14 60548
МОН сподівається на допомогу батьків у реалізації дистанційного навчання 15 Липня, 2020 Педагогічна Преса

Щойно на засіданні освітнього комітету розглядали питання початку нового навчального року. Говорили головний санітарний лікар і т.в.о. міністра освіти.


Пан Ляшко розповів, що уряд планує продовжувати гнучкий карантин, і рішення про роботу закладів освіти на рівні районів та міст прийматиметься залежно від рівня захворюваності. Закриватимуть заклади освіти лише у місцях з найгіршим “червоним” статусом. Складно передбачити, скільки таких територій буде на 1 вересня, але є надія, що у переважній більшості країни вихованці, учні та студенти розпочнуть навчання не вдома.

 

Пан Шкарлет розповідав про підготовку МОН до навчального року.
МОН надішле закладам освіти рекомендації щодо організації навчання в умовах пандемії після того, як отримає їх від санітарної служби – орієнтовно після наступного тижня.

Розглядається три сценарії навчання залежно від епідеміологічної ситуації, найбільш імовірний з них – це змішане навчання, коли діти вчитимуться частково у закладах, а частково – дистанційно. Зокрема, йшлося про формат, у якому частина учнів відвідує урок у класі, а решта – спостерігає за ним онлайн. Наступного дня учні міняються.

Також можливе навчання у різні зміни, асинхронні перерви, скасування масових заходів тощо.

І тут виникають питання. Перше – про технічну спроможність шкіл реалізувати змішане навчання – камери, програмне обладнання, швидкість інтернету. Тут пан Шкарлет сподівається на батьків, які допоможуть школам (що робити батькам, які не мають коштів або читали закон “Про повну загальну середню освіту”, який гарантує якісну освіту за бюджетні кошти, а не за кошти батьків, – неясно).

Друге – про навантаження на педагогів. Пан Шкарлет сказав, що додаткових видатків ця система не потребуватиме.

Я спитала, чому уряд знаходить гроші на доплату поліцейським, а не знаходить вчителям. У відповідь на це пан Шкарлет порекомендував мені звернутись до Мінфіна. Ні, я-то звернуся, але хто тут очолює Міністерство освіти і науки?

Третє питання: коли вчителі (які зараз у відпустках) мають опанувати нові методи роботи? Адже якщо буде реалізовуватись пропонована модель, то вчителям треба буде навчитись працювати, коли водночас частина учнів перебуває в класі, а частина – онлайн.

Загалом складається враження, що позиція т.в.о. міністра – школи самі все вирішать. Він дуже часто згадував про автономію закладів освіти і казав, що є хороші практики змішаного навчання (наприклад, у Новопечерській школі).

От тільки ми побачили протягом березня-травня, наскільки різну спроможність показали заклади освіти, наскільки нерівною є ситуація по країні і навіть в межах одного закладу. І в таки умовах перекладати відповідальність на заклади освіти – це розписатися у власній профнепридатності. Дитсадкам, школам, профтехам та університетам потрібна підтримка і допомога: фінансова, методична і організаційна. Інакше освітня нерівність, яка і так є величезною проблемою, набуде катастрофічних масштабів.

Інна Совсун

Як школи готуються до початку навчання

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Коментарi

  1. Вы пошутили? Нам как теперь уйти с основной работы, эти 2 месяца карантина, и школа, это ад был и не нужно напоминать что за получение образования ответственный родитель, не нужно делать такие условия. И потом, дети должны быть социальны, должны общаться,быть в коллективе. Я согласна что вирус есть, и есть проблема, посмотрите в каких маршрутках мы ездим, какие выбросы заводов бывают дышать нечем, какие продукты продаются на полках магазинов, половина просто не пригодны с концерагенами……

    И список можно продолжить.

  2. Со стороны кажется, что депутатка – член профильного камитета ведёт себя как хейтер, вместо оказания помощи.

  3. Мені видається, що основним завданням у цій ситуації є злагоджена робота усіх гілок влади. Пані Совсун подає все, ніби вона заїжджий ревізор з іншої держави. Нагадаю, пані Інні, що бюджет і зміни до бюджету приймає ВР, а не в.о. міністра. Особисті образи прибережіть для кращих часів. Бо кому як не вам знати, як і коли школи повинні були бути готовими до таких викликів. Пам’ятаємо ваші декларації про електронне (безпаперове)ліцензування, акредитації … Де воно? Тепер ви, ніби стороння особа зі сарказмом коментуєте очільника МОН. Під вашим керівництвом не брали “благодійних”? Чи дуже перейшли на онлайн формат навчання? Але це таке. Про державу. А хто про неї думав, правда, пані Інно? Хоча, з іншого боку, думати на рівні бакалавра – не завжди мудро і системно …

  4. Зрозуміло батьки допоможуть, ось тільки не школі а своїм дітям. Ми і так завжди школі допомагали – хто чим, хто грошима, хто особистою участю в ремонтах і в житті класса.Надоело вже тягнути цей дірявий віз. Наші діти – наші проблеми і освіта теж наші проблеми і здоров’я, це вже давно стало ясно. Тому розповіді про швидкість інтернету і його можливості, мені не цікаві. Шкода, що майбутнє держави – наші діти, кинуті державою напризволяще, ось і все!

  5. Доброго дня! Я викладач і мені дуже цікаво як одночасно можливо працювати у школі та дістаніійне. А хто буде враховувати що вчителі теж батьки,як одночасно можливо працювати в новому форматі якщо в родині е діти дошкільного віку та шкільного? Коли в Україні будут враховувати усі аспекти ,а не тільки з одного боку?

  6. Если честно идеи очень интересные, но одно но Украина не готова к таким переменам и в техническом плане и в моральном. В сельских школах где по 1 – 15 учеников можно спокойно учится в школе. В городах же намного проче и покрытие интернета лучше. Поставить камеру в каждом классе подвести к интернету и онлайн готово. Я думаю можно выделить деньги, тем более время есть, если конечно сопли не жевать и воровать!!!!

    1. В сільські школи діти добираються з навколишніх сіл і також є переповнені класи.

  7. Учителям доплату надо, а родителям не надо?! У нас,что каждая семья может обеспечить ребенка гаджетом, по которому можно онлайн заниматься! С кем дети должны дома сидеть? Маме будут платить зарплату? Не хочется ссылаться на соседей, но у них за время карантина платили семьям с детьми всем, а не только предпринимателям, которые подали документы. У нас не простая школа, и то неосилили онлайн обучение.
    Полный бред!!!

  8. А що робити батькам??МОН надіється, що батьки допоможуть, чому народ допомагає державі, а держава з людей знущається??
    Коли це вже закінчтться!!!?

  9. Щоб сидiли дiти вдома ,потрiбно оплачувати зарплату хоча би одному iз батькiв.Ця влада ради грошей МВФ органiзувала просто терор над громадянами Украiни …Роботи в Украiнi з нормальною зарплатою не мае,бiзнес не можна розвивати в такiй краiнi,послуги потрiбно оплачувати вчасно i крiм того навiть виiхати людям на роботу закордон не дають через те,що думают якби вирвати той МВФ,який люди не бачуть.Економiку не думали покращувати,не думали вiдкривати новi робочi мiсця???Гнати треба таку владу!!!Це ганьба на весь свiт!!!

  10. Мені тринадцятий минало,
    Я пас ягняток за селом,
    Онлайн навчання МОН організувало,
    Не далі ніж у себе за віком…
    Ну якось так ?

  11. Скажіть будь-ласка, що робити батькам, які працюють? Звільнятися з роботи? В мене діти 3 клас і 1 клас вони зможуть самостійно навчатися? Можливо вже настав час всім проснутися і подумати що ми робимо і куди йдемо!!! Кому вигідно щоб наші діти залишилися безграмотними?

  12. Як?А гранти, які так уміло викачує академія педнаук на висмоктані з пальця теми? В нас десятками років уміють одержати кошти під дурню, а коли прийшов час, коли навчальним закладам насправді потрібні гроші, ніхто не знає , де взяти? То може пані Ничкало тряхне старовиною і знову підкаже цікаві темочки, під які старина Сорос не пошкодує нашкребти якийсь мільйончик?