’я зазначеної категорії осіб;
  • призначає відповідальних та затверджує графіки проведення інструктажів про дотримання особистої гігієни під час виконання посадових обов’язків, особливу увагу приділяючи працівникам та дітям групи ризику,
  • забезпечує щоденний моніторинг стану здоров’я осіб з хронічними захворюваннями (діабет, гіпертонічна хвороба, астма тощо).

 

Керівники закладів освіти комунальної форми власності забезпечують управління і контроль за дотриманням правил епідемічної безпеки в закладах освіти.

Працівники, які у цей час уже вийшли на роботу, проходять обов’язковий щоденний температурний скринінг з обов’язковою фіксацією в спеціальному журналі стану їхнього здоров’я.

Стороннім особам обмежується доступ до закладу освіти.

У випадку залучення окремих осіб для виконання робіт по забезпеченню життєдіяльності закладу, проводиться їх ретельна перевірка на наявність температури і респіраторних симптомів, після чого надається дозвіл на вхід в будівлю з дотриманням усіх вимог особистого протиепідемічного захисту (маска, рукавиці, дотримання дистанції тощо) (додаток 4).

На підставі отриманого від медичної сестри аналізу даних керівник закладу складає та затверджує графік поступового відкриття груп/класів та виходу на роботу працівників.

Усі учасники освітнього процесу, які перехворіли та мають відповідне підтвердження медичної установи щодо одужання, надають його медичному працівнику закладу освіти.
Батьки вихованців/учнів несуть персональну відповідальність за правдивість інформації про стан здоров’я дитини.

 

ПОРЯДОК ЗБОРУ ІНФОРМАЦІЇ ЩОДО СТАНУ ЗДОРОВ’Я 2.3 ВИХОВАНЦІВ, УЧНІВ ТА ПРАЦІВНИКІВ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ

Повернення учасників освітнього процесу до закладів освіти можливе лише за наявності інформації щодо задовільного стану здоров’я та відсутності контактів з інфікованими особами.

Керівники закладів освіти організовують моніторинг стану здоров’я учасників освітнього процесу, які були або перебувають у контакті з хворими на вірусні захворювання, перехворіли самі, хворіють на часі, а також тих, які вважаються здоровими.

Інформація збирається «ланцюжком» за принципом «знизу вгору»:

  • батьки, або особи, які їх замінюють, заповнюють електронну анкету (додаток 5) та надсилають її вихователю/вчителю.
  • вихователь/вчитель узагальнює дані та передає їх медичному працівнику закладу освіти.
  • медичний працівник передає до районних управлінь освіти інформацію про учасників освітнього процесу закладу освіти, які готові до повернення.
  • районні державні адміністрації звіряють дані про дітей, студентів та працівників з даними моніторингової групи та передають звірену інформацію керівнику закладу освіти для прийняття рішення щодо відновлення освітнього процесу  вихованця/ учня/ студента /працівника у закладі освіти у визначений термін.

 

ПРИЙОМ ВИХОВАНЦІВ/УЧНІВ/СТУДЕНТІВ ДО ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ

 ОБОВ’ЯЗКОВІ ЗАХОДИ ПІД ЧАС ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

Під час першого тижня навчання першими уроками проводяться уроки здоров’я, на яких зосереджується увага на знаннях щодо профілактики вірусних захворювань та контролю самопочуття.

Усі учасники освітнього процесу повинні дотримуватись правил особистої гігієни, що забезпечить захист від вірусів та сприятиме запобіганню захворювань.

Окремі заняття проводяться з «групою ризику» (учасники освітнього процесу, що мають хронічні захворювання).

Усі навчально-виховні заходи та режимні моменти з дітьми проводяться за умови максимально можливої ізоляції однієї групи/класу від іншого.

Використання приміщень загального користування (музична, фізкультурна, ігрова кімнати, актові, спортивні зали, виробничі майстерні тощо) дозволяється за умови чіткого дотримання графіку роботи з обов’язковим проведенням усіх санітарно-гігієнічних заходів щодо їх прибирання та провітрювання. Після кожного виду діяльності проводяться передбачені цим Регламентом санітарно-гігієнічні заходи. Педагогічним працівникам протягом дня необхідно слідкувати за станом здоров’я дітей/студентів та у разі виявлення ознак захворювання передавати вихованця/учня/студента медичним працівникам закладу та інформувати адміністрацію та батьків.

У закладах дошкільної освіти помічники вихователів та прибиральниці зобов’язані проводити:

зволоження повітря в приміщеннях, де перебувають діти (показник зволоження становить 40-60%) (додаток10);
миття підлоги в усіх приміщеннях закладу, в тому числі групового осередку, з обов`язковим відсуванням меблів та обладнання;
миття туалетних кімнат із застосуванням дезінфікуючих розчинів;
чистку килимів пилососом; миття посуду та інвентарю з дотриманням правил обробки (додаток 7)

НАПРИКІНЦІ ДНЯ ТЕХНІЧНИМИ ПРАЦІВНИКАМИ ПРОВОДИТЬСЯ:

  • миття підлоги в усіх приміщеннях закладу із застосуванням дезінфікуючих розчинів (додаток 8);
  • обробка іграшок із застосуванням дезінфікуючих розчинів з наступним полосканням під проточною водою та сушінням на відкритому повітрі або на столах;
  • дезінфікування бактерицидними лампами класів, групових приміщень, виробничих майстерень та м’яконабивних іграшок (додатки 8,9)

Протягом дня усім учасникам освітнього процесу необхідно дотримуватися правил знезараження рук:

перед початком навчання, під час перерви або роботи;

  • після відвідування санвузла (обов’язкова обробка дезінфікуючим засобом);
  • працівникам харчоблоків – після роботи з необробленими продуктами або зовнішньою тарою, при зміні технологічної операції на харчоблоці (обов’язкова обробка дезінфікуючим засобом);
  • після чхання, сякання, кашлю, витирання очей, причісування;
  • у будь-яких інших випадках контакту в процесі роботи з предметами, які можуть забруднити (контамінувати) руки.

Для гігієнічного знезараження рук працівники та учні 5-12 класів наносять мінімум 3 мл. антисептика на сухі долоні, активно втирають протягом 30 секунд. Дітям дошкільного віку та початкової школи руки необхідно протирати антисептичними вологими серветками.

Культурно-масові заходи, масові збори мають бути відтерміновані до нормалізації епідемічної ситуації.

 

ДЕЗІНФЕКЦІЯ ПРИМІЩЕНЬ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ

  • Дезінфекція приміщень ЗО (додаток 6).
  • Дезінфекція приміщень їдалень та кафетеріїв – (додаток 7).
  • Загальні вимоги до процедури дезінфекції – (додаток 8).
  • Дезінфекція навчальних аудиторій та лабораторій, гуртожитків, високочастотних контактних предметів, кондиціонерів, туалетних кімнат – (додаток 9).
  • Організація роботи прибиральників службових приміщень– (додаток 10).
  • Повітряно-тепловий режим в закладах освіти (додаток 11).
  • Порядок здійснення дезінфікуючих заходів в приміщеннях закладів освіти технічними працівниками (додаток 12).
  • Порядок здійснення дезінфекції у разі виявлення хворого (додаток 13).
  • Правила для батьків дітей, що захворіли на коронавірус (додаток14).
  • Правила для студентів/учнів/вихованців та їх батьків (додаток 15).

 

ДІЇ ПРИ ВИЯВЛЕННІ В УЧАСНИКІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ СИМПТОМІВ ХВОРОБИ

У разі виявлення первинних симптомів хвороби в учасників освітнього процесу (висока температура, сухий кашель, лихоманка) – максимально ізолювати, забезпечивши індивідуальними захисними засобами (медична маска, рукавички), повідомити керівника, медичну сестру (відповідальну особу), батьків, лікувальну установу, звернутися до лікаря для отримання консультації або подальшого обстеження.

У разі виявлення хворого вихованця/учня/студента чи працівника під час освітнього процесу керівник закладу освіти має забезпечити виконання таких заходів, як тимчасове обмеження входу до установи та користування приміщеннями.

У день виявлення хворого, включаючи можливих відвідувачів закладу, визначається перелік приміщень, у яких перебував хворий, та забезпечується обмеження їх використання та пересування по маршруту переміщення хворого.

У разі виявлення декількох хворих, які користувалися приміщеннями на одному поверсі, обмежується весь поверх, де вони знаходились. Якщо декілька хворих перебували на різних поверхах, керівнику необхідно видати наказ про тимчасове закриття закладу освіти.

Якщо особа з підозрою на вірус, в якої був контакт з хворим, класифікується як пацієнт, вона припиняє відвідувати заклад освіти протягом 2 тижнів, і здійснює дистанційне лікування під наглядом спеціального медичного закладу (амбулаторно вдома або стаціонарно в лікарні).

Якщо після відвідування закладу освіти підтверджуються підозри на хворобу (був контакт з хворим), необхідно звернутися у спеціальний медичний центр лікування та по можливості (задовільне самопочуття) не відвідувати лікувальний заклад, отримуючи консультації лікаря дистанційно .

У той же час, особа, відповідальна за встановлення системи екстреної комунікації з закладами охорони здоров’я, інформує такі заклади та батьків дітей, родичів – у разі виявлення дорослого хворого. Керівник закладу освіти в обов’язковому порядку інформує органи управління освітою (власника).

 

ДІЇ ПРИ ПІДТВЕРДЖЕННІ В УЧАСНИКІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ХВОРОБИ ЗА РЕЗУЛЬТАТАМИ ЕПІДЕМІОЛОГІЧНОГО ДОСЛІДЖЕННЯ

  1. У разі виявлення хворого за результатами епідеміологічного дослідження та за погодженням з органами охорони здоров’я необхідно призупинити функціонування групи/ класу, де було виявлено хворого, на період 14 днів, або всього закладу освіти.
  2. Приміщення закладу освіти можна використовувати тільки після повної дезінфекції відповідними службами.
  3. Надання психологічної підтримки дітям та закладам освіти, у яких виявлено хворого на коронавірус, через соціальні мережі та медіа можливо лише за згодою закладу освіти.

Організація роботи прибиральників службових приміщень

Дезмол – синтетичне мийно-дезінфікуючий засіб – застосовується для миття та дезінфекції обладнання. Застосування «Дезмола» дозволяє поєднати в одній операції миття та дезінфекцію обладнання. Для ручного миття використовують 0,5 %, а при механічному способі обробки – 1,0 % водні розчини. Конкретні норми витрати миючих та дезінфікуючих засобів, як і іншого інвентарю, в виробничих приміщеннях визначаються в окремому порядку і затверджуються наказом. Розрахунок здійснюється, виходячи з норми, що відсоток вмісту фосфатів не перевищує 10%, а ПВА (поверхнево-активних речовин) не більше 5%.

 

Щоденний контроль за виконанням чинних санітарних правил і норм здійснює керівник та медичний персонал закладу загальної середньої освіти, а також відповідальна особа, призначена наказом керівника. Державний санітарно-епідеміологічний нагляд за виконанням чинних санітарних правил та норм здійснюють посадові особи державної санітарно-епідеміологічної служби

 

Вимоги до миючих та дезінфікуючих засобів Всі миючі та дезінфікуючі препарати повинні мати етикетки із зазначенням назви речовини, процентної концентрації та дати виготовлення. Дуже важливо, щоб при закупівлі сучасних дезінфекційних засобів обов’язково враховувалась їх малотоксичність (належність до 3 або 4 класу токсичних речовин). Кожен препарат у своїй основі має сильні, активнодіючі на мікроорганізми речовини. Дезінфекційні засоби мають бути технологічними, зручними в застосуванні і довготривалому зберіганні у формі (таблетки, рідкі і сипучі дози у пакетах, концентрати тощо). Процес приготування та використання робочих розчинів має бути гранично простим, швидким, доступним медичному та технічному персоналу школи; Препарати мають супроводжуватися методичними рекомендаціями до застосування та належним набором документів. Працівникам, які розводять та використовують засоби, необхідно детально вивчити Методичні рекомендації до застосування дезінфекційного засобу, затвердженні Державним санітарно-епідеміологічним наглядом МОЗ України. Ніякі інші тексти, у тому числі, рекламні, не можуть їх замінити.

 

 

Весь регламент:

 

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *