0 915
Вища освіта і карантин: досвід дистанційного навчання в Університеті Грінченка 3 Липня, 2020 Педагогічна Преса

Безсумнівно, карантин став викликом для усієї системи освіти. Проте Київський університет імені Бориса Грінченка зміг належно та оперативно відповісти на нього.

Однією з основних передумов успішної організації освітнього процесу під час карантину стало впровадження колективом університету дистанційних технологій ще задовго до пандемії. Так, станом на початок березня 2020 року, понад 80 % навчальних дисциплін з розкладу в Університеті Грінченка вже були забезпечені власними електронними навчальними курсами (ЕНК), створеними у системі електронного навчання LMS Moodle. 

З 2019 року викладачі університету мають можливість створювати навчальні відеоматеріали у спеціально обладнаних Студіях дистанційного навчання, серед яких: відеолекції, відеопрезентації, відеоінструкції, скрінкасти тощо. У подальшому вони використовуються для організації технологій змішаного та перевернутого навчання. За допомогою сучасного обладнання студій можна організовувати вебінари, онлайн-конференції та надалі використовувати їх записи.

Також для ефективної роботи викладачів і студентів застосовувалися й інші сервіси та платформи: Coursera; сервіси Google Suite, зокрема Hangouts Meet для організації відеозанять (лекцій, практичних, семінарських), Classroom (для пришвидшення обміну файлами між викладачами та студентами); Webex Meet та Skype. Окрім корпоративної електронної пошти, для оперативної комунікації грінченківці користувалися популярними месенджерами.

Варто зазначити, що усі практичні заняття відбувалися за графіком та проводилися за допомогою відеозв’язку. Викладачі організовували онлайн-тренування, записували наочні інструкції для виконання необхідних завдань, а студенти у відповідь надсилали детальні та креативні відеозвіти. Також, залежно від дисципліни чи освітньої програми, практичні заняття відбувалися у режимі колективних чи індивідуальних онлайн-зустрічей. Все це допомагало швидко надавати зворотній зв’язок та об’єктивно оцінювати результати кожного студента. Використання сучасних інформаційних технологій дозволяло забезпечити продуктивну двосторонню роботу між усіма учасниками освітнього процесу зі збереженням високої якості його реалізації.

Разом з тим, грінченківці із задоволенням проявляли ініціативу та організовували додаткові активності поза навчанням, як от спілкування у месенджерах за допомогою коротких відео англійською мовою, прямі ефіри у соцмережах із щоденною ранковою зарядкою тощо.

Під час карантину працівники навчальних частин щоденно здійснювали моніторинг виконання розкладу, участь студентів і працівників у роботі на дистанційних та онлайн-платформах.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *