Школи повинні бути відкриті як можна швидше, як тільки вдасться взяти під контроль поширення інфекції. Про це заявив Генеральний секретар ООН Антоніу Гутерріш в своєму відеозверненні, присвяченому питанням освіти в період пандемії. Глава ООН виклав план з чотирьох пунктів, основною метою якого є запобігання катастрофічних наслідків пандемії в сфері освіти.

Генсек ООН нагадав про те, що світ зіткнувся з кризою навчання ще до пандемії: більше 250 мільйонів дітей шкільного віку в різних країнах не мали можливості відвідувати школу; лише чверть учнів середніх шкіл в країнах, що розвиваються закінчували навчання з необхідними базовими навичками.
«Тепер ми стикаємося з катастрофою набагато більшого масштабу, здатної звести нанівець десятиліття прогресу і посилити вкорінену в світі нерівність», – заявив Антоніу Гутерріш.

Пандемія COVID-19, за словами Генсека ООН, привела до найбільшого в сучасній історії провалу в системі освіти по всьому світу. Станом на середину липня школи були закриті в більш ніж 160 країнах, що торкнулося близько мільярда учнів. Принаймні 40 мільйонів дітей у всьому світі не мали можливості вчитися в критично важливий дошкільний рік. Батьки, особливо жінки, були змушені взяти на себе важкий тягар догляду за дітьми та навчання їх на дому.

Під час пандемії уроки проводять по радіо, телебаченню і з використанням інтернет-ресурсів. На фото: діти в Північній Македонії.
Фото ЮНІСЕФ/Дж.Клінчаров Під час пандемії уроки проводять по радіо, телебаченню і з використанням інтернет-ресурсів. На фото: діти в Північній Македонії.

«Не дивлячись на проведення уроків по радіо, телебаченню і в інтернеті, а також на всі зусилля вчителів і батьків, багато учнів і раніше залишаються поза досяжністю, – підкреслив Антоніу Гутерріш. – Учні з обмеженими можливостями, представники меншин і малозабезпечених громад, біженці, а також жителі віддалених районів піддаються найбільшому ризику безнадійно відстати в навчанні ».

Для того щоб спробувати виправити цю плачевну ситуацію, Організація Об’єднаних Націй разом з міжнародними партнерами запускає кампанію під назвою «Врятуйте наше майбутнє», що складається з чотирьох етапів.

По-перше, за словами глави ООН, міжнародному співтовариству необхідно домогтися якнайшвидшого відкриття шкіл. При цьому потрібно оцінити ризики для здоров’я, щоб вони не переважували переваги від відновлення освіти, зазначив Антоніу Гутерріш.

По-друге, як вважає Генсек ООН, слід приділяти пріоритетну увагу сфері освіти при розподілі фінансових потоків. До кризи країни з низьким і середнім рівнем доходу вже мали дефіцит фінансування освіти в розмірі 1,5 трильйона доларів в рік. Зараз цей розрив значно зріс. Бюджети освітніх програм повинні бути захищені від скорочень і, по можливості, збільшені, переконаний Антоніу Гутерріш.

По-третє, на думку глави ООН, слід структурувати освітні ініціативи таким чином, щоб охопити тих, хто піддається найбільшому ризику відставання: дітей і підлітків, що живуть в зонах надзвичайних ситуацій та криз, представників різного роду меншин, а також вимушених переселенців і інвалідів.

«По-четверте, – сказав Генеральний секретар ООН, – потрібно розуміти, що майбутнє освіти створюється вже зараз. У нинішнього покоління є можливість переосмислити педагогічні методи і принципи. Ми можемо зробити крок в напрямку перспективних систем, що забезпечують якісну освіту для всіх – як плацдарм для досягнення глобальних цілей в галузі сталого розвитку ».

«Ми живемо в поворотний для майбутнього дітей і молоді всього світу момент, – підкреслив Антоніу Гутерріш. – Рішення, які окремі країни і міжнародні організації приймають зараз, будуть мати довгострокові наслідки для доль сотень мільйонів молодих людей і перспектив розвитку світу на десятиліття вперед ».

UN

 

 

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу

Один коментар до “Генсек ООН запропонував план порятунку глобальної освіти в умовах пандемії”

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *