0 3103
План роботи МОН на друге півріччя 2020 року 3 Липня, 2020 Педагогічна Преса

Новопризначений виконуючий обов’язки міністра освіти Сергій Шкарлет розповів про напрямки роботи та нові цілі міністерства. 

План роботи Міністерства освіти і науки України на друге півріччя 2020 року Шкарлет презентував під час засідання Комітету Верховної Ради з питань  освіти науки та інновацій 1 липня. 

Очільник міністерства розповів про майбутні плани та зміни в сфері освіти, науки та інновацій, а також виокремив ключові завдання в організації навчальних процесів під час пандемії. 

В сфері шкільноїінклюзивної та позашкільної освіти:

  • Затвердження державного стандарту базової середньої освіти, тобто створення умов для переходу в 2022 до реалізації реформи Нова українська школа на рівні базової середньої освіти 5-9 клас.
  • Організація та проведення в 2020-2021 – року математики в Україні.
  • Затвердження професійного стандарту за професією вчитель закладу загальної середньої освіти, керівник закладу загальної середньої освіти, директор навчально-виховного закладу практичний психолог та інші.
  • Подальша реалізація проекту «Спроможна школа для кращих результатів».
  • Забезпечення шкіл електронно-освітніми ресурсами, комп’ютерним та мультимедійним обладнанням під час пандемії, а також сучасними меблями та обладнанням для природничо-технічних кабінетів, а також STEAM-лабораторій.
  • Запуск національної освітньої електронної платформи.
  • Затвердження нового порядку організації інклюзивного навчання в закладах загальної та середньої освіти.
  • Затвердження порядку проживання та утримання учнів в пансіонних закладах освіти.
  • Розроблення нової редакції закону «Про позашкільну освіту» – розширення можливостей дітей.
  • Забезпечення участі України в міжнародному порівняльному дослідженні природничо-математичної освіти TIMSS-2023.
  • Забезпечення участі України в міжнародному дослідженні якості освіти PISA 2021.

У сфері професійної освіти:

  • Розроблення та подання до Кабміну проекту закону «Про професійну освіту».
  • Законодавче регулювання створення єдиної системи професійної освіти в Україні.
  • Створення навчально-практичних центрів в закладах професійної освіти за кошти державного бюджету.
  • Розроблення рекомендацій з оптимізації мережі професійної освіти державної та комунальної форм власності на основі проведення аудиту регіональних мереж системи професійної освіти.
  • Розроблення проекту нової системи фінансування державного замовлення на підготовку кваліфікованих робітників. 
  • Оновлення змісту професійної освіти, зокрема, розроблення стандартів професійної освіти та освітніх програм на компетентнісній основі.
  • Залучення представників бізнесу до освітнього процесу в закладах професійної освіти, зокрема, розширення можливостей індивідуального оформлення навчання.
  • Проведення регіональних та всеукраїнських конкурсів фахової майстерності, в тому числі міжнародного конкурсу WORLDSKILLS.

В сфері вищої освіти та освіти дорослих:

  • Забезпечення фінансової автономії закладів вищої освіти для здійснення власної діяльності.
  • Подальша акредитація формули фінансування закладів вищої освіти за результатами їх діяльності.
  • Пілотування електронної системи моніторингу працевлаштування випускників.
  • Завершення розроблення стандартів вищої освіти всіх рівнів на компетентнісній основі.
  • Підписання кредитної угоди з міжнародним банком реконструкції розвитку для продовження реформування вищої освіти – 200 млн євро.
  • Пілотування єдиного державного кваліфікаційного іспиту за технологіями ЗНО для регульованих професій.
  • Розроблення та винесення на розгляд Уряду проектів плану заходів щодо популяризації можливостей здобуття вищої освіти в Україні для іноземних громадян.
  • Розроблення та редакція ліцензійних умов для запровадження електронної діяльності в закладах у сфері  вищої освіти.
  • Розроблення та апробація порядку експерименту про дуальну форму здобуття вищої освіти.
  • Розроблення та внесення на розгляд Уряду закону України «Про освіту дорослих».
  • Розроблення за участі  Національного інституту стратегічних досліджень та Національної академії наук України та винесення на розгляд Уряду стратегії розвитку вищої освіти 2021- 2023 років.
  • Розроблення та внесення на розгляд Уряду проекту державної програми «Відновлення та розбудова мереж гуртожитків для проживання студентів закладів вищої освіти».

 

В сфері науки:

  • Надання фінансової підтримки українським науковцям та інноваційним підприємствам в межах допомоги Україні від ЄС в рамках програми «Горизонт 2020».
  • Забезпечення грантової підтримки найкращих проектів українських вчених в межах конкурсу Національного фонду досліджень.
  • Здійснення заходів щодо приєднання України до грантової програми «Горизонт Європа».
  • Розроблення дорожньої карти інтеграції України до європейського дослідницького простору.
  • Пролонгація державної цільової науково-технічної програми антарктичних досліджень.
  • Вдосконалення механізмів та інструментів реалізації прав учасників освітнього процесу та наукових працівників на академічну мобільність.
  • Скасування оподаткування іноземних грантів на проведення наукових досліджень та розробок.
  • Продовження робіт зі створення національної електронної науково-інноваційної системи.

 

В сфері інновацій:

  • Розроблення та внесення на розгляд уряду законопроекту «Про внесення змін до деяких законів щодо стимулювання діяльності у сфері трансферу технологій».
  • Формування переліку потенційно готових до впровадження розробок створених за бюджетні кошти.
  • Запровадження закордонного патентування за бюджетні кошти.
  • Запровадження  інноваційного ваучеру.
  • Реалізація пілотного проекту зі створення на базі закладів вищої освіти та наукових установ мережі стартап-школа-інкубатор-акселератор.
  • Забезпечення доступу до міжнародних грантових фондів щодо підтримки інновацій та баз даних.
  • Забезпечення функціонування пілотних регіональних центрів трансферних технологій та центрів експертиз і науково-технічних розробок.
  • Проведення заходів, спрямованих на підвищення рівня знань, щодо інноваційної діяльності та розвитку інноваційної культури.

 

Ключові завдання МОН на період пандемії:

  • Створення умов для сталої роботи закладів освіти під час пандемії.
  • Проведення зовнішнього незалежного оцінювання.
  • Організація дистанційного навчання в закладах середньої, професійної та вищої освіти.
  • Організація вступної кампанії до закладів освіти в 2020 році.
  • Розроблення рекомендацій для роботи закладів освіти 2020-2021 навчальному році в умовах пандемії.
  • Розроблення моделей виходу закладів освіти з карантинних обмежень.
  • Розроблення протоколів та рекомендацій, щодо організації роботи закладів загальної та середньої освіти в умовах профілактики та розповсюдження коронавірусу.

Українська правда

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *