З цього року державна підсумкова атестація з математики стає обов’язковою. І це перемога нічим не менша, ніж сьогоднішнє блокування пропагандистських телеканалів. Поясню чому.
Протягом останнього десятиліття рівень знань українських абітурієнтів з математики катастрофічно прямував на дно. Про це дуже добре знають вчителі в школах, викладачі у вишах. Я це добре бачив, працюючи членом експертної комісії з встановлення порогового балу “склав/не склав” зовнішнього незалежного оцінювання.
Без математичних знань у житті складно. При чому не тільки самій людині, але і її оточуючим, суспільству, державі. Математична компетентність є однією з найважливіших згідно Європейської довідкової рамки ключових компетентностей.
Попри примітивне сприйняття математики деякими людьми переважно гуманітарної спрямованості, математика присутня в нашому житті скрізь і всюди. Навіть у мистецтві, спорті, психології, педагогіці тощо. Я вже не кажу про сучасну медицину чи публічне врядування, їх без математичного апарату взагалі неможливо уявити. В кінцевому рахунку це впливає на якість суспільства та успіх держави.
Кожен наш день, хвилина чи мить – це реалізація одного з нескінченної кількості варіантів, вірогідність якого безперечно змінюється в залежності від появи/зникнення певних змінних. Це теж математика.
Знання математики, вміння на підсвідомому рівні користуватися математичним апаратом дозволяє бути заможнішим, здоровішим, краще планувати свій час, розподіляти ресурси. Логіка, якої бракує багатьом людям, теж “донька” математики.
Ще раз, математика – це не про знання формул/інтегралів/аксіом тощо. Це про спосіб мислення, про модель прийняття рішень.
Дуже радий, що нарешті це сталося. Велика заслуга в цьому всього колективу Українського центру оцінювання якості освіти. Впевнений, що тепер на важливість вивчення математики більшу увагу звертатимуть і керівники закладів освіти, і педагоги, і батьки, і самі випускники.
Автор: Микита Андрєєв, в. оголови Громадської ради при МОН.

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу