0 556
Дистанційна весна і прийдешня осінь. Роздуми 17 Липня, 2020 Педагогічна Преса

До діалогів тих, хто пережив дистанційну весну і обмірковує нашу освітню осінь.

Дистанційний формат навчання з березня по травень – не останній виклик. Кажуть, що «ми впоралися»…Вчора була озвучена офіційна новина, що 1 вересня – 1 – 5 класи – вчитимуться, “майже як раніше”, у школі. 6 – 11 класи – вчаться за змішаною системою.

Роздум 1.

Розклад.

Головним завданням змішаного розкладу, є створення безпечних умов для соціальної дистанції учнів. Ми максимально переводимо ці класи у великі приміщення, де можливе дотримання дистанції. Таких додаткових приміщень, коворкінгів, у нашій школі – три. Їх площа – більше 70 м кв, але і середня кількість дітей у класах – 25, то ж – ОК!
Ми будемо дуже опікуватися погодою, адже частину занять ми плануємо проводити на вулиці. Оpen-classroom, flipped classroom- ОК!

50% всього навчального матеріалу ми можемо спланувати у 10 – 11 класах за методикою «перевернутого класу», 30% – у 6 – 7 класах, 20% – у 5 класі. 60% всіх занять для 6 – 11 класів ми маємо поставити «парами». Крім того, ми “дати життя” загадковій ІОС та враховати, як перший крок, успіхи дітей у позашкільному навчанні! “Вlended learning” + ІОС – ОК!

Частина уроків все одно потребуватиме застосування дистанційних методик, он-лайн спілкування, справної роботи всього “електронного заліза” та софту.

Головне, що маємо зробити вже зараз: ретельно спланувати час, рахувати та моделювати, передбачати та радитись. Тому ми започатковуємо зустрічі з батьками «Школа консультує батьків, родини – консультують школу». Розклад подій буде розміщено на сторінці школи у ФБ.

Що нами вже зроблено:
1. Всі класи школи, з 1 до 11, мають окремі, оновлені та обладнані, приміщення для навчання.
2. Швидкісний Інтернет та мультимедійні комплекси – майже так, як треба!
3. Ми випробували новий графік канікул. На думку 89% всіх членів нашої спільноти, режим навчання/відпочинку « 5+1» – є доцільним. Продовжимо!
4. Ми вже спробували інший режим дня учнів, тому різний час приходу до школи та завершення занять, для нас не є великою проблемою.
5. Лави для навчання на вулиці замовлені. 4 додаткових майданчики – підготовлені.
6. Спеціальне планування вчителями навчальних програм відбувається.
7. Підготовлено для розгляду Освітню програму школи на 2020 – 2021 рік.
8. Розроблено семінари для вчителів та учнів ДО початку навчального року.
9. Ми готуємось до запровадження єдиної електронної системи навчання школи.
10. Найкращі здобутки карантинної весни ми візьмемо у цей навчальний рік. Помилки врахуємо.

Що потрібно зробити, щоб робота була ефективною?
1. Ми маємо знати терміни та умови продовження адаптивного карантину.
2. Нам потрібно знати, як проводиться тарифікація вчителів цього року? Чи зміниться Інструкція №102? Про які зміни в оплаті праці вчителів йдеться у ЗМІ?
Якщо виконувати Регламент та «План №3», не змінюючи підходи в розподілі годин вчителів, у нашій школі потрібно збільшити фонд оплати праці вчителів на 30 – 56%.
3. Якщо зміни нормативних актів не передбачається, нам конче потрібно здійснити перерозподіл годин навчального плану середньої школи з метою ефективного використання дефіцитного фінансового та людського ресурсу.


Якщо включити раціо, та «відпустити» ситуацію із “замінами”, категоріями, режимами та класними журналами, нам потрібно буде тільки 15% додаткового фінансування. Чому? Я відповім окремо, якщо цікаво…


Якщо ж нічого не змінювати, колективи закладів освіти мають взяти участь у найбільшій в історії акції: “Волонтер на робочому місці”. Як довго це буде тривати? Думаю, цього не буде взагалі!
Так, ми не маємо «дистанційно» вишивати хрестиком та стрибати, малювати та співати двічі на тиждень … Ми маємо організувати навчання на користь учню, а це, на жаль, поза Інструкцією…
4. Нам дуже потрібно знати, «що там із національною електронною освітньою платформою?» Моргніть, якщо знаєте…
5. Нам потрібно додаткове проведення дротової мережі у 5 приміщень.
6. Нам потрібно 30 – 15 стаціонарних комп’ютерів. Ціна питання – 70 – 250 тис.
7. …І ми обов’язково звернемось до людей із закликом поділитися електронним пристроєм із школяриком!

Другий роздум.

Прості процеси “міксової осені”.


Дистанційний формат навчання з березня по травень – не останній виклик. Кажуть, що «ми впоралися»…Вчора була озвучена офіційна новина, що 1 вересня – 1 – 5 класи – вчитимуться, ну майже як раніше, у школі. Для них ми вже маємо більш-менш зрозумілий проект. Це також варто окремо обговорити. Залишається відкритим питання кількості дітей у класах, розподіл на групи і оплата праці вчителів при цьому…

“Змішаний графік” функціонування та “змішаного розкладу”, як альтернативи двозмінному, для 6 – 11 класів.

Починаємо із входу до школи. Ми маємо 4 входи на 1 поверх будівлі. Однак, один з них може бути використано лише учнями 2 класів. Так і відбудеться. Три входи до школи ми відкриватимемо одночасно, однак позначимо наліпками і розведемо учнів у часі. Біля кожного входу зранку – відповідальний дорослий за графіком. Електронний журнал температурного скринінгу із наявною актуальною відміткою батьків (ну, то таке, ви розумієте…) На це нам потрібно 30 хвилин біля кожного входу.

У школі 200 учнів зосереджені в одному коридорі 1 поверху. Цей коридор веде також до їдальні школи. Тому великою проблемою є забезпечення всіх учнів школи харчуванням.


Тут може бути два варіанти: 1. Учні 6 – 11 класів не користуються їдальнею, натомість приносять із собою бокси із їжею. Школа, при цьому, забезпечує встановлення холодильників для її зберігання. Де ми візьмемо тимчасові холодильники? Ми спробуємо позичити у виробників пакетованих напоїв! 2. Ми зможемо також організувати «ланч» у 6 – 11 класах, якщо будемо мати замовлення у їдальні, зранку, від усіх учнів. Що це може бути? Звичайний сік та свіжа випічка!


Було б доречно також організувати місця «чайної зустрічі» з диванчиками та пуфами, у вільних закутках школи. Тоді нам знадобиться 1 дорослий та два чергових «капітана чайної party». Перевагою вважаю вихід учнів із класних приміщень та невимушена атмосфера спілкування. Вже уявляю, як класно це може бути!


Для реалізації ми маємо:
1. Їдальню на 60 дітей.
2. Повне забезпечення санітарно–гігієнічними засобами та пристроями для всіх.
3. Підготовлений для входу дітей 4 – 7 класів «запасний вхід» із освітленням.
4. Безконтакні 8 термометрів.
5. Столи, столики, чайники та посуд для «легких ланчів».

Що потрібно зробити, щоб було безпечно та зручно?
1. Зробити ще один окремий вхід до їдальні для учнів.
Технічні можливості є. Ціна питання – 200 тис грн.
2. Додати до системи відео–спостереження ще 4 камери, адже «сліпі зони» тепер стануть зонами входу-виходу дітей. Ціна питання – 10 тис грн.
Тепер здається, цей пункт простим…

 

Світлана Олексюк
Директор школи №5 Печерського району м. Київ

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *