Наказ МОН №1186 від 24.09.202 року
Про проведення конкурсного відбору посібників для здобувачів повної загальної середньої освіти та педагогічних працівників у 2020 році
Відповідно до пункту 8 Положення про Міністерство освіти і науки України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 630 (із змінами), абзацу першого пункту 1 Порядку забезпечення підручниками та посібниками здобувачів повної загальної середньої освіти і педагогічних працівників, затвердженого постановою Кабінету України від 23 січня 2019 року № 41, керуючись Порядком проведення конкурсного відбору підручників та посібників для осіб з особливими потребами, здобувачів професійної (професійно-технічної) освіти і посібників для здобувачів повної загальної середньої освіти та педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 17 липня 2019 року № 1004, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 08 серпня 2019 року за № 884/33855 (далі – Порядок), ураховуючи лист Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» від 30 липня 2020 року № 22.1/10-1527, з метою забезпечення посібниками здобувачів повної середньої освіти та педагогічних працівників,
НАКАЗУЮ:
- Оголосити конкурсний відбір посібників для здобувачів повної загальної середньої освіти та педагогічних працівників у 2020 році (далі – Конкурс) з дотриманням законодавства України в частині запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої короновірусом SARS-CoV-2.
- Затвердити Перелік посібників, у виданні яких за кошти державного бюджету є потреба, що додається.
- Залучити до проведення Конкурсу Державну наукову «Інститут модернізації змісту освіти» (контактний телефон та номер телефонної «гарячої лінії» (44) 248-21-61 , електронна адреса – zso@imzo .gov .ua).
- Установити, що:
- Конкурс проводиться не більше 40 календарних днів з дня оприлюднення цього наказу на вебсайті Міністерства освіти і науки України;
- комплекти конкурсних матеріалів подаються до Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» (вул. Митрополита Василя Липківського, 36, м. Київ, 03035) з 15 жовтня до 16 жовтня 2020 року до 16:00;
- посібники виконуються українською мовою або українською іноземними мовами/мовами національних меншин.
- Державній науковій установі «Інститут модернізації змісту освіти» (Баженков Є.):
- до 01 жовтня 2020 року оприлюднити на власному вебсайті зразки оформлення комплектів конкурсних матеріалів;
- до 05 жовтня 2020 року подати до Міністерства освіти і науки пропозиції щодо складу Конкурсних комісій з урахуванням передбачених пунктом 11 розділу І Порядку;
- до 09 жовтня 2020 року сформувати склад комісії з прийому комплектів конкурсних матеріалів (далі – Комісія ПККМ);
- до 16 жовтня 2020 року розробити та оприлюднити на власному вебсайті інструктивно-методичні матеріали щодо здійснення Конкурсними комісіями відбору посібників, які мають містити критерії, за якими члени Конкурсних комісій здійснюють оцінювання посібників.
- до 27 жовтня 2020 року підготувати матеріали щодо результатів для розгляду їх на колегії Міністерства освіти і науки України;
- забезпечити прийом, реєстрацію та перевірку комплектів конкурсних матеріалів Комісією ПККМ;
- забезпечити належні умови роботи Комісії ПККМ та Конкурсні» комісій;
- розробити інструктивно-методичні матеріали та рекомендації, проведенням Конкурсу;
- оприлюднити на власному вебсайті накази МОН, інформацію про кількість посібників, поданих на Конкурс, протоколів комісій, інструктивно-методичних матеріалів та інших документів щодо проведення Конкурсу;
- забезпечити дотримання інших вимог, передбачених Порядком.
- Конкурсним комісіям з 19 до 26 жовтня 2020 року:
- здійснити розгляд та оцінювання посібників;
- сформувати пропозиції щодо переліку посібників, рекомендованих до видання за кошти державного бюджету.
- Директорату шкільної освіти (Осмоловський А.), директорату дошкільної, позашкільної та інклюзивної освіти (Сальков В.) забезпечити організаційне супроводження Конкурсу.
- Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Мандзій Л.
Т.в.о. Міністра С. Шкарлет
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
освіти і науки України
від 24.09.2020 року №1186
ПЕРЕЛІК
посібників, у виданні яких за кошти державного бюджету є потреба
І. Навчально-методичні посібники для педагогічних працівників
- Навчально-методичний посібник «Нова українська школа: освітній простір учня початкової школи».
- Навчально-методичний посібник «Нова українська школа: особливості організації освітнього процесу учнів початкової школи в інклюзивних класах».
- Навчально-методичний посібник «Нова українська школа: формування ціннісних орієнтацій в учнів початкової школи».
- Навчально-методичний посібник «Нова українська школа: розвиток критичного мислення в учнів початкової школи».
- Навчально-методичний посібник «Нова українська школа: теорія і практика формування емоційного інтелекту в учнів початкової школи».
- Навчально-методичний посібник «Нова українська школа: дидактичні основи формування медіаграмотності в учнів початкової школи».
- Навчально-методичний посібник «Нова українська школа: використання інформаційно-комунікаційних технологій у 3-4 класах закладів загальної середньої освіти».
- Навчально-методичний посібник «Нова українська школа: організація взаємодії з батьками учнів початкової школи».
- Навчально-методичний посібник «Нова українська школа: теорія і практика формувального оцінювання у 3-4 класах закладів загальної середньої освіти».
- Навчально-методичний посібник «Нова українська школа: розвиток читацької компетентності в учнів початкової школи в системі інтегрованого навчання».
- Навчально-методичний посібник «Нова українська школа: методика навчання інтегрованого курсу «Українська мова» у 3-4 класах закладів загальної середньої освіти на засадах компетентнісного підходу».
- Навчально-методичний посібник «Нова українська школа: методика навчання англійської мови у 1-2 класах закладів загальної середньої освіти на засадах компетентнісного підходу».
- Навчально-методичний посібник «Нова українська школа: методика навчання англійської мови у 3-4 класах закладів загальної середньої освіти на засадах компетентнісного підходу».
- Навчально-методичний посібник «Нова українська школа: методика навчання німецької мови у 1-2 класах закладів загальної середньої освіти на засадах компетентнісного підходу».
- Навчально-методичний посібник «Нова українська школа: методика навчання німецької мови у 3-4 класах закладів загальної середньої освіти на засадах компетентнісного підходу».
- Навчально-методичний посібник «Нова українська школа: методика навчання французької мови у 1-2 класах закладів загальної середньої освіти на засадах компетентнісного підходу».
- Навчально-методичний посібник «Нова українська школа: методика навчання французької мови у 3-4 класах закладів загальної середньої освіти на засадах компетентнісного підходу».
- Навчально-методичний посібник «Нова українська школа: методика навчання інтегрованого курсу «Я досліджую світ» у 3-4 класах закладів загальної середньої освіти на засадах компетентнісного підходу».
- Навчально-методичний посібник «Нова українська школа: методика навчання математики у 3—4 класах закладів загальної середньої освіти на засадах інтегративного і компетентнісного підходів».
- Навчально-методичний посібник «Нова українська школа: методика навчання інтегрованого курсу «Мистецтво» у 3-4 класах на засадах компетентнісного підходу».
- Навчально-методичний посібник «Нова українська школа: методика навчання угорської мови в 1-4 класах закладів загальної середньої освіти на засадах компетентнісного підходу».
- Навчально-методичний посібник «Нова українська школа: методика навчання румунської мови в 1-4 класах закладів загальної середньої освіти на засадах компетентнісного підходу».
- Навчально-методичний посібник «Нова українська школа: методика навчання української мови в 1—4 класах з навчанням угорською мовою закладів загальної середньої освіти на засадах компетентнісного підходу».
- Навчально-методичний посібник «Нова українська школа: методика навчання української мови в 1-4 класах з навчанням румунською мовою закладів загальної середньої освіти на засадах компетентнісного підходу».
ІI. Навчально-методичні посібники для педагогічних працівників, які працюють з учнями з особливими освітніми потребами
- Навчально-методичний посібник «Учні початкових класів із особливими освітніми потребами: навчання та супровід».
- Навчально-методичний посібник «Учні початкових класів із порушеннями зору: навчання та розвиток».
- Навчально-методичний посібник «Учні початкових класів із порушеннями слуху: навчання та розвиток».
- Навчально-методичний посібник «Учні початкових класів із порушеннями інтелектуального розвитку: навчання та розвиток».
- Навчально-методичний посібник «Учні початкових класів із порушеннями мовлення: навчання та розвиток».
- Навчально-методичний посібник «Учні початкових класів із розладами аутистичного спектру: навчання та розвиток».
ІII. Посібники серії «Шкільна бібліотека»
- «Україна дивує!» посібник серії «Шкільна бібліотека» для 5-9 класів закладів загальної середньої освіти.
- «Правильне мовлення» посібник серії «Шкільна бібліотека» для 5-9 класів закладів загальної середньої освіти.
- «Український правопис – це доступно!» посібник серії «Шкільна бібліотека» для 5-9 класів закладів загальної середньої освіти.
- «Сучасна література рідного краю» посібник серії «Шкільна бібліотека» для 5-7 класів закладів загальної середньої освіти.
- «Антологія. Козацтво й лицарство в шкільному курсі літератури» посібник серії «Шкільна бібліотека» для 7 класу закладів загальної середньої освіти.
- «Антологія. Фантастика й реальність у шкільному курсі літератури» посібник серії «Шкільна бібліотека» для 7 класу закладів загальної середньої освіти.
- «Антологія. Пригоди й подорожі в шкільному курсі літератури» посібник серії «Шкільна бібліотека» для 7 класу закладів загальної середньої освіти.
- «Сучасна художня література» посібник серії «Шкільна бібліотека» для 7 класу закладів загальної середньої освіти.
- «Перший український король» посібник серії «Шкільна бібліотека» для 7 класу закладів загальної середньої освіти.
- «Правління князів: походи й реформи» посібник серії «Шкільна бібліотека» для 7 класу закладів загальної середньої освіти.
- «Величні собори України епохи Середньовіччя» посібник серії «Шкільна бібліотека» для 7 класу закладів загальної середньої освіти.
- «Мистецтво в нашому житті: діалог традицій і новаторства» посібник серії «Шкільна бібліотека» для 7 класу закладів загальної середньої освіти.
- «Тварини лікують» посібник серії «Шкільна бібліотека» для 7 класу закладів загальної середньої освіти.
- «Математика навколо нас» посібник серії «Шкільна бібліотека» для 5-9 класів закладів загальної середньої освіти.
- «Математика в мистецтві» посібник серії «Шкільна бібліотека» для 5-9 класів закладів загальної середньої освіти.
- «Хімічні реакції навколо нас» посібник серії «Шкільна бібліотека» для 7 класу закладів загальної середньої освіти.
- Фізичні явища навколо нас» посібник серії «Шкільна бібліотека» для 7 класу закладів загальної середньої освіти.
- «Світ материків і океанів. У пошуках географічних відповідей» посібник серії «Шкільна бібліотека» для 7 класу закладів загальної середньої освіти.
- «Економіка і я» посібник серії «Шкільна бібліотека» для 7 класу закладів загальної середньої освіти.
- «Основи споживчих знань. Обираємо культуру здорового споживання» посібник серії «Шкільна бібліотека» для 7 класу закладів загальної середньої освіти.
Генеральний директор директорату шкільної освіти
Андрій ОСМОЛОВСЬКИЙ
Т.в.о. генерального директора директорату дошкільної, позашкільної та інклюзивної освіти
Віктор САЛЬКОВ