Інна Совсун, голова підкомітету ВР з питань освіти впродовж життя та позашкільної освіти, на своїй сторінці у Facebook розкритикувала діяльність уряду, який мав би подбати про безпечну освіту під час пандемії.

 

Але що зробив уряд? Скільки грошей виділив уряд з ковідного фонду для шкіл? Ніскільки! А скільки грошей для університетів? Стільки ж — тобто нуль! Скільки для садочків? Також нуль. Скільки грошей виділили для дистанційного навчання? Знову ж таки — нуль!

Жодної копійки не виділили на безпечне навчання у школах та університетах. І тепер усі викладачі та студенти мають заплатити важку ціну за таке недолуге управління уряду, ризикуючи своїм здоров’ям та якістю освіти.
Чи допоміг уряд студентам з тестуванням на COVID-19? Ні, не допоміг. Чи зробив тестування доступним? Відповідь — також ні.

Протягом семи місяців уряд не зміг підготувати українські університети до навчання. Спершу — усіх повністю перевели на дистанційне навчання, потім так само різко — перевели на повноцінне офлайн-навчання. Натомість, у світі зараз практикують змішане навчання з меншими групами та розкладом, який мінімізує контакти студентів та викладачів (коли групи вчаться по черзі; частина занять проходить онлайн, а офлайн – лише ті, які не можливо якісно організувати дистанційно, як от лабораторні роботи). Чому так само не зробили в Україні? Тому що немає адекватного управління процесом на національному рівні.

💬 Чи є якісь рекомендації для роботи університету? Є, і ними користується весь світ, крім нас.

Що потрібно було зробити, зауважує Інна Совсун  :

– Створити чіткі рекомендації для університетів та шкіл щодо правил безпеки під час пандемії COVID-19. Зокрема — детальний план дій, якщо ознаки хвороби з’являться у студентів чи викладачів.

– Виділити гроші для того, щоб створити безпечні умови для навчання та роботи, зокрема — облаштувати пункти тестування на COVID-19 в університетах. Вони є у більшості університетів у розвинених країнах. А в Гарварді, студенти та викладачі самі собі можуть робити тести!

– Постійно моніторити ситуацію в кожному закладі. Тоді можна було не закривати всі університети одразу, а лише ті, де є спалах COVID-19.

– Виділити гроші на дистанційне або змішане навчання — на онлайн-платформи, віртуальні лабораторії, технічне забезпечення для викладачів та на доступ до онлайн-навчання для малозабезпечених студентів (гранти на комп’ютери для тих, у кого немає змоги купити їх самостійно).

– Запустити інформаційну кампанію — з чітким поясненням правил поведінки, телефоном для консультацій та адресою медичного центру.

 

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *