Кожна людина у своєму житті проходить певні етапи до власної мети. Все це починається з дитинства. Найбільш певним, що формує особистість є шкільні та студентські роки. Чи ефективною є освіта сьогодні?

Перше з чим стикаються першокласники — це оцінювання виконаної ними роботи, чи це буде позитивний чи негативний бал. З цього і починається рівень самооцінки. Хтось сміливіше почувається серед друзів, хтось шукає комплекси і замикається. Головним завданням вчителя є почути кожного та дати можливість дитині відкритися. Дуже часто в класах появляються лідери, яким і легше потім реалізувати себе в житті, адже вони почувають себе на висоті. Ними можуть бути з першого погляду досить непомітні люди. Система оцінювання виступає мотивацією для учнів, адже за виконане завдання, вивчений вірш можна отримати хорошу оцінку, яка вплине на річний табель, згодом здачу ЗНО, вступ у ЗВО. Цей ланцюг, що має початок з оцінки тягне за собою інші важливі речі, що матимуть відображення в майбутньому. Часто говорять, що важливо не те, яку тобі оцінку поставлять в школі, а яку оцінку тобі поставить життя. В цьому є велика істина, адже інколи оцінки не вирішують все, сьогодні ти можеш отримати негативну оцінку, проте зробити добре діло для ближнього, відповідно це компенсується. Отже, можемо стверджувати, що система оцінювання закладена з шкільних років в певній мірі впливає на формування особистості.

Шкільна програма складена так, що учень має можливість поглинути знання у різних сферах. Кожен день у школі — це новий етап, проте інколи графік занять складений так, що школяр не хоче відвідувати уроки через те, що вони його не цікавлять або не задовольняє методика викладання. Відповідно цього формуються вподобання до конкретних галузь знань. Часто чуємо, шо учні ще не хочуть відвідувати заняття через вчителя.

З чого формується така думка? Це може залежати від специфіки викладання, хтось базується лише на теорії, хтось застосовує ігрову, колективну методику, що заохочує до вивчення даної науки.

За кордоном застосовують практику вибору предметів, чи правильно це?

Тут можна розглянути це з обох боків. З одного боку це добре, адже учень старших класів, який визначився з професією може зосередитися на конкретних потрібний предметах. З іншого боку це унеможливлює здобуття додаткових знань для загального розвитку. У школі тема правильного складання, формування та заповнення документів в обмежених рамках присутня у плануванні предмету українська мова. Відповідно випускники шкіл стикаються з проблемою написання резюме, заяви тощо. Тому документознавство є досить важливою дисципліною, яку необхідно запровадити у шкільній програмі хоча б на факультативному рівні.

Вміння правильно заповнити документ досить важливо, адже це показує рівень обізнаності. Тому у школі слід звернути на це увагу. Знання мовних конструкцій ще не формує сам документ, потрібно ще знати правильність розміщення всіх реквізитів, форматування тексту у електронному вигляді тощо. Документи зустрічаються на кожному кроці, тому дана дисципліна є досить важливою. Перевагою впровадження цього уроку у школі буде й те, що учні будуть знати про  спеціальність документознавство і зможуть пов’язати своє життя з цією професією. Зрештою ці знання їм стануть в пригоді і у повсякденному житті. Отже, правильним чином викладений урок, впливає на подальшу долю учня, адже може стати поштовхом до обрання потрібної професії.

У зв’язку з останніми подіями навчання в більшій мірі має віртуальний характер. Учні та студенти відвідують заняття онлайн. Чи ефективно це?

Дистанційне навчання має як позитивні так і негативні наслідки. З першого погляду віртуальне навчання забезпечує тісний зв’язок учня і вчителя, студента і викладача, адже всі питання вирішуються індивідуально. З іншого погляду студенти та учні не практикують колективну роботу, що унеможливлює краще засвоєння вивченого матеріалу, не перебувають в оточенні однолітків та однодумців. Все це призводить до самоізоляції від суспільства. Навчання в певній мірі стає неефективним, проте тут все залежить від самої людини. Також варто врахувати, що для дистанційного навчання потрібен якісний високошвидкісний інтернет, який в потрібний момент не підведе. Також при віртуальному навчанні втрачається бажання самоорганізації, вже не потрібно швидко вставати, вдівати пропрасовану сорочку, достатньо лише всістися біля екрана комп’ютера. Дистанційне навчання в певній мірі має і позитивні наслідки, як вивчення і практикування нової методики, досвід у розширених функціях різноманітних програм. Таким чином, якщо потрібно запровадити дистанційне навчання, то його потрібно організувати так, щоб не втрачалася особистість у гармонії з суспільством.

У процесі навчання в старших класах учні починають задумуватися над обранням професії. Для цього потрібно скласти добре ЗНО, а для цього потрібен багаж знань. Спостерігається тенденція, що не учень обирає спеціальність, а бали ЗНО вирішують його подальшу долю. Часто через недостатню кількість балів випускники обирають зовсім паралельну професію з якою згодом не можуть реалізувати себе в житті. Також на це впливає фінансовий фактор, адже в більшості вступають там, де пройдуть на бюджетні місця. Вибрати правильну професію – це вже крок до успіху. Якщо людина обрала професію до душі, то і навчання буде вдаватися легко, а робота буде приносити задоволення. Тому для дитини важливим є зробити правильний вибір, адже від цього залежить майбутнє.

Наша Viber група
Завітайте до нашої групи у Вайбер
Викладання в університеті відрізняється від навчання у школі, проте простежується спільна мета — доступно та якісно подати інформацію. В університетській практиці заняття чітко поділені на лекційні та практичні, що дає можливість не лише засвоїти теорію, а й спробувати це на практиці. Кожен викладач по-різному організовує навчальний процес, хтось зосереджується лише на констатації фактів, хтось наводить життєві приклади реалізації. Відповідно сприймання такої інформації також залежить від кожного індивідуально, комусь потрібно ілюстративно подати матеріал, хтось краще сприймає на слух. Вивчаючи дисципліни у процесі навчання були використані різні методи викладання від начитки лекцій до ігрового та колективного формату. У профільних дисциплінах слід було зосередити більшу увагу на практиці. До прикладу, вивчаючи управлінські документи для кращого засвоєння, слід було зосередитись на переліку реквізитів, їх розташуванні.  Також хорошою ініціативою було б добре запрошувати профільних працівників установ, організацій нашої спеціалізації які могли б поділитися своїм практичним досвідом. Важливо підкреслити, що все залежить від самого студента, якщо йому цікава дана галузь, то він знайде шляхи її вдосконалення.

Навчання у школі  та ЗНО і навчання  в університеті дають поштовх для вдосконалення. Не важливо який фах, важливо як зможете реалізувати себе в житті.

Від Огірко Ігор

Професор Огірко І. В. зробив значний особистий внесок у науково-технічний та освітній розвиток Української держави, отримав вагомі наукові досягнення з інформаційних мультимедійних технологій стосовно української поліграфії.

Один коментар до “Навчання у школі та ЗНО дають поштовх для вдосконалення”
  1. Шановні здобувачі освіти ДНЗ Інгулецький професійний ліцей у зв язку із введенням в закладах освіти карантину та для повного виконання навчальних планів та програм, пропонуємо вивчення навчального матеріалу самостійно або за дистанційною формою. Після відновлення навчального процесу з кожного предмету будуть проведені заліки, контрольні роботи тощо !!! На сайті закладу створений розділ Дистанційне навчання з кожного предмету. У чарівному сяйві весни. Де за течією човник пливе, Як завжди ти найкращий з усіх, Інгулець, рідне місто моє.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *