Для участі в конкурсі «Учитель року – 2022» з 11 до 31 жовтня буде відкрито реєстрацію педагогів за покликанням.

«26 років поспіль країна відзначає найкращих своїх педагогів, якими ми пишаємося та захоплюємося. Цього року конкурс “Учитель року” було трансформовано для того, щоб ще більше підвищити престижність педагогічних професій і надалі всебічно підтримувати наших вчителів. Переможцями і лауреатами цьогорічного конкурсу стали 12 найкращих вчителів країни, яких особисто вітав Президент України Володимир Зеленський», – зазначив Міністр освіти і науки Сергій Шкарлет.

Лауреати конкурсу, які посіли другі та треті місця, нагороджені Почесною грамотою Кабінету Міністрів України та Грамотою Верховної Ради України. Також переможна дванадцятка отримала премії за перше місце – 30 тисяч грн., друге місце – 24 тисячі грн., третє місце – 18 тисяч грн.

У вересні цього року рішенням Кабінету Міністрів України збільшено преміальний фонд конкурсу. Переможці отримуватимуть премію в розмірі 65 тис. грн, а лауреати, які посядуть 2 та 3 місця, – премії в розмірі 58,5 тис. грн та 52 тис. грн відповідно. Це вдвічі більше, ніж минулого року.

Конкурс «Учитель року – 2022» буде проводитися із дотриманням законодавства України в частині запобігання поширенню COVID-19 у номінаціях «Біологія», «Інформатика», «Мистецтво», «Основи правознавства» у два тури:

  • перший – грудень 2021 року – лютий 2022 року;
  • другий – березень – квітень 2022 року.

На учасників конкурсу очікують випробування, що дадуть можливість педагогам продемонструвати свою професійну компетентність, методичну майстерність, мобільність мислення, творчість та новаторство.


Лист МОН від 07.10.2021 № 1/9-532
«Про умови та порядок проведення всеукраїнського конкурсу “Учитель року – 2022”»

Шановні колеги!

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11 серпня 1995 р. № 638 «Про затвердження Положення про всеукраїнський конкурс “Учитель року”» (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 16 травня 2018 р. № 370) з урахуванням змін до Положення про всеукраїнський конкурс “Учитель року”, внесених постановою Кабінету Міністрів України 08 вересня 2021 р. № 941, всеукраїнський конкурс «Учитель року – 2022» (далі – конкурс) буде проведено у два тури’, перший – в областях та м. Києві; другий – на загальнодержавному рівні.

Згідно з наказом Міністерства освіти і науки України від 29.09.2021 № 1034 «Про проведення всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2022», рішення центрального організаційного комітету конкурсу (протокол № 01 від 30.09.2021) надсилаємо умови та порядок проведення конкурсу, інші допоміжні матеріали, що додаються.

Просимо довести інформацію до відома педагогічних працівників закладів загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти.

Наголошуємо, що участь педагогів у конкурсі є добровільною.

Привертаємо увагу на дотримання законодавства України в частині запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, під час проведення конкурсу; забезпечення прозорості й відкритості випробувань конкурсу, висвітлення перебігу конкурсу на вебсайтах органів управління освітою, науково-методичних та методичних установ.

Документи конкурсу та інформація про перебіг другого туру розмішуються на офіційній сторінці конкурсу (https://mon.gov.ua/ua/tag/uchitel- roku).

Додаток: на 22 арк.

З повагою Т. в. о. Міністра                                     Віра РОГОВА

Богдан Кудренко (044) 481 47 62
Тетяна Репчанська (044) 248 26 55


Додаток до листа
Міністерства освіти і науки України 
№ 1/9-532 від 07.10.2021

 

Умови та порядок проведення
всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2022»

І.    Загальні положення

  1. Всеукраїнський конкурс «Учитель року – 2022» (далі – конкурс) проводиться на виконання Указу Президента України від 29 червня 1995 року № 489 «Про всеукраїнський конкурс «Учитель року», відповідно до Положення про всеукраїнський конкурс «Учитель року», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 серпня 1995 р. №638 (із змінами), наказу Міністерства освіти і науки України від 29.09.2021 № 1034 «Про проведення всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2022» у номінаціях: «Біологія», «Інформатика», «Мистецтво», «Основи правознавства».
  2. Участь педагогічних працівників закладів загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти в конкурсі здійснюється на добровільних засадах незалежно від фаху.

Педагогічний стаж учасника конкурсу має бути не менше 3-х років на дату реєстрації на конкурс.

Основним місцем роботи учасників конкурсу має бути заклад загальної середньої або професійної (професійно-технічної) освіти.

У номінації «Мистецтво» беруть участь вчителі музичного мистецтва.

  1. Для участі в конкурсі педагогічним працівникам необхідно:

зареєструватися в період з 11 по 31 жовтня 2021 року на офіційній сторінці конкурсу в розділі «Реєстрація учасників 2022» https.7/mon.gov.ua/ua/konkursi- dlya-pedagogiv/konkurs-uchitel-roku/uchitel-roku-2022/reyestraciya-uchasnikiv- 2022 (реєстраційна форма для ознайомлення – у додатку 1);

подати організаційному комітетові першого туру конкурсу інформаційну картку (додаток 2).

  1. Організація та проведення конкурсу
  2. Конкурс проводиться у два тури.

Перший тур конкурсу може проходити в один або декілька етапів в очному або дистанційному форматах.

Другий тур конкурсу проводиться в два етапи: відбірковий та фінальний.

  1. На першому турі конкурсу проводяться такі випробування (опис у додатку 3):

 

у номінаціях «Біологія», «Інформатика», «Основи правознавства» – «Майстер-клас», «Методичний практикум», «Практична робота», «Тестування», «Урок», «Фрагмент дистанційного уроку»;

у номінації «Мистецтво» – «Майстер-клас», «Практична робота», «Творча робота», «Тестування», «Урок», «Фрагмент дистанційного уроку».

  1. Для проведення першого туру конкурсу утворюються організаційні комітети, які:

здійснюють організаційне забезпечення першого туру конкурсу;

визначають порядок проведення першого туру (кількість етапів, розподіл конкурсних випробувань за етапами (не менше двох на кожному етапі), кількість учасників, які переходять на наступний етап (у разі проведення в декілька етапів); формат проведення етапів (очний чи дистанційний); дати, місце й особливості проведення випробувань);

забезпечують ознайомлення учасників з порядком проведення першого туру не пізніше ніж за два тижні до початку випробувань;

можуть приймати рішення щодо зміни кількості та формату проведення випробувань.

  1. Переможці першого туру конкурсу до 01 березня 2022 року надсилають на електронну адресу vchytel roku@ukr.net:

інформаційну картку у текстовому процесорі Microsoft Word з урахуванням змін, що відбулись у педагогічній та методичній діяльності від початку першого туру конкурсу;

покликання на відеорезюме (план відеорезюме у додатку 4);

портретне фото у форматі JPG/JPEG (400 х 400 пікселів).

У темі повідомлення зазначається номінація, наприклад, «Біологія». У назвах файлів обов’язково вказуються номінація та прізвище, наприклад, «Біологія_Хоменко».

  1. На другому турі конкурсу випробування розподіляються таким чином:

на відбірковому етапі у номінаціях «Біологія», «Інформатика», «Основи правознавства» – «Майстер-клас», «Практична робота», «Тестування»; у номінації «Мистецтво» – «Практична робота», «Творча робота», «Тестування»;

на фінальному етапі в номінаціях «Біологія», «Інформатика», «Основи правознавства» – «Методичний практикум», «Урок»; у номінації «Мистецтво» — «Майстер-клас», «Урок».

Центральний організаційний комітет конкурсу може вносити зміни щодо кількості та формату проведення випробувань другого туру конкурсу.

  1. Журі кожного туру конкурсу уточнює, конкретизує, доповнює орієнтовні критерії оцінювання випробувань та встановлює максимальну кількість балів за кожний критерій.

Учасники кожного туру конкурсу мають бути ознайомлені з критеріями оцінювання не пізніше ніж за два тижні до проведення випробувань.

  1. Теми, завдання, питання випробувань визначаються головою журі, який забезпечує їх секретність до моменту оприлюднення.
  2. Відеозаписи випробувань першого туру конкурсу розміщуються на інтернет-ресурсах організаторів.

Відеозаписи випробувань другого туру конкурсу розміщуються на YouTube каналі (https://bit.ly/2SICKf4).

  • Оцінювання та оприлюднення результатів випробувань
  1. Оцінювання випробувань усіх турів конкурсу здійснюється за бальною системою та критеріями, затвердженими відповідним журі.
  2. Не допускається обговорення членами журі виступів учасників під час проведення та оцінювання випробування.

‘ 14. Оцінювання випробувань здійснюється особисто кожним членом журі, який вносить бали до оціночного листа (додаток 5), підписує та здає його секретареві журі одразу після завершення кожним учасником відповідного випробування.

  1. Результати оцінювання випробувань першого та другого турів конкурсу доводяться до відома учасників кожного конкурсного дня.

Зведені відомості (додаток 6) кожного випробування, рейтингові листи відповідних етапів першого та другого турів конкурсу (додаток 7) у разі проведення в очному форматі підписуються всіма присутніми членами журі, у разі проведення в дистанційному форматі – секретарем журі; оприлюднюються у сканованому вигляді.

  1. Визначення переможців та лауреатів
  2. У разі проведення першого туру конкурсу в один етап переможець, лауреати та учасники визначаються на основі рейтингу, укладеного за загальною кількістю балів, одержаних під час усіх випробувань туру.

У разі проведення першого туру конкурсу в декілька етапів учасники кожного наступного етапу визначаються на основі рейтингу, укладеного за загальною кількістю балів, одержаних під час випробувань попереднього етапу. Бали, набрані учасниками на попередньому етапі першого туру конкурсу, анулюються. Переможець, лауреати та дипломанти першого туру конкурсу визначаються на основі рейтингу, укладеного за загальною кількістю балів, одержаних під час випробувань фінального етапу.

  1. У фінальному етапі другого туру конкурсу беруть участь не більше 12 конкурсантів, які визначені журі на основі рейтингу, укладеного за загальною кількістю балів, одержаних під час випробувань відбіркового етапу конкурсу.

Під час обрахунку балів фінального етапу другого туру конкурсу бали, набрані учасниками на відбірковому етапі, не враховуються.

Переможець, два лауреати, які посіли друге та третє місця, дипломанти конкурсу визначаються на основі рейтингу, укладеного за загальною кількістю балів, одержаних під час випробувань фінального етапу другого туру конкурсу.

  1. У випадку однакової кількості балів за результатами кожного етапу відповідного туру конкурсу перевага надається тому учасникові, який має вищий бал у пріоритетному випробуванні.

Пріоритетні випробування кожного етапу відповідного туру конкурсу визначаються на першому засіданні журі.

  1. Рішення журі кожного туру конкурсу приймаються колегіально та оформлюються протоколами, які підписують голова та секретар журі.
  2. У разі виникнення питань щодо результатів оцінювання випробувань роз’яснення учасникам надає голова журі.
  3. Громадське спостереження
  4. З метою формування незалежного уявлення про перебіг конкурсу можлива присутність представників громадських організацій, засобів масової інформації (далі – спостерігачі).
  5. Спостерігачі мають попередньо повідомити організаторів та зареєструватися у відповідному організаційному комітеті.
  6. Під час випробувань та процесу оцінювання в одному приміщенні можуть бути присутніми не більше двох представників від громадських організацій і двох – від засобів масової інформації.
  7. Спостерігачі не можуть чинити вплив на перебіг конкурсу та його результати, перешкоджати проведенню конкурсу, відволікати учасників та членів журі тощо.
  8. Висновок про перебіг конкурсу спостерігачі мають довести до відповідних організаційних комітетів у письмовій формі протягом одного дня після його завершення.
  9. Члени відповідних організаційних комітетів та журі конкурсу сприяють спостерігачам у здійсненні їхніх повноважень.

Додаток 1

Реєстраційна форма для участі
у всеукраїнському конкурсі «Учитель року – 2022»
(для ознайомлення)

1. Власна електронна адреса  
2. 3 умовами конкурсу ознайомлений/ознайомлена та погоджуюсь  
3. Згода на обробку персональних даних  
4. Прізвище, ім’я, по батькові (у разі наявності) (вписується у зазначеному порядку без скорочень)  
5. Стать (оберіть необхідне)  
6. Дата народження (вписується в такому порядку: дд/мм/рррр)  
7. Номер мобільного телефону (000-000-00-00)  

 

8. Посада (вписується відповідно до запису в трудовій книжці)  
9. Повне найменування закладу освіти (вписується відповідно до статуту)  
10. Область та м. Київ, де розташовано заклад освіти (оберіть необхідне) (список регіонів за алфавітом)
11. Район, де розташовано заклад освіти  
12. Найменування ОТГ, де розташовано заклад освіти  
13. Найменування населеного пункту, де розташовано заклад освіти  
14. Тип населеного пункту, де розташовано заклад освіти (оберіть необхідне) Місто
Селище міського типу Село
15. Тип закладу освіти (оберіть необхідне) Заклад загальної середньої освіти Заклад професійної (професійно- технічної) освіти
16. Педагогічний стаж (кількість повних років на дату реєстрації на конкурс вписується цифрами без зазначення кількості місяців)  
17. Кваліфікаційна категорія (оберіть необхідне) Спеціаліст
Спеціаліст другої категорії
Спеціаліст першої категорії
Спеціаліст вищої категорії
18. Педагогічне звання (за наявності оберіть необхідне) Учитель-методист Викладач-методист Старший учитель Старший викладач Вихователь-методист Педагог-організатор-методист Практичний психолог-методист Керівник гуртка-методист Старший вожатий-методист Старший вихователь
Майстер виробничого навчання І категорії
Майстер виробничого навчання II категорії
19. Почесне звання (за наявності оберіть необхідне) Народний вчитель України Заслужений вчитель України Заслужений працівник освіти
України
Інше
20. Науковий ступінь (за наявності)  

 

Інформаційна картка *
учасника всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2022»
в номінації «»

Прізвище, ім’я, по батькові (у разі наявності)  
Посада (відповідно до запису в трудовій книжці)  
МіСЦЄ роботи (повне найменування закладу освіти відповідно до статуту)  
Освіта (найменування закладу вищої освіти, рік закінчення навчання)  
Самоосвіта (інформація зазначається за останні 3 роки в зворотній хронології) курси  
конференції  
семінари  
вебінари  
конкурси  
інше  
Педагогічний стаж  
Кваліфікаційна категорія  
Педагогічне звання (за наявності)  
Науковий Ступінь (за наявності)  
Посилання на відеорезюме  
Педагогічна ідея
Обсяг – до 4 сторінок, шрифт – Times New Roman; міжрядковий інтервал – одинарний; розмір шрифту – кегль 14.
Необхідно висвітлити суть Вашої педагогічної ідеї; представити технології, методи, прийоми, форми роботи, які Ви застосовуєте для реалізації педагогічної ідеї; продемонструвати ефективність та результативність впровадження педагогічної ідеї.__

* Формат інформаційної картки не змінювати

 

Випробування

всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2022»

Номінація «Біологія»

Конкурсне випробування «Майстер-клас»

Мета: демонстрація конкурсантом/конкурсанткою вміння адаптувати власну педагогічну ідею (методи, прийоми роботи) до специфіки навчальних тем та вікових особливостей учнів.

Формат: проведення майстер-класу для педагогічних працівників або студентів.

Кейс конкурсного випробування (клас, навчальна тема) визначається окремо для кожного конкурсанта/конкурсантки шляхом жеребкування.

Вибір методів, прийомів роботи конкурсант/конкурсантка здійснює самостійно з урахуванням власної педагогічної ідеї, що зазначена в інформаційній картці.

Тривалість підготовки – 2 години.

Тривалість виступу – до 20 хвилин, запитання журі – до 5 хвилин.

У разі проведення конкурсного випробування у дистанційному форматі здійснюється відеоспостереження за підготовкою. Також конкурсант/конкурсантка записує екран комп’ютера за допомогою програми OBS Studio (https://obsproject.com/uk/download) та надсилає запис членам журі одразу після завершення виступу.

У разі виявлення сторонньої допомоги конкурсанту/конкурсантці знімаються штрафні бали, кількість яких визначається на першому засіданні журі.

Оцінюється: доцільність вибору методів та прийомів, майстерність та ефективність їх використання; відповідність продемонстрованих методів та прийомів власній педагогічній ідеї, меті, змісту навчання; дотримання принципів проведення майстер-класу; обґрунтованість позиції та лаконічність відповідей.

Конкурсне випробування «Методичний практикум»

Мета: демонстрація конкурсантом/конкурсанткою предметно-методичної компетентності.

Формат: виконання методичних завдань:

  • сформулювати на основі запропонованої навчальної або життєвої проблеми біологічного змісту нові проблеми різних рівнів складності та визначити для кожної з них дидактичну цінність;
  • спрогнозувати варіант стратегії розв’язання однієї зі сформульованих проблем, який можуть запропонувати учні;

 

  • розробити поради учням щодо розроблення стратегій розв’язання сформульованих проблем;
  • розробити рекомендації для вчителів щодо використання сформульованих проблем в освітньому процесі.

Навчальна або життєва проблема визначається шляхом жеребкування.

Тривалість підготовки – 3 годинн,

Тривалість виступу — до 20 хвилин, запитання журі — до 5 хвилин.

У разі проведення конкурсного випробування у дистанційному форматі здійснюється відеоспостереження за підготовкою. Також конкурсант/конкурсантка записує екран комп’ютера за допомогою програми OBS Studio (https ://obsproi ect.com/uk/download) та надсилає запис членам журі одразу після завершення виступу.

У разі виявлення сторонньої допомоги конкурсанту/конкурсантці знімаються штрафні бали, кількість яких визначається на першому засіданні журі.

Оцінюється:            предметно-методична компетентність; гнучкість

педагогічного мислення; здатність до продукування альтернативних дидактичних матеріалів; спрямованість сформульованих проблем на формування в учнів ключових та предметних компетентностей; практична спрямованість сформульованих проблем; доцільність порад учням щодо порядку та способів розв’язання сформульованих проблем; доцільність розроблених рекомендацій для вчителів.

Конкурсне випробування «Практична робота»

Мета: перевірка вміння конкурсантів/конкурсанток виконувати практичні завдання у межах навчального предмета.

Формат:

  • розроблення технологічної картки практичної роботи;
  • виконання практичної роботи за розробленою технологічною карткою.

Голова журі визначає кейс конкурсного випробування (клас, тема) з урахуванням наявного матеріально-технічного забезпечення та тривалість випробування з урахуванням тематики і складності практичної роботи.

Для оцінювання технологічна картка шифрується. Техніка виконання практичної роботи оцінюється журі безпосередньо під час виконання роботи.

У разі проведення конкурсного випробування у дистанційному форматі здійснюється відеоспостереження за виконанням завдання. Також конкурсант/конкурсантка записує екран комп’ютера за допомогою програми OBS Studio (https://obsproject.com/uk/download) та надсилає запис членам журі одразу після виконання завдання.

У разі виявлення сторонньої допомоги конкурсанту/конкурсантці робота не оцінюється.

Оцінюється: логічність, послідовність побудови технологічної картки; чіткість інструкцій учням щодо виконання практичної роботи; уміння визначати завдання для роботи (відповідність завдань тематиці роботи, їх зміст, кількість,доцільність); володіння технікою виконання практичної роботи, уміння користуватися обладнанням, приладами, інструментами; уміння фіксувати результати виконаної роботи, формулювати висновки; правильність виконання завдань і сформульованих висновків.

Конкурсне випробування «Тестування»

Мета: демонстрація конкурсантом/конкурсанткою рівня знаннєвої складової професійної компетентності.

Формат: комп’ютерне тестування, що передбачає питання на знання предмета і методики його викладання.

Тривалість виконання – 1 година.

У разі проведення конкурсного випробування у дистанційному форматі здійснюється відеоспостереження за виконанням. Також конкурсант/конкурсантка записує екран комп’ютера за допомогою програми OBS Studio (https.7/obsproject.com/uk/download) та надсилає запис членам журі одразу після завершення тесту.

У разі виявлення сторонньої допомоги конкурсанту/конкурсантці результат тестування анулюється.

Конкурсне випробування «Урок»

Мета:          демонстрація конкурсантом/конкурсанткою педагогічної майстерності.

Формат: проведення уроку в 6-11 класах.

Кейс конкурсного випробування (клас, тема уроку) визначається окремо для кожного конкурсанта/конкурсантки шляхом жеребкування.

Теми конкурсних уроків обираються журі відповідно до навчальних програм..

Тривалість підготовки – не менше 20 годин.

Оцінюється: науковість, предметно-методична компетентність, творчий підхід; спрямованість на формування цілісності знань, предметних та ключових компетентностей, цінностей і ставлень; реалізація наскрізних змістових ліній, результативність та доцільність використаних методів, засобів і форм роботи, професійні якості вчителя.

Конкурсне випробування «Фрагмент дистанційного уроку»

Мета:          демонстрація конкурсантом/конкурсанткою педагогічної майстерності з організації освітнього процесу в дистанційному режимі.

Формат: проведення фрагменту дистанційного уроку з вивчення нового матеріалу та первинного застосування нових знань в синхронному режимі взаємодії зі здобувачами освіти, з якими працює вчитель.

Кейс конкурсного випробування (клас, тема уроку) визначається конкурсантом/конкурсанткою самостійно відповідно до навчальної програми з урахуванням календарно-тематичного плану (допускається перенесення тем з обов язковим дотриманням наступності та послідовності засвоєння навчального матеріалу).

Конкурсанти не пізніше ніж за добу до початку конкурсного випробування надають членам журі:

  • доступ до уроку;
  • технологічну карту уроку, де відображено: тему, мету, цілі та завдання уроку; етапи уроку, а також форми організації уроку, методи та засоби навчання; діяльність вчителя та учнів; електронні освітні ресурси (ЕОР), що використовуються на уроці або під час самостійної роботи учнів; способи оцінювання діяльності учнів та форми зворотного зв’язку.

Тривалість фрагменту дистанційного уроку в синхронному режимі – до 15 хвилин; запитання журі – до 5 хвилин.

Оцінюється: знання предмета; спрямованість на формування цілісності знань, предметних та ключових компетентностей, цінностей і ставлень; реалізація наскрізних змістових ліній; активізація пізнавального інтересу учнів, стимулювання самостійності та організація самостійної діяльності; організація навчальної взаємодії та зворотного зв’язку; доступність та якість дидактичного, ілюстративного матеріалу; доцільність вибору цифрових технологій, раціональність використання мультимедійних технологій, ЕОР, інтерактивних вправ; дотримання санітарного регламенту.

Номінація «Інформатика»

Конкурсне випробування «Майстер-клас»

Мета: демонстрація конкурсантом/конкурсанткою вміння адаптувати власну педагогічну ідею (методи, прийоми роботи) до специфіки навчальних тем та вікових особливостей учнів.

Формат: проведення майстер-класу для педагогічних працівників або студентів.

Кейс конкурсного випробування (клас, навчальна тема) визначається окремо для кожного конкурсанта/конкурсантки шляхом жеребкування.

Вибір методів, прийомів роботи конкурсант/конкурсантка здійснює самостійно з урахуванням власної педагогічної ідеї, що зазначена в інформаційній картці.

Тривалість підготовки — 2 години.

Тривалість виступу – до 20 хвилин, запитання журі – до 5 хвилин.

У разі проведення конкурсного випробування у дистанційному форматі здійснюється відеоспостереження за підготовкою. Також конкурсант/конкурсантка записує екран комп’ютера за допомогою програми OBS Studio (https://obsproject.com/uk/download) та надсилає запис членам журі одразу після завершення виступу.

У разі виявлення сторонньої допомоги конкурсанту/конкурсантці знімаються штрафні бали, кількість яких визначається на першому засіданні журі.

Оцінюється: доцільність вибору методів та прийомів, майстерність та ефективність їх використання; відповідність продемонстрованих методів та прийомів власній педагогічній ідеї, меті, змісту навчання; дотримання принципів проведення майстер-класу; обґрунтованість позиції та лаконічність відповідей.

Конкурсне випробування «Методичний практикум»

Мета: демонстрація конкурсантом/конкурсанткою предметно-методичної компетентності.

Формат: виконання методичних завдань:

  • створення на основі наданих матеріалів (дані, які описують предметну область: таблиці, графічні зображення тощо) трьох завдань різних рівнів складності та визначення для кожного з них дидактичної цінності (функції);
  • перевірка і оцінювання запропонованого розв’язання задачі учнем, надання рекомендацій щодо роботи над помилками;
  • надання рекомендацій вчителю та учням щодо опрацювання навчальної теми.

Кейс конкурсного випробування (матеріали для створення нових завдань; розв’язок задачі, виконаний учнем; навчальна тема для рекомендацій) визначається шляхом жеребкування.

Тривалість підготовки – 2 години.

Тривалість виступу – до 20 хвилин, запитання журі – до 5 хвилин.

У разі проведення конкурсного випробування у дистанційному форматі здійснюється відеоспостереження за підготовкою. Також конкурсант/конкурсантка записує екран комп’ютера за допомогою програми OBS Studio (https://obsproject.com/uk/download) та надсилає запис членам журі одразу після завершення виступу.

У разі виявлення сторонньої допомоги конкурсанту/конкурсантці знімаються штрафні бали, кількість яких визначається на першому засіданні журі.

Оцінюється:

завдання 1 – здатність до продукування альтернативних дидактичних матеріалів; спрямованість створених дидактичних матеріалів на формування міжпредметних компетентностей та практичних навичок в учнів; уміння визначати функцію та місце в навчальній програмі дидактичного матеріалу; гнучкість педагогічного мислення вчителя;

завдання 2 – рівень оцінювально-аналітичної компетентності (виявлення повної кількості помилок, що були допущені); уміння організовувати корекційну освітню діяльність; доцільність пропонованих методів, форм роботи; урахування попередньо вивченого матеріалу; здатність до розроблення індивідуальної освітньої траєкторії учня;

завдання 3 — здатність до продукування методичних матеріалів для педагогів та учнів; практична спрямованість матеріалів; доцільність пропонованих вчителю методів, прийомів, форм роботи; доцільність пропонованих учням порядку та способів опрацювання навчальної теми; зв’язок з попередньо вивченим матеріалом.

Конкурсне випробування «Практична робота»

Мета: перевірка вміння конкурсантів виконувати практичні завдання у межах навчального предмета.

Формат: розв’язування комплексних інтегрованих завдань з інформаційних технологій олімпіадного рівня з використанням прикладного програмного забезпечення.

Тривалість виконання – до 3 годин.

Для оцінювання роботи шифруються.

У разі проведення конкурсного випробування у дистанційному форматі здійснюється відеоспостереження за виконанням завдання. Також конкурсант/конкурсантка записує екран комп’ютера за допомогою програми OBS Studio (https://obsproject.com/uk/download) та надсилає запис членам журі одразу після виконання завдання.

У разі виявлення сторонньої допомоги конкурсанту/конкурсантці результат конкурсного випробування анулюється.

Оцінюється: повнота виконання завдання, раціональний вибір та застосування інструментів програмних засобів.

Конкурсне випробування «Тестування»

Мета: демонстрація конкурсантом/конкурсанткою рівня знаннєвої складової професійної компетентності.

Формат: комп’ютерне тестування (знання предмета і методики його викладання) та розв’язування алгоритмічних задач.

Ресурс для випробування «Тестування» на першому турі конкурсу обирається відповідним журі. На другому турі конкурсне випробування проводиться на сайті https://www.e-olymp.com/.

Тривалість виконання – до 2 годин.

У разі проведення конкурсного випробування у дистанційному форматі здійснюється відеоспостереження за виконанням. Також конкурсант/конкурсантка записує екран комп’ютера за допомогою програми OBS Studio (https://obsproject.com/uk/download) та надсилає запис членам журі одразу після завершення тесту.

У разі виявлення сторонньої допомоги конкурсанту/конкурсантці результати конкурсного випробування анулюються.

Конкурсне випробування «Урок»

Мета: демонстрація конкурсантом/конкурсанткою педагогічної майстерності.

Формат: проведення уроку в 5-9 класах.

Кейс конкурсного випробування (клас, тема уроку) визначається окремо для кожного конкурсанта/конкурсантки шляхом жеребкування.

Теми конкурсних уроків обираються за період від початку навчального року до часу проведення конкурсу.

Тривалість підготовки – не менше 20 годин.

Оцінюється: науковість, предметно-методична компетентність, творчий підхід; спрямованість на формування цілісності знань, предметних та ключових компетентностей, цінностей і ставлень; реалізація наскрізних змістових ліній, результативність та доцільність використаних методів, засобів і форм роботи, професійні якості вчителя.

Конкурсне випробування «Фрагмент дистанційного уроку»

Мета:         демонстрація конкурсантом/конкурсанткою педагогічної майстерності з організації освітнього процесу в дистанційному режимі.

Формат: проведення фрагменту дистанційного уроку з вивчення нового матеріалу та первинного застосування нових знань в синхронному режимі взаємодії зі здобувачами освіти, з якими працює вчитель.

Кейс конкурсного випробування (клас, тема уроку) визначається конкурсантом/конкурсанткою самостійно відповідно до навчальної програми з урахуванням календарно-тематичного плану (допускається перенесення тем з обов’язковим дотриманням наступності та послідовності засвоєння навчального матеріалу).

Конкурсанти не пізніше ніж за добу до початку конкурсного випробування надають членам журі:

  • доступ до уроку;
  • технологічну карту уроку, де відображено: тему, мету, цілі та завдання уроку; етапи уроку, а також форми організації уроку, методи та засоби навчання; діяльність вчителя та учнів; електронні освітні ресурси (БОР), що використовуються на уроці або під час самостійної роботи учнів; способи оцінювання діяльності учнів та форми зворотного зв’язку.

Тривалість фрагменту дистанційного уроку в синхронному режимі – до 15 хвилин; запитання журі – до 5 хвилин.

Оцінюється: знання предмета; спрямованість на формування цілісності знань, предметних та ключових компетентностей, цінностей і ставлень; реалізація наскрізних змістових ліній; активізація пізнавального інтересу учнів, стимулювання самостійності та організація самостійної діяльності; організація навчальної взаємодії та зворотного зв’язку; доступність та якість дидактичного, ілюстративного матеріалу; доцільність вибору цифрових технологій, раціональність використання мультимедійних технологій, ЕОР, інтерактивних вправ; дотримання санітарного регламенту.

Номінація «Мистецтво»

Конкурсне випробування «Майстер-клас»

Мета: демонстрація конкурсантом/конкурсанткою вміння адаптувати власну педагогічну ідею (методи, прийоми роботи) до специфіки навчальних тем та вікових особливостей учнів.

Формат: проведення майстер-класу для педагогічних працівників або студентів.

Кейс конкурсного випробування (клас, навчальна тема) визначається окремо для кожного конкурсанта/конкурсантки шляхом жеребкування.

Вибір методів, прийомів роботи конкурсант/конкурсантка здійснює самостійно з урахуванням власної педагогічної ідеї, що зазначена в інформаційній картці.

Тривалість підготовки – 2 години.

Тривалість виступу – до 20 хвилин, запитання журі – до 5 хвилин.

У разі проведення конкурсного випробування у дистанційному форматі здійснюється відеоспостереження за підготовкою. Також конкурсант/конкурсантка записує екран комп’ютера за допомогою програми OBS Studio (https://obsproject.com/uk/download) та надсилає запис членам журі одразу після завершення виступу.

У разі виявлення сторонньої допомоги конкурсанту/конкурсантці знімаються штрафні бали, кількість яких визначається на першому засіданні журі.

Оцінюється: доцільність вибору методів та прийомів, майстерність та ефективність їх використання; відповідність продемонстрованих методів та прийомів власній педагогічній ідеї, меті, змісту навчання; дотримання принципів проведення майстер-класу; обґрунтованість позиції та лаконічність відповідей.

Конкурсне випробування «Практична робота»

Мета: перевірка вміння конкурсантів виконувати практичні завдання у межах навчального предмета.

Формат: організація вокально-хорової роботи.

Кейс конкурсного випробування (клас, музичний твір) визначається окремо для кожного конкурсанта/конкурсантки шляхом жеребкування.

Тривалість підготовки — 1 година.

Тривалість виступу – до 15 хвилин, запитання журі – до 5 хвилин.

У разі проведення конкурсного випробування у дистанційному форматі здійснюється відеоспостереження за підготовкою. Також конкурсант/конкурсантка записує екран комп’ютера за допомогою програми OBS Studio (https://obsproj ect.com/uk/download) та надсилає запис членам журі одразу після завершення виступу.

У разі виявлення сторонньої допомоги конкурсанту/конкурсантці знімаються штрафні бали, кількість яких визначається на першому засіданні журі.

Оцінюється: володіння методикою вокально-хорової роботи, мучичним інструментом, голосом, диригентським жестом; грамотне використання термінологічних понять; артистизм.

Конкурсне випробування «Творча робота»

Мета: демонстрація конкурсантом/конкурсанткою предметно-методичної компетентності.

Формат: розроблення плану-сценарію музично-сценічної постановки з режисерськими коментарями (для шкільного театру або позакласного заходу із використанням навчального мистецького матеріалу).

Кейс конкурсного випробування (життєва ситуація або фрагмент літературного твору) визначається шляхом жеребкування. Вік учнів обирається конкурсантом/конкурсанткою самостійно.

Тривалість виконання – 2 години.

Для оцінювання роботи шифруються.

У разі проведення конкурсного випробування у дистанційному форматі здійснюється відеоспостереження за виконанням завдання. Також конкурсант/конкурсантка записує екран комп’ютера за допомогою програми OBS Studio (https://obsproject.com/uk/download) та надсилає запис членам журі одразу після виконання завдання.

У разі виявлення сторонньої допомоги конкурсанту/конкурсантці результат конкурсного випробування анулюється.

Оцінюється: творчий підхід; спрямованість на усвідомлення учнями специфіки музичного і музично-сценічного мистецтва; формування сценічно- образної культури; урахування вікових та психологічних особливостей учнів; повнота та доцільність режисерських коментарів; доцільність застосування педагогічних інтегративних технологій у музичному навчанні учнів; художня цілісність плану-сценарію, логічна послідовність викладення його окремих елементів; коректність використання попередньо вивченого мистецького матеріалу, здатність до інтерпретації художніх образів музичних творів.

Конкурсне випробування «Тестування»

Мета: демонстрація конкурсантом/конкурсанткою рівня знаннєвої складової професійної компетентності.

Формат: комп’ютерне тестування, що передбачає питання на знання предмета і методики його викладання.

Тривалість виконання – 1 година.

У разі проведення конкурсного випробування у дистанітійн ому форматі здійснюється відеоспостереження за виконанням. Також конкурсант/конкурсантка записує екран комп’ютера за допомогою програми OBS Studio (https://obsproi ect.com/uk/download) та надсилає запис членам журі одразу після завершення тесту.

У разі виявлення сторонньої допомоги конкурсанту/конкурсантці результат тестування анулюється.

Конкурсне випробування «Урок»

Мета: демонстрація конкурсантом/конкурсанткою педагогічної майстерності.

Формат: проведення уроку в 1—7 класах за програмою інтегрованого курсу «Мистецтво».

Кейс конкурсного випробування (клас, тема уроку) визначається окремо для кожного конкурсанта/конкурсантки шляхом жеребкування.

Теми конкурсних уроків обираються за період від початку навчального року до часу проведення конкурсу.

Тривалість підготовки – не менше 20 годин.

Оцінюється: науковість, предметно-методична компетентність, творчий підхід; спрямованість на формування цілісності знань, предметних та ключових компетентностей, цінностей і ставлень; реалізація наскрізних змістових ліній, результативність та доцільність використаних методів, засобів і форм роботи, професійні якості вчителя.

Конкурсне випробування «Фрагмент дистанційного уроку»

Мета:          демонстрація конкурсантом/конкурсанткою педагогічної майстерності з організації освітнього процесу в дистанційному режимі.

Формат: проведення фрагменту дистанційного уроку з вивчення нового матеріалу та первинного застосування нових знань в синхронному режимі взаємодії зі здобувачами освіти, з якими працює вчитель.

Кейс конкурсного випробування (клас, тема уроку) визначається конкурсантом/конкурсанткою самостійно відповідно до навчальної програми з урахуванням календарно-тематичного плану (допускається перенесення тем з обов’язковим дотриманням наступності та послідовності засвоєння навчального матеріалу).

Конкурсанти не пізніше ніж за добу до початку конкурсного випробування надають членам журі:

  • доступ до уроку;
  • технологічну карту уроку, де відображено: тему, мету, цілі та завдання уроку; етапи уроку, а також форми організації уроку, методи та засоби навчання; діяльність вчителя та учнів; електронні освітні ресурси (ЕОР), що
    використовуються на уроці або під час самостійної роботи учнів; способи оцінювання діяльності учнів та форми зворотного зв’язку.

Тривалість фрагменту дистанційного уроку в синхронному режимі – до 15 хвилин; запитання журі — до 5 хвилин.

Оцінюється: знання предмета; спрямованість на формування цілісності знань, предметних та ключових компетентностей, цінностей і ставлень; реалізація наскрізних змістових ліній; активізація пізнавального інтересу учнів, стимулювання самостійності та організація самостійної діяльності; організація навчальної взаємодії та зворотного зв’язку; доступність та якість дидактичного, ілюстративного матеріалу; доцільність вибору цифрових технологій, раціональність використання мультимедійних технологій, ЕОР, інтерактивних вправ; дотримання санітарного регламенту.

Номінація «Основи правознавства»

Конкурсне випробування «Майстер-клас»

Мета: демонстрація конкурсантом/конкурсанткою вміння адаптувати власну педагогічну ідею (методи, прийоми роботи) до специфіки навчальних тем та вікових особливостей учнів.

Формат: проведення майстер-класу для педагогічних працівників або студентів.

Кейс конкурсного випробування (клас, навчальна тема) визначається окремо для кожного конкурсанта/конкурсантки шляхом жеребкування.

Вибір методів, прийомів роботи конкурсант/конкурсантка здійснює самостійно з урахуванням власної педагогічної ідеї, що зазначена в інформаційній картці.

Тривалість підготовки – 2 години.

Тривалість виступу – до 20 хвилин, запитання журі — до 5 хвилин.

У разі проведення конкурсного випробування у дистанційному форматі здійснюється відеоспостереження за підготовкою. Також конкурсант/конкурсантка записує екран комп’ютера за допомогою програми OBS Studio (https://obsproject.com/uk/download) та надсилає запис членам журі одразу після завершення виступу.

У разі виявлення сторонньої допомоги конкурсанту/конкурсантці знімаються штрафні бали, кількість яких визначається на першому засіданні журі.

Оцінюється: доцільність вибору методів та прийомів, майстерність та ефективність їх використання; відповідність продемонстрованих методів та прийомів власній педагогічній ідеї, меті, змісту навчання; дотримання принципів проведення майстер-класу; обґрунтованість позиції та лаконічність відповідей.

Конкурсне випробування «Мето, практикум»

Мета, демонстрація конкурсантом/конкурсанткою предметно-методичної компетентності.

Формат: виконання методичних завдань:

  • визначення дидактичної цінності запропонованої юридичної задачі і встановлення всієї юридично значимої інформації, що міститься в ній;
  • перевірка і оцінювання запропонованого розв’язання юридичної задачі учнем, надання рекомендацій щодо роботи над помилками.

Кейс конкурсного випробування (задача; розв’язок задачі, виконаний учнем) визначається шляхом жеребкування.

Тривалість підготовки – 1 години.

Тривалість виступу – до 20 хвилин, запитання журі – до 5 хвилин.

У разі проведення конкурсного випробування у дистанційному форматі здійснюється відеоспостереження за підготовкою. Також конкурсант/конкурсантка записує екран комп’ютера за допомогою програми OBS Studio (https://obsproject.com/uk/download) та надсилає запис членам журі одразу після завершення виступу.

У разі виявлення сторонньої допомоги конкурсанту/конкурсантці знімаються штрафні бали, кількість яких визначається на першому засіданні журі.

Оцінюється:

завдання 1 – уміння визначати функцію та місце дидактичного матеріалу в навчальній програмі; правильність встановлення всієї юридично значимої інформації, що міститься в юридичній задачі;

завдання 2 – рівень оцінювально-аналітичної компетентності (виявлення повної кількості помилок, що були допущені); визначення правомірності дій або правомірного шляху виходу із запропонованої ситуації, кваліфікація подій; уміння організувати корекційну освітню діяльність; доцільність пропонованих методів, форм роботи; урахування попередньо вивченого матеріалу; здатність до розроблення індивідуальної освітньої траєкторії учня.

Конкурсне випробування «Практична робота»

Мета: перевірка вміння конкурсантів виконувати практичні завдання у межах навчального предмета.

Формат: письмова робота з розв’язання ситуаційних задач з різних галузей права.

Ситуаційні задачі (не менше трьох), однакові для усіх конкурсантів, визначаються шляхом жеребкування.

Тривалість підготовки – 2 години.

Для оцінювання роботи шифруються.

У разі проведення конкурсного випробування у дистанційному форматі здійснюється відеоспостереження за виконанням завдання. Також конкурсант/конкурсантка записує екран комп’ютера за допомогою програми OBS Studio (https://obsproject.com/uk/download) та надсилає запис членам журі одразу після виконання завдання.

У разі виявлення сторонньої допомоги конкурсанту/конкурсантці результат конкурсного випробування анулюється.

Оцінюється: уміння оперувати комплексом професійних знань, необхідних для розв язання ситуаційних задач; ефективність, доцільність, оптимальність запропонованих шляхів розв’язання ситуацій, аргументованість рішення, лаконічність викладу.

Конкурсне випробування «Тестування»

Мета: демонстрація конкурсантом/конкурсанткою рівня знаннєвої складової професійної компетентності.

Формат: комп’ютерне тестування, що передбачає питання на знання предмета і методики його викладання.

Тривалість виконання – 1 година.

У разі проведення конкурсного випробування у дистанційному форматі здійснюється відеоспостереження за виконанням. Також конкурсант/конкурсантка записує екран комп’ютера за допомогою програми OBS Studio (https://obsproject.com/uk/download) та надсилає запис членам журі одразу після завершення тесту.

У разі виявлення сторонньої допомоги конкурсанту/конкурсантці результат тестування анулюється.

Конкурсне випробування «Урок»

Мета:         демонстрація конкурсантом/конкурсанткою педагогічної

майстерності.

Формат: проведення уроку в 9 класі.

Кейс конкурсного випробування (клас, тема уроку) визначається окремо для кожного конкурсанта/конкурсантки шляхом жеребкування.

Теми конкурсних уроків обираються за період від початку навчального року до часу проведення конкурсу.

Тривалість підготовки – не менше 20 годин.

Оцінюється: науковість, предметно-методична компетентність, творчий підхід; спрямованість на формування цілісності знань, предметних та ключових компетентностей, цінностей і ставлень; реалізація наскрізних змістових ліній, результативність та доцільність використаних методів, засобів і форм роботи, професійні якості вчителя.

Конкурсне випробування «Фрагмент дистанційного уроку»

Мета:         демонстрація конкурсантом/конкурсанткою педагогічної майстерності з організації освітнього процесу в дистанційному режимі.

Формат: проведення фрагменту дистанційного уроку з вивчення нового матеріалу та первинного застосування нових знань в синхронному режимі взаємодії зі здобувачами освіти, з якими працює вчитель.

Кейс конкурсного випробування (клас, тема уроку) визначається конкурсантом/конкурсанткою самостійно відповідно до навчальної програми з урахуванням календарно-тематичного плану (допускається перенесення тем з обов’язковим дотриманням наступності та послідовності засвоєння навчального матеріалу).

Конкурсанти не пізніше ніж за добу до початку конкурсного випробування надають членам журі:

  • доступ до уроку;
  • технологічну карту уроку, де відображено: тему, мету, цілі та завдання уроку; етапи уроку, а також форми організації уроку, методи та засоби навчання; діяльність вчителя та учнів; електронні освітні ресурси (ЕОР), що використовуються на уроці або під час самостійної роботи учнів; способи оцінювання діяльності учнів та форми зворотного зв’язку.

Тривалість фрагменту дистанційного уроку в синхронному режимі – до 15 хвилин; запитання журі – до 5 хвилин.

Оцінюється: знання предмета; спрямованість на формування цілісності знань, предметних та ключових компетентностей, цінностей і ставлень; реалізація наскрізних змістових ліній; активізація пізнавального інтересу учнів, стимулювання самостійності та організація самостійної діяльності; організація навчальної взаємодії та зворотного зв’язку; доступність та якість дидактичного, ілюстративного матеріалу; доцільність вибору цифрових технологій, раціональність використання мультимедійних технологій, ЕОР, інтерактивних вправ; дотримання санітарного регламенту.

Додаток 4

Орієнтовний план відеорезюме учасника всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2022» (до 5 хвилин)

Суть Вашої педагогічної ідеї.

Технології, методи, прийоми, форми роботи, які Ви застосовуєте для реалізації своєї педагогічної ідеї.

Обґрунтування ефективності Вашої педагогічної ідеї.

Ваші досягнення, здобутки, якими Ви пишаєтеся.

  

Оціночний лист конкурсного випробування «_____________ » в номінації «»

ПІБ

конкурсанта/конкурсантки:                ___________________________________

 
   
№ з/п Критерії оцінювання Максимальна кількість балів Кількість балів конкурсанта/ конкурсантки
       
       
  УСЬОГО    

 

Додаток 6

Зведена відомість конкурсного випробування «■»
в номінації «»

№ з/п ПІБ конкурсанта/конкурсантки ШБ членів журі Разом Середній бал
         
                 
                 

 

Голова журі_______________________ ____________________________________

(підпис)                                                                                 (ШБ)

Секретар_______________________ _______________________________________

(підпис)                                                                                 (ШБ)

Члени журі:_______________________ ____________________________________

(підпис)

Додаток 7

Рейтинговий лист етапу__________________________ туру

всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2022»
у номінації «»

№ з/п ПІБ конкурсанта/конкурсантки Місце роботи Конкурсні випробування Разом Рейтинг
     
               
               
               

 

Голова журі_______________________ _____________________________________

(підпис)                                                                                   (ПІБ)

Секретар______________________ ________________________________________

(підпис)                                                                                   (ПІБ)

Члени журі:_______________________ _____________________________________

(підпис)

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу